czyszczenie przepływomierza

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

czyszczenie przepływomierza

Post autor: WieSiu »

Co prawda przeplywomierz jest ze scorpio,ale co za roznica :P
Załączniki
te dwa druciki oporowe trzeba dokladnie uczyscic korzystajac np. z pędzelka i nitro. Maja wygladac po zabiegu przynajmniej tak jak na zdjeciu
te dwa druciki oporowe trzeba dokladnie uczyscic korzystajac np. z pędzelka i nitro. Maja wygladac po zabiegu przynajmniej tak jak na zdjeciu
obudowa ze zdemontowana elektronika (w sumie nic ciekawego)
obudowa ze zdemontowana elektronika (w sumie nic ciekawego)
demontaż elektroniki za pomoca dwóch srub trox z otworem w środku. Polecam tą metode,bo jest najszybsza i najdokladniejsza. Dociekliwe oko zauwazy tez jak sypia sie kable w fordach, izolacja potrafi sie kruszyc. Pod tasma izolacyjna moze byc gorzej
demontaż elektroniki za pomoca dwóch srub trox z otworem w środku. Polecam tą metode,bo jest najszybsza i najdokladniejsza. Dociekliwe oko zauwazy tez jak sypia sie kable w fordach, izolacja potrafi sie kruszyc. Pod tasma izolacyjna moze byc gorzej
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dobry też będzie ekspeler do odtłuszczania bębnów i tarcz hamulcowych.
Jest pod ciśnieniem - w spraju , więc nie uszkodzimy drucików .
Załączniki
IMG_0036.jpg
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

bodzio82, auto adaptacje zrobiles ? (reset kompa)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

ta klemy ściagałem :mrgreen: i na benzynie pojezdziłem ogolnie było lepiej auto po czyszczeniu odzyskało dynamike ale po kilku dniach sie znowu zmuliło aa
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

bodzio82 pisze:ale po kilku dniach sie znowu zmuliło
czyli pewnie masz cos innego jeszcze nie tak,ale tak przynajmniej juz jeden element mniej :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

WieSiu, na sondzie byl upalony kabel od grzałki zmieniłem na inna sonde i jest taki efekt ze auto nie trzesie tak jak wczesniej ale jest zamulone takze ja juz nie wiem sam co jest i pewnie se daruje bo to mozna wszytsko wymienic i tak sie nie dojdzie aaa
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

pokazalem na jednym ze zdjec co sie dzieje z przewodami w fordach,ale tego czesto nie widac, poki sie tasmy izolujacej nie sciagnie. Robia sie tam zwarcia i potem rozne dziwne rzeczy w aucie moga miec problem.

Nie badz taki mietki, szukaj az znajdziesz, ja na prawde wymienilem/rozlozylem bardzo wiele elementow nim znalazlem ten nieszczesny przeplywomierz, a najsmieszniejsze jest to,ze jak najpierw poprawilem wiele niedomagajacych elementow w moim aucie (glownie elementy dolotu i reg. cisnienia),to po tym bylo wszystko jeszcze gorzej niz przed naprawa i myslalem ze przez 2 tygodnie sie wsciekne na to auto (bo normalnie jezdzic sie nie dalo). Dopiero u mnie na koniec przeplywomierz pomogl :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Raz w roku też robię czyszczenie przepływki. Syf na drucikach powoduje kopcenie i mulenie. Odkręca się 2 śrubki torx.
Nawet na forum mondka jest też fotorelacja i dzięki niej większość Mondków odżyło dzięki czyszczeniu przepływki :)
Czyszczenia nie zrobi ani Kupiec ani dziku. Nie mają przepływki.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Mikosz pisze:Czyszczenia nie zrobi ani Kupiec ani dziku. Nie mają przepływki.
i maja swiety spokoj, jak widac zbedne urzadzenie,bo bez niego tez TD jezdzi i to calkiem dobrze. Po co oni te badziewia dodaja.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Żeby ASO miało zajęcie i zarobek - można cuda wymyśleć na fakturze
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Arcadio
Posty: 2782
Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojemność: 2000
Rocznik: 1995
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Arcadio »

WieSiu pisze:Dopiero u mnie na koniec przeplywomierz pomogl
mój mechanik karze odłączyć przepływkę (wtyczkę) jak jedzie lepiej to on jest winny. Jak się odłaczy to tryb tzw. awaryjny się włącza. Ja już po wymianie 2 przepływek to wiem co mówię ;) tą trzecią czyściłem wacikiem i alko :)
Escort Cabrio RS
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Arcadio pisze:mój mechanik karze odłączyć przepływkę (wtyczkę) jak jedzie lepiej to on jest winny.
jak może jechac lepiej z odłaczona przepływka jak auto wogole obrotów nie trzyma i zaraz gaśnie
U mnie dopiero dziś po tym czyszczeniu i zmianie na druga sonde auto zaczeło chodzic poprawnie na wolnych obrotach ,komp adaptacje zrobił gdzies tak po około 40 kilometrach czyli zgrał sobie sonde z przepływomierzem i jest gites :mrgreen:
wcześniej po wyczyszczeniu przepływomierza auto tydzien kulało dopiero zmiana sondy przyniosła rezultaty i komp mogł sie adoptować
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

nie wiem jak jest w escorcie,ale w scorpio po odłączeniu przepływomierza auto rzeczywiście włącza się w trwa awaryjny,ale jeśli przepływomierz daje źle wartości to po odpieciu rzeczywiście auto lepiej chodziło. Także ta metoda chyba nie jest najgorsza.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
radekbox
Posty: 61
Rejestracja: 19 sie 2008, 13:13
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: radekbox »

Arcadio pisze:mój mechanik karze odłączyć przepływkę (wtyczkę) jak jedzie lepiej to on jest winny.
to jakis slaby mechanik ;)
mnostwo osob poleglo i wtopilo kase na tej metodzie w escorcie, takze nie polecam takich eksperymentow, chyba, ze komus nie szkoda kasy. Odlaczenie moze przyniesc poprawe, bo moze wskazywac na jakis bardziej zlozony problem...
bodzio82 pisze:U mnie dopiero dziś po tym czyszczeniu i zmianie na druga sonde auto zaczeło chodzic poprawnie na wolnych obrotach ,komp adaptacje zrobił gdzies tak po około 40 kilometrach czyli zgrał sobie sonde z przepływomierzem i jest gites
wcześniej po wyczyszczeniu przepływomierza auto tydzien kulało dopiero zmiana sondy przyniosła rezultaty i komp mogł sie adoptować
komp zawsze sie zaadoptuje, nawet na wysylajacym zle dane czujniku do ECU i to, ze zrobisz 40 km czy 1000km to nie ma znaczenia, komp potrzebuje kilka pelnych cykli (od zimnego silnika do w pelni nagrzanego), wtedy samoadaptacja jest kompletna.
bodzio82 pisze:jak może jechac lepiej z odłaczona przepływka jak auto wogole obrotów nie trzyma i zaraz gaśnie
no to jednak dalej nie jest w 100%ok, po odlaczeniu oboroty maja chwilowe zawirowanie, a potem wracaja do normy
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

radekbox pisze:no to jednak dalej nie jest w 100%ok, po odlaczeniu oboroty maja chwilowe zawirowanie, a potem wracaja do normy
potwierdzam, raczej nie powinien gasnac bo w trybie awaryjnym auto powinno dosc dobrze dzialac jak wszystko inne jest sprawne.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ