Samoregulator szczęk tylnego hamulca

Moderator: Moderatorzy

kris

Samoregulator szczęk tylnego hamulca

Post autor: kris »

Założyłem ten temat z jednego prostego powodu,jest tu kilkanaście tematów dotyczących tylnych hamulców i z tego co zaobserwowałem jest totalny burdel,co post to inna odpowiedź i nie wiadomo ,czego się trzymac.

Moje pytanie brzmi,po złożeniu tylnych hamulców i założeniu bębnów czym ustalamy naciągnięcie samoregulatorów?
czy poprzez klikakrotne wciśnięcie hamulca zasadniczego(nożnego) czy klikakrotne zaciągnięcie ręcznego?
Czy przed tą czynnością popuszczamy linke hamulca ręcznego do końca odkręcając nakrętke 10 przy dźwigni?,bo takie kwiatki znalazłem na forum?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja Ci już podpowiedziałem :d
Ale napiszę jeszcze raz - chyba już pisałem o tym w temacie wymiany wszystkiego z tyłu oprócz bębnów
Popuszczamy samoregulatory - linki nie
Zakładamy bęben - podciągamy kilka razy dźwignię od hamulca pomocniczego i spuszczamy
Samoregulator wtedy się naciągnie i szczęki idealnie będą ułożone przy bębnie
Dopiero wtedy pompujemy hebel zasadniczy
Gdy zrobimy odwrotnie - wypchniemy tłoczki w cylinderku (szczęki przy bębnie) i wtdey zaciągając "ręczny" - samoregulator nam się nie ustawi bo szczęki są już przy bębnie

Najpierw ręczny - potem nożny
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kris

Post autor: kris »

I właśnie o to mi chodziło Jurek,czyli czeka mnie ponowne zwalanie bębnów psia mać :-|
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

gorzej jak w cylinderkach wypchniesz tloczki - plyn wyleci, tloczki wypchnie i w teorii cylinderki na smietnik :/
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nie - no wiadomo , że sie wypycha po założeniu bębna a nie przed :mrgreen:
Kriso zrobił prawidłowo
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

A co Wy Panowie sądzicie co dolega mojemu ?
Szczęki, spręzynki i ta drobnica wymieniona była na nowe w czerwcu 2014 ( nie było to TRW czy inna dobra firma, ale nie brałem najgorszego szitu ).
We wrześniu chyba zamontowane nowe linki ( Ad firma ) żeby przeszedł przegląd a ręczny był gorszy, tragedia.
Ręczny używam tylko jak wyjeżdżam z podwórka żeby zamknąć bramę bo mam wjazd pod górkę ale i tak musze zgasić auto i oczywiście wrzucić bieg bo na samym ręcznym nie będzie stał i zjedzie na ulicę.
Cylinderki wymieniane były coś ze 4 lata temu, stare zostały na obecną chwilę bębny i samoregulatory. Escort ma prawie 500tyś przebiegu wiec bębny ?

Generalnie nie przejmuję się tym, że ręczny jest nędzny bo nie jestem niedzielnym kierowcą, że na każdym wzniesieniu używa ręcznego bo inaczej mu auto zgaśnie :shock: , tylko ciekawi mnie co jest przyczyną tego słabego hamulca.

Po tej wymianie linek przy zaciąganiu ręcznego czuję, że nie ma luzu na dźwigni tak jak na starych linkach. Co ciekawe, tylne prawe koło ma zarąbisty hamulec, że potrafi zablokować koło na mokrej nawierzchni, na starych linkach tego nie było, ale ręczny gorszy niż na STARYCH SZCZĘKACH I LINKACH ( na starych gratach łapało mi na prawe tylne koło i trzymało lepiej niż na nowych częsciach :shock:
)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

no kolego, przy takim przebiegu wypadało by wymienić zarówno bębny jak i samoregulatory
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Picekkniaz
Posty: 23
Rejestracja: 03 gru 2014, 17:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Picekkniaz »

Witam ja ostatnio miałem taki przypadek ze, gwoźdź szczęki się urwał ( ze zużycia ) i szczeka stanęła prawie w poprzek i zjadła cały bęben ,rozbierając to wszystko bylem zmuszony kupić dwa bębny, komplet szczęk, zestaw montażowy i łożyska, wczorajszy cały dzień się z tyn bawiłem ale teraz ess ma heble jak rakieta staje dęba przy hamowaniu , tylko problem mam mały z pierścieniem od ABS-u bo w poprzednim bębnie oryginalnym, (nie było tego wgłębienia co uniemożliwia prawidłowego działania ABS-u) no i za wszystko jestem lżejszy o 350 zeta
-Ford ESCORT mk7 1.6 16V ;]
-Daewoo Tico 0,8 SLX ;]

-Nissan Primera P10 1.6 16V
Awatar użytkownika
ArGo94
Posty: 106
Rejestracja: 12 wrz 2014, 14:16
Lokalizacja: Biskupiec k Iławy

Post autor: ArGo94 »

A co powiecie panowie na to ze jak założyłem nowe szczęki i po krótkiej jeździe 30-40km po prostu koło mi się tak nagrzało że nie mogłem odkręcić nakrętek od koła bo były zapieczone. Szczęki zmieniły kolor z złotego na brązowy. Z początku obstawiałem ręczny ale gdy go zaciągnąłem i od razu spuściłem bęben normalnie bez żadnych większych oporów się kręcił. Co mogło być że przy jeździe grzało mi się koło? łożysko w idealnym stanie. Chodzi oczywiście o bęben.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

ArGo94, źle ustawiony samoregulator przy montażu bębna.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Yagr pisze:ArGo94, źle ustawiony samoregulator przy montażu bębna.
przy montażu cofasz go na max a po zmontowaniu wszystkiego - najpierw podciągasz kilka razy "ręczny" a potem dopiero wciskasz hamulec zasadniczy
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=7203
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
ArGo94
Posty: 106
Rejestracja: 12 wrz 2014, 14:16
Lokalizacja: Biskupiec k Iławy

Post autor: ArGo94 »

Wszystko znowu rozebrałem i poskładałem od podstaw starannie i teraz wszystko gra :) Nic się nie grzeje nic nie blokuje koła :D Dzięki chłopaki i pozdrawiam :D
kris

Post autor: kris »

Jamszoł pisze:najpierw podciągasz kilka razy "ręczny" a potem dopiero wciskasz hamulec zasadniczy
no to ja już zgupiałem,na innym forum forda podają odwrotnie,sprawdziłem w WKŁ i faktycznie pisze,że najpierw zasadniczy,później ręczny.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

kris, najpierw ręczny bo inaczej źle się poukłada samoregulator
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ