Muli

Moderator: Moderatorzy

Nakamura

Muli

Post autor: Nakamura » 14 paź 2013, 18:35

Witam wszystkich :) Od razu do rzeczy, mam taki problem, iż auto troszkę szarpie (nawet gdy rozgrzane), zaczęło mi mulic, często nie chce zabardzo reagować na pedał gazu, jest tak i na benzynie i lpg, od razu wymieniłem świece, okazało się, że były ngk, teraz są platynki motorcrafta, i problem prawie, że znikł, ale nie jest to dalej to co było wcześniej teraz często łapie moc dopiero po pol sekundy od wcisniecia pedału, czyli gdy go wcisne przyspiesza, ale tego wlasciwego kopa łapie po chwili, zastanawiam się co może być przyczyną, mam zamiar sprawdzić jeszcze dziś kable od świec, a tak się zaczęło dziać jak ojciec jechał autem (wracając z trasy poczuł dziwny zapach w środku auta), rozrząd był niedawno robiony jakby ktoś pytał, jeszcze pojawia się problem, że jest mało oleju (wg bagnetu prawie go nie ma, na wiosne był wymieniany, do tego miesiąc temu dolałem ponad 2 litry, a wczoraj prawie litr, a bagnet dalej pokazuje mało, a z tego co patrzyłem nigdzie nie ucieka, tylko delikatnie spocony jest przy czujniku, ale to tylko delikatnie)

Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 10875
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: kupiec » 14 paź 2013, 18:42

Nakamura, co do szarpie i muli to jest troszke tematow na forum, poszukaj i poczytaj
co do oleju, na pewno nie wycieka nigdzie? Jak nie wycieka to pewnie przepala, jaki dymek jest z wydechu? Pewnie dlatego muli bo olej zjada
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21330
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 14 paź 2013, 19:13

Nakamura pisze:okazało się, że były ngk, teraz są platynki motorcrafta,
Czyli masz z firmy NGK :mrgreen:
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Nakamura

Post autor: Nakamura » 14 paź 2013, 19:29

a co do mulenia i szarpania, to zanim sie tu zarejestrowalem poczytalem o tym, i zaden z tematow mi nie pomogl, no wycieku na 99% nie ma, troszeczke jest spocony przy czujniku, ale to minimalnie, mysle tez czy czasem nie jest w ten sposob, ze jakas dziura jest, ale wycieka dopiero gdy w glowicy wytwarza sie cisnienie (dlatego nie ma plamy nigdy pod autem), co do dymku, to moim zdaniem jest w normie (chociaz musze sie dopiero przyjrzec)

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13100
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 14 paź 2013, 19:38

Nakamura, a płyn chłodniczy masz czysty?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20783
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 14 paź 2013, 22:04

Nakamura, wsadz palca w tlumik i zobacz czy tylko jest brudny,czy jest tez dodatkowo tlusty. Bo jak auto spala olej,to tam tez ten olej sie zbiera. Zalezy tez ile km zrobiles przez ten miesiac :D
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Windstar 3.0 148KM LPG 1997
Kymco Super 9 LC 2011

x Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

Awatar użytkownika
Arcadio
Posty: 2691
Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojemność: 2000
Rocznik: 1995
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Arcadio » 15 paź 2013, 07:19

a lambda sprawdzona?
Escort Cabrio RS

Nakamura

Post autor: Nakamura » 15 paź 2013, 21:52

lamda wymieniana pol roku temu, co do plynu to bylo ciutke za malo, to dolalem, z tlumikiem sprawdze, kable sprawdzilem i teoretycznie sa ok, a przez ten miesiac, no nie zrobilem duzo, napewno mniej niz 1000, a po dluzszej przejazdzce, to auto do ok 2,5tys obrotow muli i szarpie, dopiero mniej wiecej na tych 2,5tys dostaje kopa jaki powinien byc

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13100
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 16 paź 2013, 06:53

co do muli i szarpie - kiedy filterki wymienione (benzyny, powietrza i od LPG gazu), W jakim stanie katalizator (nie zapchany?)
Co do płynu - chodziło mi raczej czy nie ma w nim oleju?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 10875
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: kupiec » 16 paź 2013, 11:11

Nakamura, niech ktos odpali auto a ty popatrz jaki dymek masz, moze on przepala olej
moj diesel palil 4l na 1000km :DDD
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty

Nakamura

Post autor: Nakamura » 17 paź 2013, 17:59

filtry byly wymieniane wszystkie w ciagu ostatniego roku (chyba za wyjatkiem tego gazu, ale tego nie wiem), a apropo tego tlumika, to ciagle nie mam czasu sprawdzic, w plynie chlodniczym nie ma oleju

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13100
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 17 paź 2013, 18:52

Nakamura, jeśłi filtr gazu nie był wymieniany to może być przyczyna mulenia - wymień - groszowa sprawa. Potem zrób regulację. Dużo jeździsz na benzynie czy tylko gaz? Może przez zapchany filterek gazu poprzestawiały ci się mapy na benzynie? Z olejem musisz szukać - jeśli będziesz robił regulację gazu na analizatorze to możesz poprosić o sprawdzenie w czasie jazdy na benie - jak pali olej to wyjdzie. JAk nie spala, nie ma go w płynie chłodzącym to nie ma innego wyjścia - musi gdzieś ciec. No... chyba że masz za krótki bagnet :DDD
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

davciol

Post autor: davciol » 18 paź 2013, 18:24

siemanko, troszke w gazie siedze i jesli jezdzisz tylko na gazie i od het czasu nie zmieniales filterka gazu to moze byc ta przeczyna ze jest tak zasyfiony ze nie przepuszcza tyle gazu co powinien na wolnych obrotach, jesli masz zwykla instalacje lpg na tzw "srube" to masz jeden filterek fazy cieklej taki okragly i przykrecany na srube a jesli sekwencje to masz dwa filterki, jeden fazy cieklej i jeden fazy lotnej( taka alumiuniowa/plastikowa puszka w ktora wchodza dwa wezyki) :)

Nakamura

Post autor: Nakamura » 24 paź 2013, 20:44

no to tak, kilka dni nei pisalem (nie mialem czasu usiasc do komputera), otoz rozmawialem z bratem (byly wlasciciel auta), i przyznal sie, ze jednak nie wymienial filtru gazu... Coz, to, ze jestem zdenerwowany to malo powiedziane, ale pojawila sie nowa usterka, auto nie odpala, otoz rozrusznik kreci, pompa slychac, ze dziala, jak wyjalem oslonki swiec, to niby kazda iskre dawala (swiece tydzien temu wymienilem na motorcrafta platiniumki), jak popracuje pedalem gazu, to odpala, ale gasnie po chwili (mimo, ze dalej pompuje), ale to tez raz na jakis czas tak zrobi, co mzoe byc przyczyna?

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 10857
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej » 24 paź 2013, 22:58

standardowo jak to w escorcie - ryjek pod mache i sluchamy gdzie syczy na pracujacym silniku. temat wielokrotnie opisywany na forum
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415

ODPOWIEDZ