Ford Escort Team Polska

Zawieszenie i karoseria - Jaki mam rozmiar felgi ?

Mn1s1ek - Sro 28 Mar, 2007
: Temat postu: Jaki mam rozmiar felgi ?
Witam

Tak - wiem, że to naiwne pytanie ale jestem samochodową "blondynką" i dopiero się uczę...

Przymierzam się do zakupu opon letnich ale do tego potrzebuję informacji jaki mam rozmiar felg w moim Escorcie ? (MK7 kombi 1996r 1,6 benzyna 16V - mam felgi oryginalne).

Poczytałem trochę forum i już wiem, że koła to mam 14 cali (ale odkrycie :-)) , szerokość opon to 175 lub 185 - choć sam nie wiem, które są seryjne a które lepsze do mojej jazdy (spokojna, bez bączków, zwijania asfaltu, płynna, max 120 na trasie, głównie miasto, ok. 500-600 km miesięcznie, z dzieckiem).

No i bardziej od wyglądu interesuje mnie bezpieczna jazda, i małe spalanie więc jakieś sportowe, tuningowane opony odpadają.

Zamierzam poszukać czegoś w granicach 150 zł tylko właśnie muszę wiedzieć jaki mam rozmiar felg i jaką szerokość opon dobrać.
cidzej - Sro 28 Mar, 2007
:
jeżeli chodzi o felgi to standard to 14" średnicy, 5,5" szerokości, 4 otwory co 108mm

opony powinny do tego być 185/60/14 - wtedy przekłamanie wskazań licznika jest najmniejsze i wynosi około 0,4%, a co za tym idzie nie powoduje zakłucenia w pracy m.in. ABSu
knoxville - Sro 28 Mar, 2007
:
175/65 R14 ja mam takie opony i śmiało wystarczą....a rozstaw śrub na feldze jest 4x108....co do rozmiaru felgi to nie pamiętam jaką ma szerokośc....ale powiesz że chcesz to Forda z rozstawem 4x108 14" i tyle wystarczy:)
knoxville - Sro 28 Mar, 2007
:
Co do opon to jak szukałem do siebie to w większości polecali mi KORMORANA...podobno dobrze się sprawują i cena jest fajna, KORMORANA przejął MICHELIN więc lipy nie powinno by...szukałem tak jak Ty do 150 zł....dla Twoich wymagań napewno wystarczą...ale jak wiesz każdy ma swoje zdanie..
Mn1s1ek - Sro 28 Mar, 2007
:
knoxville napisał/a:
175/65 R14 ja mam takie opony...


To tak jeszcze w ramach nauki to powiedz mi co oznaczają te cyferki:

175 to szerokość opony w mm

A 65 ? A R14 ?
knoxville - Sro 28 Mar, 2007
:
175 szerokośc opony, 65 profil opony, a 14 to rozmiar w calach
Mn1s1ek - Sro 28 Mar, 2007
:
OK - to już dużo wiem.

Wacham się tylko teraz pomiędzy 175 a 185 - czy tan rozmiar ma jakieś znaczenie ? Coś poprawia, coś pogarsza ?
cidzej - Sro 28 Mar, 2007
:
w sezonie letnim szersza opona poprawia przyczepność na utwardzonych drogach
Mn1s1ek - Sro 28 Mar, 2007
:
cidzej napisał/a:
w sezonie letnim szersza opona poprawia przyczepność na utwardzonych drogach

...i rozumiem, że bez problemu można ją założyć na moje felgi ?
cidzej - Sro 28 Mar, 2007
:
tak, tylko, że dla opony 185 profil powinien wynosić 60.

zachowanie tych wymiarów jest o tyle istotne, że redukuje się do minimum przekłamanie licznika oraz nie wprowadza "zamieszania" w systemach kontroli trakcji, takich jak np. ABS

poza tym niższy profil poprawia przyczepność na zakrętach, kosztem obniżenia komfortu jazdy (bardziej czuć neirówności na drodze)
Mn1s1ek - Sro 28 Mar, 2007
:
Kumam - więc zostanę przy 175/65.

Wielkie dzięki.
ARIEL - Sro 28 Mar, 2007
:
cidzej, jaka jest róznica że 185 musi być 60 , a 175 65 przecież to ta sama opona tylko szerokośćią sie rużnią i dłaczego mają być przekłamania
chyba że coś żle doczytałem lub zrozumiałem
jesli felgi z mieniam z 14 np na 16 stki to się zgodze można obniżyc profil a szerokość co ma do profila :shock: :shock:
emceha - Sro 28 Mar, 2007
:
ARIEL napisał/a:
a szerokość co ma do profila

Profil to procentowa wartość szerokosci opony (195/50 czyli profil ma 97,5mm wysokości) ;)
Yagr - Sro 28 Mar, 2007
:
innymi słowy zmieniając opone z 175 na 185 i chcąc aby miała taką samą wysokość należy zmienić profil. ;)
Jamszoł - Sro 28 Mar, 2007
:
Jeśli chodzi o przekłamanie to wyższa opona ma po obwodzie więcej cm a więc jeden obrót koła to więcej cm przejechanych czyli na liczniku masz 100 a naprawdę jedziesz szybciej.
Ja mam u siebie 175/70/14 kupiłem wyższy profil bo moje kombi szorowało nosem po ziemi a teraz jest wyżej.
mikruss - Sro 28 Mar, 2007
:
http://www.netcar.pl/opon...28720,5,i2.html
zmien sobie rozmiar na 185/60/14 sa po 163 zlote a przesylka darmo
co do przeklaman licznika w kazdym aucie licznik seryjnie przeklamuje o ok 2% (podaje wiecej anizeli jedziemy) wiec jezeli dasz wyzsza opone (minimalnie) to przeklamanie bedzie mniejsze lub zniknie calkowicie.
Mn1s1ek - Czw 29 Mar, 2007
:
OK - oponki założone.
Zdałem się na mojego mechanika - opony KINGSTAR RADIAL H714, 175/65R14 82T.

Słyszał coś kiedyś ktoś o tej marce ? Mam nadzieję, że mi kitu nie sprzedał.

...i skasował 170 zł/szt +założenie i zbieżność gratis.
Tfaruk - Czw 29 Mar, 2007
:
knoxville napisał/a:
Co do opon to jak szukałem do siebie to w większości polecali mi KORMORANA...podobno dobrze się sprawują i cena jest fajna, KORMORANA przejął MICHELIN więc lipy nie powinno by...szukałem tak jak Ty do 150 zł....dla Twoich wymagań napewno wystarczą...ale jak wiesz każdy ma swoje zdanie..


Co do Kormorana to mam takie zimówki (z tego sezonu) i mimo tego, iż bieżnik jest prawie niezużyty po tym sezonie to jak będę miał pieniądze to przyszłej zimy kupuję nowe opony.
Stanowczo nie polecam opon Kormoran!!!! Jeżdżąc na nich szczególnie na krętych trasach i przy dynamicznej jeździe naprawdę nie czułem się na nich bezpiecznie. Bardzo szybko tracą przyczepność, nie trzymają w zakrętach a do tego są głośne.

Dla mnie oponki muszą być dobre ponieważ to jest nasze bezpieczeństwo. Nie stać mnie na dobre modele Michelin, Pirelli dlatego jeżdżę na trochę tańszych GFGoodrich i Continentalach.
Jamszoł - Czw 29 Mar, 2007
:
Z tańszych polecam Daitony są w miarę dobre.
Na zimę ja osobiście jeżdzę na Fuldach.
Mn1s1ek - Czw 29 Mar, 2007
:
opony KINGSTAR RADIAL H714, 175/65R14 82T.

Słyszał coś kiedyś ktoś o tej marce ?
Tfaruk - Czw 29 Mar, 2007
:
Ja pierwszy raz o niej słyszę :)
Armageddon - Czw 29 Mar, 2007
:
Ja osobiscie jeździłem w zeszłym sezonie na Firestone, naprawde dobre oponki, nie raz dupke mi uratowaly... Gdyby nie oponki to moj Essi by lezal gdzies w rowie... Naprawde dobrze sie drogi trzymaly:-) Przod byl "lysy" (czyt. bylo malo bieznika) juz wiec uślizgiwal na wilgotnych nawierzchniach, ale tyl szedl jak po sznurku:-) Na zime tez kupilem Firestone tyle ze Winterhawk i tez sa super, tam gdzie inni sie topili w sniegu i slizgali ja smigalem Essim bez problemu:-D (Jak fajnie bylo widziec miny zazdrosci typu. Czemu ja nie moge wyjechac a on smiga jakby sniegu nie bylo). Teraz na nowy sezon letni kupilem do proby TOYO bo chcialem jakas opone tuningowa, pozatym Firestony letnie byly juz zjechane, zobaczymy jak TOYO bedzie sie sprawowac, wiekszosc ludzi ktorzy TOYO maja se je chwali no i w koncu TOYO Proxes T1S(mlodsza siostra tej co ja mam) graly glowna role w filmach Szybcy i Wsciekli i Za szczybcy Za wsciekli, a ta co ja mam czyli Proxes T1R grala glowna role w Szybcy i Wsciekli Tokio Drift:-) Wiec samo mowi za siebie ze jesli do takicg filmow wzieli te opony, do takich predkosci to jakosc ich musi byc bynajmniej bardzo dobra... Ale zobaczymy jak pojezdze:-)
Yagr - Czw 29 Mar, 2007
:
jamszoł napisał/a:
Z tańszych polecam Daitony są w miarę dobre.
ja mam daytony i muszę powiedzieć że na suchym są dobra, cena też atrakcyjna ale na mokrej nawierzchni odstają trochę od średniaków z tej kategorii cenowej... trzeba po prostu uważać (mam najtańsze z daytonów tzn D110, może te droższe lepiej się na mokrym prowadzą?)
Jamszoł - Pią 30 Mar, 2007
:
Kupując opony należy zwrócić uwagę pod jakim kontem od środka na zewnątrz jest bierznik.
Opona letnia jeśli ma dobrze odprowadzać wodę powinna mieć bierznik pod jak najmniejszym kontem w stosunku do konta 90 stopni.
Im bardziej jest to poprzeczne tym gorzej.
Yagr - Pią 30 Mar, 2007
:
racja jamszoł, tylko jak masz kasy tyle że ledwie ci na opony starcza to raczej patrzysz żeby kupić jak najlepsze za to co masz a nie czy bieżnik ma żebro centralne, kąt rowków bocznych 39,4 stopnia i samoklinujące lamelki ;) raczej wybierając z najtańszych kierujesz się marką bo moim zdaniem pewniej jest kupić makową oponę która się sprawdzi niż jakieś indyjskie badziewie które wygląda rewelacyjnie a po prostu nie jeździ. ale myślę że powinniśmy zakończyć w tym miejscu rozmowę o oponach, albo zmienić nazwę tematu ;)
Mn1s1ek - Pią 30 Mar, 2007
:
Yagr napisał/a:
myślę że powinniśmy zakończyć w tym miejscu rozmowę o oponach, albo zmienić nazwę tematu ;)

Popieram
Jamszoł - Pią 30 Mar, 2007
:
Podsumuje jeszcze tak i kończę --- właśnie dlatego , że mnie nie stać to kupuje raz a dobrze.
Jeśli mnie nie stać to zbieram tak długo aż mnie będzie stać.Byle gó,,,o kupują Ci co ich stać na wiele bo co kawałek mogą sobie kupić następne.
To oczywiście jest moje zdanie a wy możecie mieć inne.Byle byśmy się nie pobili. :mrgreen:
mikruss - Pią 30 Mar, 2007
:
jamszoł, ja teraz kupilem alumy i na nie tez musze kupic opony ale uzywek nie chce zakladac a takie z nizszej polki to ok 160 zl za sztuke (BF Godrich-lepsze od polskich i jakis tam szmelcow) i chyba bede miesiac dluzej sie bujal na stalowkach ale bede mial w miare dobre opony a nie bede ich musial zmieniac znowu na nastepna wiosne. Nowe to nowe a uzywka to juz uzywka. Sam sie nauczylem ze na pewnych elementach nie wolno oszczedzac :!:
Mn1s1ek - Pią 24 Sie, 2007
:
Odświeżę ten mój stary temat... Zima się zbliża więc pomyślałem sobie, że czas pomyśleć o zimówkach. A że mój dobry kolega "znalazł" w swoim zakładzie cztery nowe opony Dębica Frigo Directional 185/65/R14 to chciałem się szanownych kolegów zapytać czy one będą pasować do mojego MKVII ?
robertford - Pią 24 Sie, 2007
:
Jak najbardziej będąpasowały do Twojego auta na zimę. Co prawda niektórzy zalecają nieco węższe, ale ja osobiście zimowe mam takie same jak letnie. Jeżdżę już kilka sezonów na takich i bardzo dobrze sie prowadzi a i sam wygląd szerszej opony od węższej jest inny. Więc polecał bym Ci założyć takie same.
Mn1s1ek - Pią 24 Sie, 2007
:
To świetnie ! Tak sobie myślę, że skoro oponki udało mi się załatwić za flaszkę to może kupię sobie felgi i zorganizuję sobie całe kółka na zimę.

Warto się w to bawić ? A tak wogóle to jak do tego podejść ? Dętki kupić ? A może to bezdętkowe są ?
robertford - Pią 24 Sie, 2007
:
Teraz żadkością są dętki. Zazwyczaj są opony bezdętkowe i na 99% Ty masz takie. A co do felg na zimę to jak najbardziej stalowe i przekładać tylko koła a nie co sezon zwalać z felg zimówki i zakładać letnie. Jak mam dwa komplety - alusy z letnimi na lato - stalowe z zimówkami na zimę. Tylko taki sposób. Jest bardzo wygodnie.
Jamszoł - Pią 24 Sie, 2007
:
Ja jestem zwolennikiem zakładania na zimę węższych opon - ale skoro masz dojście to po co przepłacać.
Zresztą pojęcie węższe jest względne - bo jakie ma założyć ktoś co jeździ latem na 205 - tkach ?
robertford - Pią 24 Sie, 2007
:
No tak tu masz jamszoł rację z tymi 205.
emceha - Pon 27 Sie, 2007
:
jamszoł napisał/a:
Zresztą pojęcie węższe jest względne - bo jakie ma założyć ktoś co jeździ latem na 205 - tkach ?

195 z profilem większym o 5 procent ;)
KuRowSKi - Sro 29 Sie, 2007
:
JA mam dość już 195/55/15 kapa straszna, chciałbym założyć 175 może 185, tylko pytanie jakie wysokie wtedy mogę założyć żeby nie obcierało przy skręcie? Bo chciałbym wyższe dla lepszego komfortu jazdy.
Jamszoł - Sro 29 Sie, 2007
:
Ja mam 175/70 /14 opony Fulda i jestem zadowolony.
Dobrze trzymają na suchym i mokrym - szczególnie na mokrym w porównaniu z Continental które miałem ABS uruchamia się dużo później.
lordpablo - Sro 29 Sie, 2007
:
ja mam małe kółka bo 175/70/13 za zimę wystarczają ale w lato wolałbym założyć jakieś 195/50/15, tylko że kasy nie mam na takie plany. :sad:
a jeśli chodzi o opony zimowe to każdy wulkanizator powie, że na zimę zakłada się opony o rozmiar mniejsze, tzn węższe, bo wtedy jest większa siła docisku na mniejszej płaszczyźnie,
KuRowSKi - Sro 29 Sie, 2007
:
Na zime mam 155/70/13 i są super, alufele mam 15 i na szerokich źle mi się jeździ jeszcze bez wspomagania to kapa jest. Może 185/60/15, były by takie dobre?