Demontaż wkładu lusterka bocznego Mk5-6

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Demontaż wkładu lusterka bocznego Mk5-6

Post autor: Yagr »

Nie znalazłem w necie instrukcji jak zdemontować bez uszkadzania wkład lusterka elektrycznego do Mk5-6 dlatego wklejam tu krótki opis jak to zrobić ;)

Po pierwsze potrzebujemy płaski wkrętak. Odginamy wkład lusterka tak aby od górnej, zewnętrznej strony zrobiła się maksymalna szczelina. Robić to z wyczuciem, nie potrzeba tego odginać super szeroko bo można połamać szkło. W tej szczelinie jest widoczny jeden z 4 zaczepów trzymających wkład. Rozginamy go delikatnie wkrętakiem i tym samym uwalniamy jeden róg wkładu. Tak poluzowany wkład pozwala nam na dostęp do następnego zaczepu. Kontynuując w ten sposób odpinamy pozostałe zaczepy. I wkład mamy luźny. Jedyne co go trzyma to 2 kabelki zasilania maty grzewczej, które są na wtykach konektorowych i odpinamy je ręcznie. Składanie jest prostsze bo po podpięciu kabelków dociskamy wkład i sam się zatrzaskuje. Tyle. Poniżej zdjęcia, mogą być pomocne.

I na koniec ciekawostka - boczne lusterka były w escortach i płaskie (moje obecne) i sferyczne (popękane, wymienione) a podobno również asferyczne ;)
Załączniki
100_1780.JPG
100_1782.JPG
100_1781.JPG
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, 18:31 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Widzę, że się przydało i już założone? Bardzo dobry poradnik, bo nie miałem nawet pojęcia jak się je wyciągało. Tym bardziej, że teraz swoje muszę zrobić.

Takie pytanie - czy w lusterkach manualnych jest ten zaczep taki sam? Bo w punkcie gdzie dorabiają szyby wołają za szybę 30 PLN a za ten plastik - 15 PLN, Jeśli jest ten sam to mogę zaoszczędzić te 15 PLN. Tylko czy to jest to? Ze zdjęcia wygląda, że moje lusterka mają chyba coś takiego samego...
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Illuminati75, manualne rozbierałem dość dawno ale tam jest to trochę inaczej rozwiązane...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Chodziło mi o sam wymiar pierścienia czy będzie pasował do tych moich chromowanych. Jutro rozbiorę i sprawdzę czy to jest to. Z Twoich zdjęć wygląda na to, że elektryczne Fordowskie i te moje "inne" są... takie same ;)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

w manualnych jest inaczej, jest jakas kulka na srodku (chyba tak jest,bo nie pamietam dokladnie,ale mam gdzies lusterko z peknietym wkladem,to jak znajde dam fotke). Manualne jest duzo trudniej wyciagnac :( :( :(
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

W lusterku manualnym żeby zdemontować wkład trzeba najpierw odchylić wkład maksymalnie i przez powstałą szczelinę śrubokrętem lub podobnym sprzętem ściągnąć zawleczkę z gniazda przegubu kulowego. Następnie trzeba podważyć delikatnie wkład tak, żeby zeskoczył z tego przegubu. Teraz odchylamy wkład jak na zawiasie na dźwigience sterowania manualnego (czyli w stronę do auta). Po obróceniu wkładu o ok 90 stopni od pierwotnego ułożenie wystarczy go pociągnąć i zeskoczy samo.
Fotki wnętrza manualnego lusterka. Widać przegub kulowy w obudowie (pod nim zdjęta wcześniej zawleczka z gniazda na wkładzie), Na fotce wkładu widać gniazdo przegubu kulowego wraz z miejscem na zawleczkę. Jak widać nie obyło się bez strat w postaci ułamanego jednego plastikowego elementu....
Załączniki
lusterko manual 004.jpg
lusterko manual 005.jpg
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

to ja zapytam czy podłączenie kabelków może być dowolne czy to ma znaczenie?
wyrwałem wkład ale nie zwróciłem uwagi który kabelek gdzie był zaczepiony
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kupiec, jeśli chodzi ci o kabelki od grzania lustra to obojętne.


ps. najwyżej będzie ci grzało w drugą stronę :DDDD
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Zablokowany