FAQ jak przelozyc z 1.6 lub 1.8 na 2.0 MDO

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

FordOn

FAQ jak przelozyc z 1.6 lub 1.8 na 2.0 MDO

Post autor: FordOn »

To lecimy z tematem.
Pierwsze co to zakup 2.0. Dalej bedziemy potrzebowac pare gratow z naszego essiego.
Oczywiscie nie podchodzcie do tematu na zasadzie kupie i wsadze tak od bo to wczesniej czy pozniej sie zemsci.
No ale do rzeczy, elementy ktore beda nam potrzebne do 2.0 z naszego zeteca:
-misa oleju
-pompa oleju
-smok (taki waz stalowy zaciagajacy olej z miski oleju)
-kolo pasowe pompy wodnej
-kolektor ssacy
-skrzynia biegow
-kolo zamachowe
-sprzeglo
-osprzet typu obudowa termostatu, czujniki, cewka zaplonowa + kable

Rzeczy ktore kupujemy do swapa obowiazkowo dla pelnego efektu:
-przepustnica 2.0
-pompa wody dla 1.6 lub 1.8 (bo te sie roznia ksztaltem i nie pasuje ta z 2.0)
-rozrzad kpl. obojetnie z czego bo sa te same :)
-uszczelka miski oleju
-uszczelka pokrywy zaworow
-filtr oleju fiesta 1.3 hcs lub 1.6 cvh turbo (jest mniejszy i o wiele prosciej go zmiescic)
-olej silnikowy (obowiazkowo)
-swiece zaplonowe obojetne czy 1.6-1.8-2.0 bo to wszystko jedna parafia.
-kolektor plastikowy jesli jest aluminiowy
-obudowa przeplywomierza 2.0 lub 1.8TD ;)
-heble przod z RS2k lub Focus ST 170. 260mm lub 300mm :)
- * w przypadku gdy mace 1.6 16v to od razu wtryskow szukajcie bo seria z 1.6 ma 160cc wydajnosci a 1.8 RDA, RQB, RQC ma takie same wtryskiwacze o wydajnosci 190cc.

Wszystko zapinacie na swojej skrzyni biegow i swojej elektronice * w przypadku 1.6 16V jest numer taki ze silnik bedzie slaszy troche na dole lecz na gorze bedzie dobrze podlany, bo mapa w ECU jest pod 160cc a wtryskiwacze w 2.0 beda podawac wieksza ilosc paliwa pod ta mapa co mozna latwo skorygowac przez SMT6 lub ECUmastera :)
Oczywisce nie musimy tego robic bo sama sonda lambda juz nam podetnie dawki. :)

Hamulce
Obrazek

Roznica w pompach wody
Obrazek

Rozrzad nowy
Obrazek

Pasujemy miske oleju
Obrazek

Silnik gotowy do osadzania w komorze
Obrazek

Wszystko pasuje nam na oryginalne punkty montazowe bez ciecia, giecia itp.
Bo wszystkie wieszaki na alternator, wspomaganie, czy tez pompe klimy pasuja nam na otwory w 2.0, nic nie kombinujemy. w miejscu gdzie mondek mial alternator przykrecamy lape silnika.
A i ostatni szczegolik ktory da nam pewnosc ze ilosc oleju jest prawidlowa to bagnet oleju oraz jego rurka ktora osadzana jest na wcisk do bloku wiec wyjac ja jest prosto jak dziecku zabrac cukierek :)

W przypadku w/w auta a jest to essi MK6 skonczyl tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Teraz prosba na koniec do Was, bo po pojawieniu sie tu mialem duzo osob na gg z pytaniami lecz prosze abyscie pisali tu w temacie lub tematach gdzie sie udzielam, chyba ze proprosze o pisanie mi na gg, bo przy prawie 300 osobach na liscie naprawde sie gubie a nie chce zeby ktos poczul sie urazony przez to iz nie pamietam czegos.

Pozdrawiam Hej.

[ Komentarz dodany przez: Yagr: Nie 16 Paź, 2011 ]
Pytania do FordOna proszę zadawać tu: http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=739 lub na prv. FordOna proszę o ewentualne wpisywanie do tego opisu istotnych spraw lub wyjaśniania powstałych niejasności również w tym opisie.

[ Dodano: Nie 16 Paź, 2011 ]
Zostalem poproszony o sprostowanie wiec:
opis dotyczy silnikow rodziny zetec lub jak kto woli DOHC 16V ( to jest to samo), i tylko w przypadkow 1.6 16v jest tak prosta droga, w przypadkach 1.3, 1,4 lub 1.6 8v jest bardziej zagmatwana sprawa lecz nie jest to nie wykonalne wiec w razie pytan piszcie... oczywiscie w miare mozliwosci czasu oraz dostepu do neta odpowiem Wam tak jak tylko bede potrafil najlepiej.
Opis ten dotyczy tez silnikow zetec silver top a nie black ktory w escortach nie wystepowal lecz mozna go osadzic na upartego bo jest nowszy.
Pare roznic miedzy silverem a blackiem:
- rozrzad jest zupelnie inny ze wzgledu na uklad wodny, napinacz czy tez glowice, a mianowicie:
a: glowica black topa ma regulacje luzow zaworowych mechaniczna (plytkowa) a nie hydrauliczna (silver)
b: rozrzad jest oparty na kole pasowym klinujacym kolo zembate walu (dobrze miec blokator walu), inny sposob napinania paska i brak 2 rolek prowadzocych
c: misa oleju jest ulozona inaczej i sklada sie czesto z 2 czesci lecz nie ma na to reguly.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2011, 22:01 przez FordOn, łącznie zmieniany 1 raz.
Zablokowany