Żarząca się kontrolka ładowania na wolnych obrotach

Moderator: Moderatorzy

LookAtYouHacker
Posty: 12
Rejestracja: 04 lut 2016, 18:31
Lokalizacja: Trzebinia

Żarząca się kontrolka ładowania na wolnych obrotach

Post autor: LookAtYouHacker »

Witam,

Potrzebuję Waszej pomocy.

Posiadam Forda Escorta MK7 z 1997 roku. Od pewnego czasu pojawiają się problemy z ładowaniem akumulatora. Zacznijmy od początku.
Pierwsze problemy objawiały się potrzebą częstego ładowania akumulatora - bardzo specyficznie. Można było objeździć samochodem rano by wieczorem usłyszeć cykanie zamiast zapłonu. Pomyślałem - słaby akumulator, lecz po zostawieniu samochodu na dłuższy czas odpalał, więc problemy z ładowaniem. Wtedy kontrolka działała poprawnie. W późniejszym stadium musiałem trzymać samochód na wysokich obrotach by nie gasł - jakiekolwiek puszczenie gazu skutkowało powolnym wygaszeniem silnika. Jadąc raz nie zauważyłem odpalając silnik zgaszonej kontrolki, przez co ujechałem tyle na ile pozwolił mi prąd w akumulatorze.
Winowajcą był wtedy ten cienki kabelek przy czym był on związany w dwóch miejscach bez jakiejkolwiek izolacji. Po jego zlutowaniu i zaizolowaniu kontrolka zaczęła ponownie poprawnie zapalać się przy odpalaniu.

Tyle słowem wstępu.

Problem z którym teraz się borykam to żarząca się kontrolka ładowania na niskich obrotach. Zmierzone napięcie na klemach akumulatora na biegu jałowym bez obciążenia- 14.2V, pod pełnym obciążeniem (światła awaryjne, długie, mijania, przeciwmgłowe tylne ogrzewanie tylnej szyby, nawiew 3/3, oświetlenie w kabinie) na luzie - ~12V.
Momenty w których owa kontrolka się nie świeci:
a) Kiedy silnik pracuje na ssaniu (wyższe obroty) - wtedy dobija nawet do 14.8V
b) Dodanie gazu (nawet minimalne)
c) Obciążenie odbiornikami (szczególnie nawiew, światło przeciwmgłowe tylne)
Regulator napięcia działa (jak mniemam, po dodaniu gazu napięcie wzrasta do 14.8 ale nie więcej, niezależnie od obrotów)
Silnik odpala bezproblemowo, na wysokie obroty wchodzi bezproblemowo, elektronika w kabinie nie szwankuje, nie przygasa, nie zwalnia.
Jednak ta kontrolka denerwuje i budzi jednak grozę...
Przyznam, że z powodu tej kontrolki boję się wyjechać na dłuższą próbę ładowania, gdyż już raz ten samochód skończył na lawecie (o czym wspomniałem na wstępie).
Nie próbowałem jeszcze przełożenia akumulatorów, jednak nie jestem przekonany że to jest powodem. Próbowałem dołożenia dodatkowej masy do klemy akumulatora - brak poprawy - masa "podstawowa" w porządku.
I tutaj pytanie do Was, co może być przyczyną takiego stanu? Jaki może być koszt naprawy takiej usterki? Nawet jeśli ładowanie jest poprawne (a jest?) to ciężko dla mnie po moich przejściach zbagatelizować tą czerwoną lampkę...
Z góry dziękuję za pomoc.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

a to nie właśnie regulator napięcia odpowiada za stały prąd ładowania? skoro na wyższych obrotach ładowanie jest prawidłowe a na niższych go nie ma wcale to ewidentnie wina po stronie alternatora.
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

LookAtYouHacker, powinieneś mieć koło 14,4 V bez wzgledu na to jakie są obroty i co powłączasz w samochodzie
Ewidentnie regulator do wymiany
Może na moment sie zmienić napięcie przy włączaniu - wyłączaniu odbiorników ale to trwa sekundę może góra dwie i napięcie ma powrócić do stanu wyjściowego , zależnego od regulatora
Może to być jak wspomniałem 14,4 V ale też i 14 V czy 14,2 V lub 14,6V
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
LookAtYouHacker
Posty: 12
Rejestracja: 04 lut 2016, 18:31
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: LookAtYouHacker »

Dziękuję za odpowiedź.
Czyli raczej ten alternator.
Ale z drugiej strony - jakie jest takie "książkowe" ładowanie akumulatora bez obciążenia? Czy aż tak bardzo moje parametry odstają od norm żeby ta kontrolka świeciła?
I najważniejsze - dlaczego kontrolka przygasa po obciążeniu układu odbiornikami? Jeśli alternator polegałby na polu walki to spodziewałbym się problemów z elektryką w kabinie, a nie "sanacji" kontrolki.
W razie wymiany regulator napięcia to groszowe sprawy, z całym alternatorem może być różnie.
Co mogę jeszcze posprawdzać w domowych warunkach?

EDIT: Bardzo bym się cieszył (mój portfel też) jeśli byłoby to wina tylko tego regulatora. Pytanie jedno - czy wymienię go jakoś w domowych warunkach czy jest on jakoś zagnieżdzony w alternatorze? - słyszałem 2 wersje.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2016, 19:47 przez LookAtYouHacker, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

LookAtYouHacker, strasznie długi i trudny do zapamiętania nick sobie wybrałeś ;)
Może być ten wspomniany regulator. Możesz mieć za niskie obroty jałowe. Możesz mieć śniedź na stykach alternatora (wypada przeczyścić).
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

LookAtYouHacker pisze:jakie jest takie "książkowe" ładowanie akumulatora bez obciążenia?
Bez obciążenia na wolnych obrotach ok 14,4 V
pod obciążeniem na wolnych obrotach ok 14,4 V
bez obciążenia na wysokich obrotach ok 14,4 V
z obciążeniem na wysokich obrotach ok 14,4 V
Już o tym Ci pisałem :razz:

Przy obrotach takich , że silnik z ram chce wyskoczyć - też ok 14,4 V
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
LookAtYouHacker
Posty: 12
Rejestracja: 04 lut 2016, 18:31
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: LookAtYouHacker »

Jeszcze raz dziękuje za zainteresowanie moim problemem.

Wszelakie styki (na alternatorze, klemy, masy na karoserii) zostały wyczyszczone (wtedy jak dobrałem się do tego małego kabelka i tej partyzantki którą zastałem...)
Co do obrotów - mój pojazd nie ma zainstalowanego obrotomierza a na ucho ciężko wyczuć (swoją droga jak to jest - nie zwraca się na coś uwagi a potem przypomnij sobie jak to drzewiej bywało :D)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

LookAtYouHacker pisze:na alternatorze, klemy, masy na karoserii
Z alternatora przewód od ładowania nie idzie do akumulatora - tylko do rozrusznika i tam się łączy z przewodem , który idzie z akumulatora do rozrusznika
Jak by cóś :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
LookAtYouHacker
Posty: 12
Rejestracja: 04 lut 2016, 18:31
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: LookAtYouHacker »

OK, dzięki za poprawienie - przyznam że na elektryce znam się prawie wcale, dlatego napisałem w pierwszym poście ile będzie kosztować naprawa, a nie jak naprawić :D. Starałem się także opisać wszystko jak najdokładniej nikt nie wie jaka informacja może się ekspertom przydać :)

Dokopałem się teraz do samochodu - regulator napięcia jest na wierzchu akumulatora, całe szczęście. Na co powinienem zwrócić uwagę gdybym się (z czyjąś pomocą oczywiście) dobrał?
Ostatnio zmieniony 04 lut 2016, 20:11 przez LookAtYouHacker, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

LookAtYouHacker pisze:Dokopałem się teraz do samochodu - regulator napięcia jest na wierzchu akumulatora, całe szczęście. Na co powinienem zwrócić uwagę gdybym się (z czyjąś pomocą oczywiście) dobrał?
przyjacielu, na akumulatorze nie ma żadnego regulatora, chyba że wymontowałeś z altka i tam położyłeś ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
LookAtYouHacker
Posty: 12
Rejestracja: 04 lut 2016, 18:31
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: LookAtYouHacker »

To w takim razie - gdzie się on znajduje?
Mój ojciec był święcie przekonany, że jest to umiejscowione na nim (ten element na na górze obrazka)
Obrazek
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

LookAtYouHacker, no masz rację, na wierzchu alternatora ale ty pisałeś wczesniej że na wierzchu akumulatora ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
LookAtYouHacker
Posty: 12
Rejestracja: 04 lut 2016, 18:31
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: LookAtYouHacker »

Ale gafa :)
Tak to jest jak mózg robi swoje a klawiatura swoje.
Zatem postaram się na dniach zamówić ten regulator i (o ile mnie nie trzepnie) zdam relację czy to było źródłem problemu.
Dziękuję Wam wszystkim za pomoc.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

LookAtYouHacker, wytargaj stary i idź z nim do sklepu - albo spisz wszystko co na nim pisze - ewentualnie zrób dobrej jakości foto
Bo jest kilka różnych regulatorów
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
LookAtYouHacker
Posty: 12
Rejestracja: 04 lut 2016, 18:31
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: LookAtYouHacker »

Oczywiście, bez zdjęć się nie ruszę.
ODPOWIEDZ