Kręcenie licznika

Moderator: Moderatorzy

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Kręcenie licznika

Post autor: elnino »

Chciałbym się dowiedzieć jak cofnąć licznik w Essim? Kupiłem drugie zegary i przebieg mi się nie zgadza więc chciałbym go skorygować. Czy tam są jakieś zapadki które można poluźnić czy trzeba czymś kręcić intensywnie jak linka tylko że w drugą stronę?
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

rozlozysz calkowicie licznik to dojdziesz do tego jak to zrobic. na forum lub stronie glownej byl opis jak to zrobic
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Najłatwiej przełożyć bębenek z przebiegiem.
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

czyli trzeba wyjąć ten mechanizm z tą zebatką nie ma tam żadnej zapadki którą się da odblokować i przesunąć palcem cyferek? Ok poszukam, może źle wpisałem frazę. Ale w razie czego czekam na pomoc.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Tam nie zapadek. Jeśli chcesz przekręcić licznik to trzeba każdą cyfrę osobno przesunąć.
zbysio007

Post autor: zbysio007 »

Ostatnio robilem u siebie. Wyzerowalem do 0 sobie :P Rozkrec, i juz sam bedziesz wiedzial co piszczy w trawie. Jak ja dalem rade to kazdy da!
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

na upartego wiertarką też da rade :p
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

spróbuję ten bębenek rozebrać jutro rano, nie lubie takich pierdół robić zawsze coś urwę.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
kris

Post autor: kris »

Zapytam się tak,po co w ogóle przekręcasz licznik,jeśli sprzedajesz woza to jeszcze to zrozumię,ryzykować ewentualne spierdzielenie mechanizmu tylko dlatego,żeby nie kłuło w oczy???
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

Dokładnie kris. Jestem strasznie drobiazgowy i wszystko sobie również skrupulatnie zapisuję, więc dla wygody chciałem po prostu skorygować licznik, niż mieć w pamięci - 12 000. ;-)
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

jarekezg pisze:na upartego wiertarką też da rade :p
Na upartego tak
Ale jeśli trzeba cofnąć o np. 30000 a wiertarka pojedziesz np. 60 km /h to sobie policz ile kręcenia go czeka ? :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
zbysio007

Post autor: zbysio007 »

Wiertarka da sie - sprawdzone :P
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Myślę , że nie więcej jak 100km/h
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ja sredniej predkosci wkretarka akumulatorowa jechalem 100km/h. wiertatka na prad spokojnie duzo szybciej sie da. a przewijanie przebiegu wiertarka jest bez sensu, bo trwalo by wieki. no chyba ze sam bebenek krecic to wtedy co innego
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
zbysio007

Post autor: zbysio007 »

Dokladnie z poczatku kreciem sam bebenek :D ale po jakichs 8minutach stwierdzilem, ze operacja do bani wiec rozebralem te trybka i zero wyszlo ;) Co do predkosci wiertarki w km/h nie wiem heh, ale dosc szybko sie to cofalo, napewno szybciej niz moj escort :P
ODPOWIEDZ