Swap hamulców przód z mondeo mk2

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

marcin_79

Swap hamulców przód z mondeo mk2

Post autor: marcin_79 »

Witam Wszystkich
Z racji wolnego czasu i dostępu części postanowiłem ulepszyć nieco hamulce w swoim escorcie. Dla zainteresowanych mały tutorial. Jeżeli było lub nie ten dział to przepraszam :mrgreen:
A więc od początku:
potrzebne elementy plus narzędzia:

- komplet zacisków z mondeo (ja miałem akurat z mk2 1.8 benzyna)
- komplet tarcz z mondeo (standard w rozmiarze 260mm)
- elastyczne przewody hamulcowe z mondeo (ja przy okazji wymieniłem na nowe - dla pewności)
- klocki hamulcowe mondeo
- płyn hamulcowy ( można wziąć dwie butelki bo trochę pójdzie przy odpowietrzaniu)
- klucz oczkowy nacinany 11 (do odkręcenia sztywnych przewodów) plus płaska 17
- klucz płaski 17
- klucze nasadowe bądź płaskie 13; 15; ( do odkręcenia zacisków od zwrotnicy)
- patrz uwaga A

No i zabieramy się do pracy.
Przygotowujemy zaciski
rozebrany komplet:
Obrazek

przygotowany do malowania:
Obrazek

pomalowane

Obrazek Obrazek

Do malowania użyłem farby podkładowej antykorozyjnej. Zobaczymy jak z trwałością ale zwykła farba na bębnach w mondeo wytrzymała dwa lata więc nie ma co kombinować z farbami do zacisków, szkoda kasy.
no i komplet uzbrojony i pomalowany:

Obrazek Obrazek

Teraz przechodzimy do pracy na aucie. Zdejmujemy koła przednie (podstawiamy oczywiście auto na stabilnym podparciu- nie pracujemy na samym podnośniku)

Musimy odkręcić zaciski (klucz 13) żeby zdjąć tarczę a co za tym idzie trzeba rozkręcić połączenie sztywnego przewodu z elastycznym (klucz 11)
I tu mała uwaga: zwykle jest to dość mocno skorodowane połączenie i potrafi położyć cały projekt :c: ale...
Z lewej strony (od kierowcy) mamy do dyspozycji dodatkowe połączenie

Obrazek

które umożliwia wyjęcie całej rurki biegnącej za amorkiem (oczywiście elastyczny przewód odcinamy bo mamy nowe :mrgreen: )
Z prawej strony nie jest już tak kolorowo więc mała rada - odrdzewiacz na połączenie a później ucinamy elastyczny przewód tak żeby wypływający powoli płyn hamulcowy spływał po połączeniu
Obrazek
zostawiamy na chwile i samo się rozkręca :mrgreen:

Dalej kluczem 13 odkręcamy cały zacisk od zwrotnicy i zdejmujemy zacisk i tarczę.

UWAGA A:

teraz mamy do dyspozycji dwie opcje:
- frezujemy zacisk 3 mm tak aby wsunął się do wewnątrz ( w stronę silnika )
lub
- dorabiamy dystanse, które odsuną nam tarcze hamulcową 3 mm na zewnątrz (od silnika)

Ja wybrałem opcję z dystansami.
Dopasowujemy dystanse:
Obrazek

następnie rozwiercamy mocowanie zacisku w zwrotnicy do fi 12mm
Obrazek

przycinamy śruby mocujące z mondeo o ok 8 do 10 mm żeby nie blokowały tarczy i można składać wszystko razem (klucz 15)

Tak wygląda poskładany zestaw
Obrazek
odpowietrzamy cały układ, krótka jazda testowa żeby się klocki ułożyły i można się cieszyć nowymi hamulcami.

Klika uwag dla sceptyków. Średnica tarczy z mondeo nie jest wiele większa ale średnica tłoczka to 60mm w porównaniu do 54mm w escorcie a także same klocki są prawie raz większe niż te z escorta
Obrazek Obrazek

Daje nam to znacznie większą powierzchnie tarcia a co za tym idzie lepsze hamulce.
Całość przetestowana na drugi dzień w trasie 600 km, wszystko działa.
Mam nadzieję, że się komuś przyda
Ostatnio zmieniony 24 lut 2014, 21:51 przez marcin_79, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

marcin_79, zgrabny opis, brakuje istotnych danych - jaki rozmiar tarczy zakładałeś - powinna to być tarcza 260mm (rozmiar tarcz mondeo II i... w RS2000).
Druga informacja - ponieważ 3mm dystans jest konieczny aby wyśrodkować tarczę w zacisku to można z niego zrezygnować dając standardowe tarcze z RS2000, które w porównaniu z mondeo są właśnie o te 3mm płytsze ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
marcin_79

Post autor: marcin_79 »

Yagr pisze:marcin_79, zgrabny opis, brakuje istotnych danych - jaki rozmiar tarczy zakładałeś - powinna to być tarcza 260mm (rozmiar tarcz mondeo II i... w RS2000). ...
już poprawione
Awatar użytkownika
leon167
Posty: 177
Rejestracja: 10 cze 2015, 18:15
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: leon167 »

A ja mam pytanie czy przy felgach 13'' można przerobić tarcze i zaciski z mondeo II ??
Czy zmieści się to ,czy taką zmianę trzeba planować przy większych felgach??
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Na 13 nie ma szansy, minimum chyba 15" felgę trzeba było żeby to wcisnąć, ale niech się jeszcze wypowiedzą Ci którzy mają temat za sobą, np. Secior aka Baron Panewka :P
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2015, 18:06 przez nonam, łącznie zmieniany 1 raz.
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

leon167, zasadniczo pod felgę 13'' zaciski od RS, MDO I się nie mieszczą. Choć słyszałem o jakichś dziwnych 13" inaczej wyprofilowanych ale to albo ściema albo tak rzadki rarytas że tylko potwierdza regułę ;) Ogólnie - większe zaciski od felg 14' i większych bo przy niektórych 14' tez może obcierać jeśli będzie et nieodpowiednie ale to już przy wszystkich rozmiarach działająca zasada ;)

PS. To dotyczy tarcz fi 260, większe juz od 15"
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
lukasrs
Posty: 173
Rejestracja: 06 gru 2012, 08:54
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: lukasrs »

Żeby poprawić hamowanie,to już lepiej taki sam zabieg zrobić ale z tarczami 278mm i zaciskami mdo 2.5 v6...to juz znacząco coś poprawi.na zaciski z mdo jakie tu przedstawiono wchodzą normalnie felgi 14.przy swapie na 278mm trzeba już 15.

A przy naprawdę dużym zapotrzebowaniu na hamulce polecam zaciski z mdo mk3 (kazdy silnik ma takie same) i tarcze 300mm z focusa mk 1 st170...pasuje p&p a hamowanie powoduje wypadnięcie gałek ocznych :grin: z dobrymi oponami oczywiście.
Escort RS2000 LIGHT
Astra GSI 16v rally sprzedana
focus tddi
zbieram na evo9 :)
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

lukasrs, przy swapie tarcz na 300mm potrzeba było pod jarzmo dać podkładki takie z 2mm grubości o ile dobrze pamiętam, temat był przerabiany na forum cougara :)
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
lukasrs
Posty: 173
Rejestracja: 06 gru 2012, 08:54
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: lukasrs »

W escorcie nie trzeba.
Escort RS2000 LIGHT
Astra GSI 16v rally sprzedana
focus tddi
zbieram na evo9 :)
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

A to tego nie wiedziałem, przepraszam :)
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
leon167
Posty: 177
Rejestracja: 10 cze 2015, 18:15
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: leon167 »

Dzięki za info . Zaczyna coś się dziać przy hamowaniu i słychać jakieś "terkanie" Ja stawiam na tarcze przód , ale chyba zostanę przy tym rozmiarze co mam .
Myślałem o tarczach 260 jak w tym temacie ,ale póki co muszę zjechać oponki by pomyśleć o nowym komplecie 15'' i wtedy już dobiorę i tarcze z zaciskami
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

Terkotanie powiadasz...
Obrazek

:d
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
lukasrs
Posty: 173
Rejestracja: 06 gru 2012, 08:54
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: lukasrs »

Kierownica drży czy pod pedałem hamulca?
Escort RS2000 LIGHT
Astra GSI 16v rally sprzedana
focus tddi
zbieram na evo9 :)
Awatar użytkownika
leon167
Posty: 177
Rejestracja: 10 cze 2015, 18:15
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: leon167 »

Pod pedałem Kierownica jest ok póki co
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

to mnie to wygląda na krzywe tarcze
Pewnie podczas mocniejszego hamowania wjechałeś w kałużę
Kup nowe - bo stare jak są krzywe to sie do niczego nie nadają
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ