MAP Sensor w escorcie

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

MAP Sensor w escorcie

Post autor: Yagr »

Nie do końca pasuje to do tego działu ale "Bazy wiedzy" na forum nie mamy a informacje są konkretne i mogą się komuś przydać. Ewentualnie proszę modów o przeniesienie do właściwego ich zdaniem działu :)

MAP Sensor, czyli czujnik ciśnienie w kolektorze ssącym (ang. Manifold Absolute Pressure) w fordach sterowanych EEC IV jest układem częstotliwościowym. W odróżnieniu od ogromnej większości MAP Sensorów nie reaguje na zmianę ciśnienia bezwzględnego w kolektorze zmianą napięcia (sensory napięciowe) a zmianą częstotliwości. Poniżej podstawowe informacje o cechach tego czujnika (kolorów kabelków nie jestem na 100% pewny bo ich u siebie nie sprawdzałem):
Załączniki
MAP BP ford.JPG
MAP BP escort.jpg
MAP BP escort.jpg (35.9 KiB) Przejrzano 4638 razy
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

wydaje mi sie, ze juz na ten temat wrzucalem kiedys linka czy caly tekst.

ale wracajac do tematu - taka wiedza i tak przyda sie bardzo ograniczonej ilosci uzytkownikow tego forum, gdyz do badania sprawnosci MAPa trzebaby miec oscyloskop :/ z reguly duzo taniej i latwiej jest wyciagnac na szrocie drugiego mapa i podmienic ;)

niemniej jednak moze komus sie to przyda jak np uturbia RSa i bedzie wymienial ecu na jakis tuningowy :P


up: a jaka roznica jest miedzy czujnikiem napieciowym (np. najpopularniejszy GM) a czestotliwosciowym FORD ? czujnik czestotliwosciowy w odroznieniu od napieciowego mierzy zarowno pod jak i nadcisnienie w dolocie co jest czesto wykorzystywane w przypaku aut z TURBO
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Zablokowany