escort mk VI 1.8 DOHC muli słabo sie wkręca

Moderator: Moderatorzy

lukasz025
Posty: 15
Rejestracja: 09 maja 2015, 21:36
Lokalizacja: Kraków

escort mk VI 1.8 DOHC muli słabo sie wkręca

Post autor: lukasz025 »

Pacjent : ford escort VI kombi 1.8 DOHC
Silnik ma totalnego muła, nie równo pracuje na wolnych
nie trzyma obrotów (musi być na lince)
pompka paliwa chodzi cały czas jak się przekręci kluczyk
jak nagle wciśnie się pedał gazu na luzie to najpierw delikatnie
spadną obroty a później mułowato się wkręci
co mam z tym zrobić ? świece kable nowe, oleju płynu nie przybywa nie ubywa
LPG nigdy nie miał, filtr wymieniony. Jakie mogą być przyczyny tego zachowani
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Przede wszystkim - jeśli pompka chodzi bez przerwy a nikt tam nie kombinował - to komputer chodzi w trybie awaryjnym
Dobrze było by się podpiąć pod kompa i odczytać błędy bo , żeby komputer przeszedł w tryb awaryjny - może być mnóstwo powodów
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

lukasz025, ciągła praca pompy paliwa może sugerować awarię sterownika eec4. Tak przynajmniej diagnozuje to serwisówka. Ja jednak nie mam pewności czy nie będzie tak samo w wypadku padniętego regulatora ciśnienia w listwie wtryskowej lub padniętej skrzynki bezpieczników. Ponadto ktoś mógł już tam grzebać i zaoodał zasilanie pompy "na krótko" po stacyjce. Więcej ewentualności nie widzę... no... może jeszcze jakieś zwarcie przy pompie ale to musiałbym schemat sprawdzić...
Objawy opisane jak najbardxiej mogą być spowodowane powyżej opisaną niesprawnością układu zasilania.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
lukasz025
Posty: 15
Rejestracja: 09 maja 2015, 21:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lukasz025 »

wcześniej nie chodziła ciągle, dodam jeszcze tylko że ma zrobiony dziwny wyłącznik pod stacyjką jak go przełączę to jak chce przekręcić kluczyk na pracującym silniku żeby zgasł to on dalej pracuje, mogę wyciągnąć kluczyki silnik dalej normalnie chodzi.

Dodam jeszcze że nie moge zrobić diagnostyki kodami, dioda po podpięciu raz mignie i tyle, co może być przyczyną ?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

lukasz025, wyrzuć ten badziewny przełącznik, bo jak takie jaja robi to nikt nie będzie WC stanie Ci pomóc
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
lukasz025
Posty: 15
Rejestracja: 09 maja 2015, 21:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lukasz025 »

to samochód wujka, wiec jutro będzie zdemontowany i obczaje do czego idzie :) dlaczego nie można zrobić diagnostyki przy pomocy diody ?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Hm.... w moim byłym orionie też jakiś geniusz jak skrzynka padała to puścił obejście z zasilania gniazdka zapalniczki do cewki.... miasto to samo... może od tego samego geniusza te rozwiązania na miarę Emmett'a "Doc'a" Brown'a :mrgreen:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
lukasz025
Posty: 15
Rejestracja: 09 maja 2015, 21:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lukasz025 »

jeszcze ma taką przypadłość że jak jest gorący i zostawi sie go na kilka minut to później nie zapali, musi przestygnąć z 20 min i wtedy jest okej zapala i można jechać ale nadal jest zamulony bardziej niż polonez, w porównaniu do mojej mamy golfa 1.8 8v to wkreca sie dużo gorzej.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

lukasz025, deja vu mam ;)
Sprawdź kabelki aku-rozrusznik-alternator, poczyść łączenia, dobrze jest dołożyć dodatkowy kabelek między alternator a akumulator. A nade wszystko zlikwidyj tą druciarnię co może się wiązać z koniecznością przelutowania skrzynki bezpieczników. Dokładanie kabelka i naprawa skrzynki są na forum opisane,
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
lukasz025
Posty: 15
Rejestracja: 09 maja 2015, 21:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lukasz025 »

ale rozrusznik kręci wszystko ale silnik nie zapali za cholere, a mam takie pytanie jak kupie skrzynke bezpieczników to ona jest wpinana na piny czy jak ? bo nigdy nie wymieniałem skrzynki szukam w necie i nie moge znaleźć
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

lukasz025, a to sory, myślałem, że w ogóle nie kręci... ale pomimo to moja rada jest nadal aktualna ;)
Skrzynki są niestety różne w zależności od wyposażenia. Musisz szukać takiej jak twoja obecna. Są na niej oznaczenia. Wymiana jest prosta choć wymaga gimnastyki z racji małej ilości miejsca. Odkręcasz dolną część kokpitu zasłaniającą skrzynkę, odpinasz klamrę trzymającą skrxynkę piziomo, po przechyleniu skrzynki możesz ją odpiąć z zaxzepu z prawej i przekrzywiając odpiwiednio wyciągnąć z prowadnicy z lewej. Do skrzynki są przykręcone 1 do 3 czerwonych kabli zas7lających idących od bezpieczników głównych koło akumulatora. Trzeba odkręcić je kluczem nasadowym chyba "10"... reszta to wtyczki padujące tylko w jedno miejsce więc brak możliwości pomyłki przy montażu.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Wszystko jest na łatwo rozpinanych kostkach. Tylko lepiej kupić taką samą skrzynkę jak jest w aucie (numery te same),albo przelutowac własną. Przynajmniej jedna rzecz będzie pewna
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
lukasz025
Posty: 15
Rejestracja: 09 maja 2015, 21:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lukasz025 »

to jutro zabieram sie za lutowanie :) ktoś podpowie dlaczego nie moge zrobić diagnostyki ? raz dioda mignie i koniec :(
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Ja nie wiem, trzeba by sprawdzić czy obwód diagnostyczny idzie przez skrzynkę bo jeśli tak to masz potencjalnego sprawcę, jeśli nie to wracamy do stałej pracy pompy i padniętego sterownika.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

lukasz025, tylko nie zapomnij że w środku też są luty, chyba że masz taką rzadka skrzynkę składająca się z samych ścieżek
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ