Mam problem z działaniem LPG, traci na mocy.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

odpinasz tylko klemę ujemną-czarną zostawiasz odłączony akumulator np na godzinę, wracasz i podpinasz klemę, odpalasz auto i czekasz aż się silnik nagrzeje do normalnej temperatury pracy (nie zapomnij zamknąć maski) ja czekałem jakieś 10min po odpaleniu, po tym czasie normalnie można już jechać. z tymi obrotami chyba nie trzeba trzymać ale jak się mylę to proszę mnie poprawić
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

S3ci0r, do porządnego resetu odpina się obie klemy i dobrze jest po odpięciu obie klemy zewrzeć ze sobą żeby rozładować różnicę potencjałów.
Ale na forum jest konkretny opis resetu - wystarczy poszukać. Przy czym nalezy pamietac że tak naprawdę ECU escorta adaptuje się cały czas więc nawet bez resetu wcześniej czy później poustawia sobie wszystko pod aktualne warunki pracy - reset to po prostu przyspiesza.
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=1774 polecam przeczytać!
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss »

chyba zrobię na noc reset kompa.
60km 2x zgubił moc ;/
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Bazyss, tylko nie myśl czasem że reset jest panaceum na całe zło ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss »

domyslam sie ze moze nie pomoc ale zawsze warto sprubowac.
Może komp od gazu siada?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Bazyss, pamiętaj , że komp od gazu podsłuchuje kompa od woza :mrgreen:
Reset - cały cykl pobierania danych z czujników + jeszcze trochę km na benie - bez gazu
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

Jamszoł, poruszył ważną moim zdaniem kwestie po resecie pojeździj trochę TYLKO na benie
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Bazyss,zastap aktuator registrem i bedzie ok

ewentualnie wymiana sondy lub aktuatora. Bingo ma slabe te aktuatory czesto sie przycinaja ze wzgledu na to ze sie dosc szybko brudza od zanieczyszczonego gazu zwlaszcza jak reduktor ma juz wiekszy przebieg

jesli nie chcesz wydawac kasy na sonde lub tez nowy aktuator to zrob tak jak napisalem czyli niech ci wstawia register a ten stary wybebesza i niech zostanie jako atrapa dla diagnosty :razz: gazownik bedzie wiedzial o co chodzi :mrgreen:


moze sie tez okazac ze reduktor zasyfiony i niestety wtedy to bedzie w gre wchodzila wymiana tej czesci ewentualnie regeneracja
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

tak czy siak jak była jazda z za mała ilościa płynu to wypada zajrzec do parownika, obadać membrany to [przy okazji sie przeczyści.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

po co resety jak i tak 2 generacja gazu prakycznie nie uzywa komputera benzyny ? porzadna diagnostyka i regulacja gazu i bedzie ok. Ja od jakigos dluzszego czasu jestem przeciwny resetowaniu, bo wg moich obserwacji to tylko marnowanie paliwa. jak teraz auto Ci jezdzi dobeze na benzynie to reset jest zbedny
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss »

Panowie.
autko na benzynie jeździ bardzo dobrze.

Co do tego nieszczęsnego gazu to dzisiaj na trasie 235km przytkał się 3x.
we Wtorek chyba pojadę na sprawdzenie co dokładnie mu tam dolega.
cyt."niech ci wstawia register"
cóż to za cudo i gdzie ono się znajduje??

Wczoraj po wizycie na stacji LPG moi oczom ukazał się dziwny wynik spalania. Mianowicie 7,5-8l przedział obrotowy do 3, 3.5, 4tys.obr Prędkości do 120-140km/h
myślę sobie ok. może mu się zdarzyło.
dzisiaj miałem traskę 235km przedział obrotowy taki sam prędkości przelotowe od 80-130km/h choć to 80-to w przypadku zamulań innych użytkowników, bardziej 110-120km/h czasami podchodziło pod 130km/h.
wizyta po LPG i zdębiałem na tej stacji, aż się pytałem tankującego czy aby na pewno zalał do pełna. Moim oczom ukazał się wynik 6,6l/100km Ten silnik chyba lubi wyższe obroty, albo faktycznie coś z nim nie tak ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Bazyss, silnik naj silnik naj mniej pali - tam gdzie ma najwyższy moment obrotowy
Czyli u Ciebie jest OK
Tak się powinno jeździć oszczędnie
A jak na trasie będziesz jechał 90 - 100 to Ci wyjdzie jeszcze mniej bo wtedy naj mniej na przelocie pali
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss »

No to super :)
Pozostaje tylko wizyta u diagnosty i przeglad instakacji. We Wtorek będę informował co to za przyczyna była.
Dzisiaj traska coś kolo 240km zobaczymy jak mu wyjdzie z 3osb. na pokładzie.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Bazyss, ja bym jeszcze dobrze patrzał na ręce gaziarzowi czy ci czasem nie przesadził z oszczędnymi nastawami gazu ;) Tak profilaktycznie ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss »

Ale żeby nie ustawił oszczednie czy że ustawił oszczędnie?? i dlatego sie tak dzieje?
ODPOWIEDZ