Falujące/niskie obroty

Moderator: Moderatorzy

Zzakrzak
Posty: 19
Rejestracja: 07 lip 2013, 11:55
Lokalizacja: Katowice

Falujące/niskie obroty

Post autor: Zzakrzak »

Witam. Na zimnym silniki obroty są stałe i nie falują, natomiast jak przejadę kilka km silnik się rozgrzeje to przy postoju na światłach obroty falują i są dość niskie 400-600 obr/min. Także czasem zdarzy mu się zgasnąć. Kolejną usterką są utrzymujące się wysokie obroty w czasie jazdy po włączeniu sprzęgła.
Po załączeniu sprzęgła obroty zamiast się obniżyć to wzrastają, dzieje się tak oczywiście tylko na dobrze rozgrzanym silniku. Początkowo myślałem, że to silnik krokowy także zakupiłem dwa używane ze szrotu, na obu objawy są takie same.
Proszę o propozycje co warto sprawdzić. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Post autor: jk1978 »

O chłopie to masz zagadkę sezonu i nie żartuję. Ja miałem identycznie. Zrobiłem na nowych oryg częściach - wydech, sonda, przepływka + filtr powietrza, krokowy, świece + przewody wn + cewka, wszystkie węże podciśnieniowe, odmę + zaworek + kolanko, uszczelka kolektora, tps. Efekt - obroty nie falują ale jak jest zimny i wcisnę sprzęgło to obroty wskakują na 2200 po czym spadają po ok 15-30 sekundach. Może być że wydasz worek pieniędzy a problem się utrzyma w jakimś stopniu. To co wymieniłem kwalifikuje się conajmniej do sprawdzenia :-). jak znajdziesz rozwiązanie to podziel się bo mi ręce opadły
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Post autor: jk1978 »

Wsumie napisałem mu wszystkie podstawy do oblukania - zapomniałem dodać by sprawdzić czujnik ciśnienia co jest pod lampą :-)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Po wrzuceniu "na luz" w trakcie jazdy - obroty powinny się utrzymywać tak koło 1500 i jest to prawidłowo
Jeśli schodzą do "wolnych" to jest nie tak jak powinno być :razz:
A reszta - szukać na forumie :razz: :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Zzakrzak
Posty: 19
Rejestracja: 07 lip 2013, 11:55
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Zzakrzak »

Dzięki za odpowiedzi, będę działał w temacie dalej.
ODPOWIEDZ