Ford Escort Team Polska

Zawieszenie i karoseria - koncowka drazka

Bosaczek55 - Nie 13 Lip, 2008
: Temat postu: koncowka drazka
Witam jak wykrecic koncowke drazka ?? czym ja najlepiej zablokowac ?? tak aby sie odkrecila..pomocy bo mam rozebrane wszystko a nie wiem jak to zrobic.. jedna odkrecila sie bez problemu a druga nie chce pujsc... help me :) z gory dzieki i pozdro ....
Przemo - Nie 13 Lip, 2008
:
nakretke kontrujaca popusc (czyli wkrec dalej) a koncowke pozniej latwo odkrecisz :razz: i nie odkrecaj koncowki od piasty zanim nie popuscisz tej nakretki kontrujacej :mrgreen:
Bosaczek55 - Nie 13 Lip, 2008
:
korcze mam teraz ogromny problem juz wszystko szlo z gory a nagle gdy chcialem odkrecic srube trzymajaca amortyzator na dole ukrecila sie sruba glowka masakra da sie to jakos wykrecic czy tylko nowa piasta(zwrotnica)?? ma ktos jakis pomysl za koncowke dzieki wielkie
Przemo - Nie 13 Lip, 2008
:
objechales glowke sruby chyba? pozostaje ci tylko szlifierka i wiertarka:D (obcinasz glowke i wiercisz w srubie lub glowke sruby szlifujesz na mniejszy klucz i odkrecasz) tak to bywa jak sie uzywa tandetnych kluczy :razz: a po co wogole to odkrecales? najlepiej wyjac teraz piaste razem z amorem latwiej bedzie rozwiertac.. choc w sumie jak jest dobrze skrecone to mozesz to tak zostawic, albo jak masz palnik uzyj palnika ;)

a tak pozatym mam piaste na sprzedaz :razz:
Jamszoł - Nie 13 Lip, 2008
:
Da się wykręcić.
Musisz przewiercić przez tą śróbę otwór (sróba M12 - otwór fi 4-8 - najpierw fi4 potem rozwierć na 8) Następnie wbij w wywiercony otwór kawałek jakiegoś twardego czpienia - zaszlifowanego na trójkąt o sprubuj wykręcać - lub wkręcać (gwint masz na wylot.
Acha przed całą operacją spryskaj wszystko WD40 lub czymś podobnym.
Bosaczek55 - Nie 13 Lip, 2008
:
bo ja chcialem wymienic sobie od razu amorki i koncowki....ale jak narazie zadne wiertlo z moich tego nie bierze :) ale juz pierwsza czesc wyszla ta bez gwintu zostal maly kawalek z gwintem jutro wezme ja do pracy na wiertarke stolową i po problemie chyba :P a mam jeszcze takie pytanie dotyczace amorkow... kupilem niedawno na allegro uzywki w calkiem dobrym stanie...ale moje na dole jak maja mocowanie to jest wieksze i w tych nowych nie bedzie jak przykrecic wezyka od plynu hamolcowego...ale za to te nowe maja takie dwa mocowania ale mi sa one zbedne...i nie wiem czy ucinac a z jednego zrobic mocowanie na wezyk czy zostawic tak jak jest....zaraz zamieszcze foto dwoch amorkow acha i nie roznia sie dlugoscia ani niczym innym:)
Jamszoł - Nie 13 Lip, 2008
:
ten pierwszy amorek jest od starszego typu Esiego - ten drugi od nowszych.
U Nonama przy MK5 jest ten u góry a u mnie w MK7 ten dolny.
Nie bedzie Ci pasować ten dolny zamiast górnego - sprężyna jest inna , mocowanie górne zamiast na 2 masz na 3 śruby.
Bosaczek55 - Nie 13 Lip, 2008
:
ale jak zalozylem sprezyne i jest ok... nic sie nie dzieje.. a mocowanie gorne jest na 2 sroby... bylem nawet przed chwila sprawdzic dla pewnosci :P a sprezyny pasuja idealnie po przelozeniu...
Jamszoł - Nie 13 Lip, 2008
:
Możliwe , że zdjęcie trochę przekłamuje moje oczy.
Jeśli pasuje to ok - zakładaj.
Bosaczek55 - Nie 13 Lip, 2008
:
ufff bo juz myslelm ze napisales to z doswiadczenia i ze moze wygladac ok a w gryncie rzeczy jest inaczej ale z tego co widze to wszystko jest ok tylko sie zastanawiam czy uciac te lapki co odstaja na boki... a nie zaloze jeszcze bo jutro dopiero zaniose do roboty ta zwrotnice...:)
Jamszoł - Wto 15 Lip, 2008
:
jedna łapka jest do przykręcenia łącznika drążka stabilizatora a druga do przykręcenia wężyka hamulcowego.Po co ucinać ?
Bosaczek55 - Wto 15 Lip, 2008
:
no ale jamam starszy model i u mnie nic nie pasuje do nich tyle ze one dobrze tam pasuja....
bronx - Nie 06 Maj, 2012
:
Witam kolegów.
Wymieniałem teraz w weekend, końcówkę drążka z prawej strony.
Kupiłem w sklepie forda jakaś HART czy cos takiego-taka polecili. Demontaż poszedł bez problemowo. Podczas montażu nowej, założyłem końcówkę i przykręcam nakrętkę (klucz 17) wesoły że za chwilę koniec... kręcę i kręcę i nagle ukręciłem gwint w nakrętce...
Koledzy jakim momentem dokręca się tą końcówkę? Czy trzeba ja "dowalić" na maxa czy tylko delikatnie. Czy mógłby mi ktoś podać moment dokręcenia? Nie znalazłem w książce. A jutro chcę zareklamować w sklepie tą co szczeliła.
Jamszoł - Nie 06 Maj, 2012
:
Na pewno kluczem nasadowym z pokrętłem + 30 cm rurki tej nakrętki nie ukręcisz
Idź do sklepu i powiedz , że ukreciłeś nakrętkę kluczem oczkowo płaskim :mrgreen:
Yagr - Pon 07 Maj, 2012
:
Jamszoł, a może bronx ma na myśli łączniki stabilizatora a nie końcówki drążka? W tym elemencie ukręcenie nie jest trudne gdy część nie najwyższego lotu.... W końcówkach tego sobie nie wyobrażam bo tam musi być porządny materiał.
bronx - Pon 07 Maj, 2012
:
Yagr mi chodzi dokładnie o ten element co na zdjęciu.
Ja chyba robię coś źle .. !!!!!!!!
Teraz właśnie próbowałem założyć starą aby autem dojechać do roboty.
I znów przy dokręcaniu zaczął mi płynąć gwint.....czy ja to źle montuje czy co jest grane?????
WieSiu - Pon 07 Maj, 2012
:
bronx, poki śruba ta pionowa w zwrotnicy sie nie zaklinuje to calosc bedzie sie okrecac.
bronx - Pon 07 Maj, 2012
:
WieSiu, wiem :) , to nie jest obracająca się gałka, ale ewidentnie płyniecie gwintu.

Montowałem końcówkę tak:
wkładam gałke z otwór, dociskam górną część gałki brechą i zaczynam nakręcać nakrętkę. W momencie kiedy zaczynam czuć opór na nakrętce, zabieram brechę i dokręcam... no i właśnie teraz kręcę i czuję że gałka się nie obraca a zaczyna płynąć gwint ....


w życiu nie przypuszczałem że będę miał taki problem z zakręceniem nakrętki ..... aaa
WieSiu - Pon 07 Maj, 2012
:
bronx, to jakas masakra,ze to sie przekreca, normalnie jakbys mial na nakretce plastikowy gwint ;) i wszystko wyglada na nieuszkodzone ? na starej nakretce probowales ?
kupiec - Pon 07 Maj, 2012
:
a gwint ta gałce masz dobry? może to wina gwintu co jest na gałce? źle nagwintowane i przez to pieprzy nakrętki
ja zmieniałem jesienią końcówki drążków i nie miałem żadnych problemów z dokręcaniem
bronx - Pon 07 Maj, 2012
:
na gałce gwint był dobry .... nie wiem może to wina tej części, poczytałem w necie i pisza że HART to jedna wielka kupa.... , zobaczymy co w sklepie powiedzą.... szkoda mi 40zl na gałkę bo pewnie nie będą chcieli jej zareklamować.
WieSiu - Pon 07 Maj, 2012
:
bronx, jak nie zauwaza wady na niej,to pewnie nie przyjma :( kiedys na swiecy zaplonowej mialem taki ciekawy gwint,ze w pierwszym momencie nie bylo widac ze jest uszkodzony, po przygladnieciu sie wyszlo ze gwint owszem jest,ale nie ma kształtu sprezyny,a kształt pierscieni ulozonych kolejno po sobie.
kupiec - Pon 07 Maj, 2012
:
bronx napisał/a:
na gałce gwint był dobry
był czy jest?
bronx - Pon 07 Maj, 2012
:
no był , bo ady zdemontować tą gałkę to musiałem flexą naciąć nakrętkę i chcąc niechcąca tarcza ruszyła gwint gałki, dlatego własnie, poskładałem na starej gałce ( nie były luzy wyczuwalne więc jeszcze te 20km przetrzyma)
kupiec - Pon 07 Maj, 2012
:
to po reklamacji :(
bronx - Pon 07 Maj, 2012
:
Dlaczego po reklamacji?
Skoro sprzedali mi część złej jakości która uszkodziła sie w sposób nie pozwalający jej zdemontować to co innego można było zrobić? Producent dostarcza gałkę z nakrętka i on dostarczył wadliwy element który spowodował uszkodzenie.
Poniżej zdjęcia ale jakoś nie wyszły za dobrze
kupiec - Pon 07 Maj, 2012
:
to tylko moje zdanie, a patrząc na zdjęcia to mogą powiedzieć że montaż był zły
kiedyś reklamowałem sworzeń do mk4 i zażądali rachunku z warsztatu bo producent stwierdził że źle zamontowałem, nie miałem więc kupiłem nowy
mam nadzieje że tobie się uda i nie daj się, walcz o swoje
Jamszoł - Pon 07 Maj, 2012
:
Yagr, kiedyś przy Maluchu ukręciłem gwint na piaście ; szpilkę koła przy Jelczu , więc dla mnie to nie nowość , że coś może się ukręcić
Ciekawe czy koledze wymienili tą nakrętkę

bronx, dobrze wyczyść gwint na śrubie - bo pozostałości nakrętki pewnie tam zostały ( między rowkami gwinta )
bronx - Pon 07 Maj, 2012
:
Hej poszla na reklamacje, w sklepie przyjeli ja bez problemu, za 14 dni bede znal werdykt.
Dzis przykrecilem juz kolejna koncowke ale tez jakos dziwnie to szlo. na wszelki wypadek zakontrowalem nakretke druga nakretka aby sie nie odkrecilo :)

Juz wiem co było przyczyną, ukręcenie pierwszej nakrętki i prawie drugiej....
Nakrecajac nakrętkę stosowałem klucz oczkowy z grzechotką, i nakręcałem ja bardzo szybko aż zrobiła sie ciepła... bardzo no i to musiało osłabić gwint. Po wystudzeniu nakrętki bez problemu, dało się ją dokręcić do oporu - także czasami warto powoli :)
Jamszoł - Wto 08 Maj, 2012
:
bronx napisał/a:
nakręcałem ja bardzo szybko aż zrobiła sie ciepła... bardzo no i to musiało osłabić gwint.

Jak już to nie jest to bezpośrednia przyczyna
Gorąca nakrętka , rozszerza się .
Gwint zrobił się luźny i go ścięło
Chociaż ? nie jestem tego pewny - nie raz dokręcałem pneumatykiem a tam to dopiero są obroty i jakoś się nic nie ukręcało
Po prostu zapodali złe nakrętki - zbyt miętkie :mrgreen:
bronx - Pią 18 Maj, 2012
:
kupiec napisał/a:
to po reklamacji :(



HA HA HA :P
reklamację uwzględnili - po rozmowie z miłym panem usłyszałem że po dwóch dniach był kolejny klient z takim samym problemem jak ja :)
kupiec - Pią 18 Maj, 2012
:
to gitara :) jednak są jeszcze porządni ludzie na świecie :)
Jamszoł - Pią 18 Maj, 2012
:
kupiec napisał/a:
jednak są jeszcze porządni ludzie na świecie :)

Z czego należy się cieszyć
WieSiu - Pon 21 Maj, 2012
:
bronx napisał/a:
po dwóch dniach był kolejny klient z takim samym problemem jak ja


ciekawe jakby zareagowali jakby taki klient sie jednak nie trafil, ale miales szczescie i jak widac reklamacja byla prosta :D