Kiedy mruga Airbag...

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Kiedy mruga Airbag...

Post autor: elnino »

Kody migowe układu air bag i SRS

1 błyśnięcie-obwód poduszki kierowcy.
2 błyśnięcia-obwód poduszki pasażera.
3 błyśnięcia-usterka w obwodzie części wspólnej poduszki kierowcy i pasażera.
4 błyśnięcia-obwód napinaczy pasów bezpieczeństwa.
5 błyśnięć-obwód bocznej poduszki kierowcy.
6 błyśnięć-obwód bocznej poduszki pasażera.
7 błyśnięć-usterka czujnika zderzenia bocznego str.kierowcy.
8 błyśnięć-usterka czujnika zderzenia bocznego str.pasażera.



Krótki poradnik - ma na celu podpowiedzieć gdzie co jest i co warto sprawdzić, natomiast nie gwarantuje on rozwiązania problemu - mnie pomógł dlatego się nim dzielę mimo że wesprę się materiałami foto z innych źródeł - nie wpadłem by fotografować wszystko.

Dla leniwych - opcja z wyjęciem żarówki ale to stwarza ryzyko braku informacji o ewentualnie innych awariach i zagrożeniach dlatego odradzałbym

No więc dla przykładu u mnie błąd to 4 błyski - uszkodzony napinacz kierowcy/pasażera.
A wyglądało to tak:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=ZZb2ooLkPUE[/video]

Do dzieła:

1 Krok - odpinamy kostki żółte pod osłoną plastikową na szynie fotela od zewnętrznej strony tzn od progów.

Zapłon i:

Sprawdzamy czy jest napięcie. Jeżeli jest to psikamy kontakt sprayem doraźnie i zamykamy. Szukamy więc dalej.

2 Krok - zdejmujemy fotel:

2x10mm z przodu szyna
3x10mm z tyłu - dwie po wewnętrznej stronie jedna po zewnętrznej

Obrazek

Mamy tam napinacz który wygląda tak:

Obrazek

*Odpinamy wtyczkę, która zabezpieczona jest blaszką na zatrzask
*Mierzymy napięcie nie odłączając rzecz jasna kostki przy progu - jeśli jest - tak jak u mnie szukamy dalej
*Zdejmujemy drugi fotel i powtarzamy operacje

U mnie było ok więc szukałem dalej...

Krok 3 - zdejmujemy osłonę skrzynki bezpieczników (to ta z półeczką pod kierownicą) 6 śrub na krzyżak. I odpinamy skrzynkę która jest na klamerce widocznie z przodu

Obrazek

Następnie odpinamy 1 kość z wiązką tą wzdłuż bezpieczników po jej odłączeniu gasną wszystkie kontrolki.

Zapłon i:
sprawdzamy napięcie na pinach - mnie zainteresował drugi rząd:

Obrazek

Dlaczego? Ponieważ na kości która była zapinana na styki w tym rzędzie jeden styk był kompletnie połamany przez co mogło nie być odpowiedniego połączenia elektrycznego. Poza tym kolory zgadzałyby się z tymi które były na kablach z airbag (może przypadek po prostu). Udało mi się nożem nieco wydłubać resztkę samozaciskającej się blaszki tak by poprawić przewodzenie.

Popsikałem całość profilaktycznie kontaktem.

Krok 4 - Celowo odpinam teraz dopiero akumulator. Mając zdjętą osłonę profilaktycznie odpinam kostkę żółtą pod kierownicą. Psikam kontaktem i tyle. Gdyby ktoś miał wątpliwości wtyczka ma kabelki 2 fioletowy i czarny z paskiem kolorowym, a tuż obok niej jest druga szeroka czarna.

Po jej odpięciu wyskakuje błąd 1 mgrygnięcie.

Krok 5 - wyjąć bezpiecznik 7,5A nr 11,
poczyściłem styki + nowy bezpiecznik choć stary był ok.
Podłączyć akumulator

* Wyjąć kluczyk i włożyć z powrotem dać zapłon.

Usterka naprawiona. Czyli coś jakby się skasowało poprzez odłączenie aku lub bezpiecznika.

Aby się upewnić odpinam celowo napinacz pasa wyskakuje błąd.
Podłączam ponownie mryga dalej.
Należy wtedy zgasić zapłon wyjąć kluczyk i ponownie odpalić stacyjkę.
Kontrolka nie mryga
Dla świętego spokoju szuram fotelem we wszystkie strony po prowadnicy oraz obniżam go i podnoszę elektrycznie.
Nic nie mryga - składam.

Błąd nie kasuje się sam jak to sugerują w google. Trzeba wyjąć kluczyk, bezpiecznik lub odłączyć akumulator na kilka sekund.

Pomocne wskazówki odnośnie demontażu innych części gdyby trzeba było wymienić kabel itp.

1. Tunel (1 śrubka na krzyżak w pseudopodłokietniku + 4 śruby 10mm pod osłoną mieszka drążka zmiany biegów) Potem troche gimnastyki z kawałkiem blachy która tam jest i trzeba ją ustawić na skos żeby tunel wyszedł gładko bez połamania.

2. Kierownica (2 śruby 5,5mm nasadka tył kierownicy - trzeba ją obrócić o 90stopni i od strony zegarów odkręcać) następnie mocno szarpnąć do siebie klapkę (wskazane odłączenie aku)

3. Osłona kierownicy (2 śruby torx 15 bodajże od góry, 4 od spodu) dolną trzeba nieco odgiąć w prawo żeby przeszkoczyła przez stacyjkę.

Z góry przepraszam za niejasności gdyby były. Podzieliłem się swoją pracą i wnioskami. Czy pomoże to tak samo innym jak mnie... nie wiem ale spróbować zawsze można.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
ODPOWIEDZ