Brak 2 biegu wentylatora klimy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
tomek8888
Posty: 25
Rejestracja: 20 maja 2015, 21:28
Lokalizacja: Wlkp.

Brak 2 biegu wentylatora klimy

Post autor: tomek8888 »

Witajcie, mój 1 post :)
I od razu problem.
Kończę zakładać klimę, przedwczoraj założyłem wentylator 2-biegowy.
Problem w tym że działa tylko 1, wolniejszy bieg po wciśnięciu AC.
Wymieniony termowłącznik na nówkę, przekaźnik ok.
Kiedy zwieram piny we wtyczce termowłącznika drugi bieg rusza.
Kiedy rozłączę dwie niebieskie wtyczki to wentylator się wyłącza.
Jedna jest od strony instalki, druga wchodziła w czujnik na obudowie termostatu gdy jeszcze był stary wentylator.
Więc ma to jakiś wpływ. I do meritum:
W okrągłej wtyczce od strony instalki klimy mam odcięty cienki różowy kabelek.
Gdzie on powinien być podłączony?

Z góry dzięki za pomoc.
Załączniki
Zaznaczony różowy kabelek jest ucięty.
Zaznaczony różowy kabelek jest ucięty.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Kolego, ja się na klimach średnio znam, ale czy to nie jest tak, że pierwszy bieg chodzi zawsze przy włączonej klikie a drugi włącza się po nagrzaniu silnika do temperatury zwarcia termowłącznika? Jeślisprawdzałeś to przy gorącym silniku to po pierwasze, ze względu ja pracę pierwszego biegu mogłeś nieuzyskać odpowiedniej temperatury dla zadziałania termowłącznika, po drugie możesz miećbrak styku wewnątrz wtyczki na termowłączniku.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
MARKKO
Posty: 480
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: Warszawa / Piaseczno
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: MARKKO »

klima w 1.4?
Awatar użytkownika
harnasiowy
Posty: 954
Rejestracja: 30 wrz 2013, 14:07
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: harnasiowy »

MARKKO, stoi w miejscu :D no ale chłodzi :P
Regeneracja Przewodów Wspomagania, klimy itp.
Pneumatyka i Hydraulika
Awatar użytkownika
tomek8888
Posty: 25
Rejestracja: 20 maja 2015, 21:28
Lokalizacja: Wlkp.

Post autor: tomek8888 »

Ano tak, w 1.4 klima :)
Wiem, dużo dłubaniny w tym,ale warto.
Sprawdzę jutro tą kostkę, a nuż są luźne styki. ;)
W razie W będę się póki co ratował 1 biegiem.

[ Dodano: Sob 23 Maj, 2015 ]
No i udało się. Ominąłem termowłącznik na wężu. Przeanalizowałem schemat, trochę pokombinowałem i:
Dwa kable od termowłącznika odpowiadające za 2 bieg: również czarny i czarny z czerwonym paskiem są w tej chwili już podłączone dodatkową niebieską wtyczką pod stary termowłącznik na obudowie termostatu i myślę,że będzie to działać. To etap potyczek z wentylatorem mamy za sobą.
Jutro zakładanie węży aluminiowych, potem tylko chłodnica i na końcu pozostanie mi jedynie zamontować nową łapę alternatora, sprężarkę i nową łapę pompy wspomagania.
I teraz pytanie/prośba: jakby ktoś miał do sprzedania, bądź widzi gdzieś odpowiednią łapę pompy wsp. do wersji z klimą, to chętnie odkupię :smile:
ODPOWIEDZ