mk7 1,6 zetec wymiana paska klinowego

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

mk7 1,6 zetec wymiana paska klinowego

Post autor: jk1978 »

witam. auto jak w temacie, bez klimy. coś mi niemiłosiernie wyje pod maską i to dosłownie wyje. jak zakładałem 3 lata temu używany alternator to szumiało delikatnie łożysko na nim, wymieniałem w międzyczasie pompę wspomagania ale nic nie szumiała pompa (tez była wstawiona używka w bdb stanie). już mnie irytuje to wycie i postanowiłem zobaczyć co to tak wyje. chce zdjąć pasek i ruszając "na sucho" sprawdzić co tak wyje. rozrząd kompletny był wymieniany 5 lat temu na oryginał forda łącznie z oryginalną pompą wody. padła mi w tamtym roku jedna z rolek po których chodzi rozrząd więc ją wykluczam - zresztą ona wyła inaczej. stawiam na alternator, pompę wspomagania lub pompę wody czego bym jednak mocno teraz nie chciał. czy aby zdjąć pasek trzeba tylko naciągnąć/zluzować napinacz? - podobno jest on na sprężynie - tak wyczytałem. jeśli tak to jaki klucz tam podchodzi i czy zwykłą grzechotką (nie topexem) jestem sam to zrobic?
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

napinacz osprzętu jest z tego co pamiętam na klucz 15 albo 13. wystarczy zluzować i zsunąć pasek. najlepiej to zdejmij pasek z koła pasowego i odpal silnik, będziesz wiedział czy to osprzęt piszczy czy rozrząd
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Post autor: jk1978 »

a widzisz o tym nie pomyślałem. zdejmę pasek faktycznie i odpalę i będę wiedział bynajmniej ze to nie pompa wody bo ją napędza przecież pasek rozrządu. chciałbym by był to alternator bo mam nówkę forda w bagażniku :-)
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

pompa wody napędzana jest przez pasek osprzętu a nie rozrządu! napinacz luzujesz kluczem płaskim, grzechotką nawet z krótka nasadka nie podejdziesz bo śruba napinacza jest na wysokości podłużnicy i jest tam za ciasno
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Post autor: jk1978 »

S3ci0r pisze:pompa wody napędzana jest przez pasek osprzętu a nie rozrządu! napinacz luzujesz kluczem płaskim, grzechotką nawet z krótka nasadka nie podejdziesz bo śruba napinacza jest na wysokości podłużnicy i jest tam za ciasno
faktycznie. pomyliło mi się - skojarzyłem to ze na pasku rozrządu ona lata bo wymienia się ja razem z rozrządem. dam rade kluczem płaskim? przecież muszę lekko naciągnąć ten napinacz - dużej siły używam do tego by ruszyć ta rolkę?
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

spokojnie płaskim kluczem dasz radę, a najlepiej płaskooczkowym :) śruby nie odkręcasz, masz tylko zluzować napinacz tak żeby zsunąć z niego pasek. napinacz luzujesz ciągnąc kluczem w dół w kierunku grodzi, z tego co pamiętam :P a jak nie to w drugą :P
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Post autor: jk1978 »

S3ci0r pisze:spokojnie płaskim kluczem dasz radę, a najlepiej płaskooczkowym :) śruby nie odkręcasz, masz tylko zluzować napinacz tak żeby zsunąć z niego pasek. napinacz luzujesz ciągnąc kluczem w dół w kierunku grodzi, z tego co pamiętam :P a jak nie to w drugą :P
wiem wiem że nie odkręcam - napinacz na sprężynie chodzi chyba i tylko po to potrzebuję klucz by odciągnąć trochę napinacz. rozrysuje sobie jeszcze jak jest założony pasek bym potem nie główkował co i jak przy zakładaniu paska. już chyba wszystko jasne. dzięki.
ODPOWIEDZ