ILE pali gazu wasze auto?

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
wuka

Post autor: wuka »

kupiec pisze:
- NIE - nie boli. Bardziej raczej przeszkadza (boli) rok urodzenia (1947)
To było uzupełnić profil :D
Jasne, jasne. To pewnie z tego samego powodu nie uzupełniłem tego nieszczęsnego profilu. Biję się w piersi i postaram się zaraz naprawić to sakramenckie niedopatrzenie. Ale właściwie to nieznajomość szukania po forum jest nie tylko "przywilejem" staruszków - zwłaszcza jak jest się tu "nowym"
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Mój po wczorajszej jeździe doszedł (podejrzewam) do 15 litrów. Ale średnia prędkość po Mazowszu (110 km odcinek i to w stylu Colin'a...) to około 130 km/h.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

kupiec pisze:To było uzupełnić profil :D
Właśnie - mógł byś uzupełnić profil
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

wuka pisze:To pewnie z tego samego powodu nie uzupełniłem tego nieszczęsnego profilu. Biję się w piersi i postaram się zaraz naprawić to sakramenckie niedopatrzenie. Ale właściwie to nieznajomość szukania po forum jest nie tylko "przywilejem" staruszków - zwłaszcza jak jest się tu "nowym"
Tu nie ma "nowych" i "starych" - są tylko bardziej doświadczeni cokolwiek to może znaczyć :) Może ktoś dogoni w końcu te "dwa zielone pierniki" :585:
Ostatnio zmieniony 07 lip 2010, 18:27 przez Illuminati75, łącznie zmieniany 1 raz.
glaeken

Post autor: glaeken »

1.4 PTE

Przed zmaian zaplonu: 12-12.5L miasto 10L trasa
Po cofnieciu zaplonu: 11-11.5L miasto 9L trasa
Dodatkowo ciagnie dobrze na niskich obrotach, ale mniemam ze uszczelka spod glowicy kiedys wyjdzie z silnika i mnie zakopie gdzies w lesie.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23261
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

glaeken, wariatorem cofnąłes zapłon ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
glaeken

Post autor: glaeken »

Tak, dokladnie, ale nie ustawialem podczas jazdy, zeby byl jak najmocniejszy, tylko ustawilem "bezpieczne" wartosci.
Slyszalem ze w tym silniku kat moze byc do 40 stopni max. (oczywiscie na wolnych obrotach)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23261
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jak narazie same dobre opinię słyszałem o tym wynalazku i podobne efekty co Ty inni uzyskują.
Tylko nie rozumiem czemu ma się uszczelka pod głowica uszkodzić ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
glaeken

Post autor: glaeken »

Moze nie chodzi o sama uszczelke, ale jednak mieszanka pali sie dluzej i wytwarza wieksze cisnienie, wiec bardziej podgrzewa wszystko i mocniej naciska na uszczelke.
Z drugiej strony jesli pali sie zbyt krotko, to zawor wydechowy otwiera sie jeszcze w momencie dopalania mieszanki wiec to moze byc dla niego zabojcze.
Ciezko powiedziec jaki to bedzie mialo wplyw bez analizy w fabryce silnikow.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14516
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

glaeken pisze:Moze nie chodzi o sama uszczelke, ale jednak mieszanka pali sie dluzej i wytwarza wieksze cisnienie, wiec bardziej podgrzewa wszystko i mocniej naciska na uszczelke.
Z drugiej strony jesli pali sie zbyt krotko, to zawor wydechowy otwiera sie jeszcze w momencie dopalania mieszanki wiec to moze byc dla niego zabojcze.
Ciezko powiedziec jaki to bedzie mialo wplyw bez analizy w fabryce silnikow.
To że pali sie dłużej nie oznacza że wytwarza większe ciśnienie ;) 9 no, chyba że w porównaniu z ne do końca wypaloną mieszanką) To wynika z właściwości fizykochemicznych lpg ;) Poza ty nie ma to żadnego wpływu na temperaturę, ta zależy w tym przypadku od prawidłowych proporcji powietrza do paliwa. Zbyt uboga mieszanka zwiększa temperaturę spalania.
Co do twierdzenia, że
glaeken pisze:jesli pali sie zbyt krotko, to zawor wydechowy otwiera sie jeszcze w momencie dopalania mieszanki
to jest odwrotnie - dłuższe spalanie to większe prawdopodobieństwo nałożenia sie procesu spalania na otwarty zawór, ale tu przecież nie wydłużasz spalania na końcu tego procesu tylko przyspieszasz zapłon (iskra przeskakuje wcześniej). Dodatkowo sam fakt otwarcia zaworu wydechowego jeszcze przed zakończeniem spalania nie jest niczym zatrważającym - wiele sportowych wałków tak ma ustawione krzywki aby właśnie otwarcie zaworu wydechowego nakładało se na końcówkę spalania - polepsza to tzw. "przewietrzanie komory spalania" czyli przyspiesza opróznienie jej z produktów spalania. Podsumowując - wariator nie wydmucha uszczelki ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
glaeken

Post autor: glaeken »

Tzn zle sie tam wyrazilem
Jesli sie rozpocznie proces spalania pozniej, to na koncu trafi na otwarty zawor, jeszcze sie palac. No ale jesli sa takie rozwiazania i nic sie nie sypie to ok.

Co do cisnienia, to tez szedlem tym tokiem rozumowania, ze zapala sie mieszanka, tlok mija GMP przy cisnieniu X, ktore nie jest wcale najwieksze dla LPG (jeszcze sie nie spalila calosc), natomiast jak cofniemy zaplon to cisnienie sie zwiekszy w GMP. Zbyt duze cofniecie zaplonu powoduje przeciez spalanie stukowe, ktore jest wynikiem wlasnie duzego cisnienia i temperatury.
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

u mnie przy oszczędnej jeździe weźmie 15l. :mrgreen:
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23261
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

kowal, to juz wole moje 20 a przynajmniej mam czym jeszcze mocniej depnac :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
damian068

Post autor: damian068 »

a ja od tygodnia jestem posiadaczem escorta 1.8 lpg zatankowałem butle na max (43l ) przejechalem 230km i od jakis 50 km mryga mi kontrolka ze gazu nie mam ;p zabardzo nie wiem jak mam to rozumiec ale przejechalem na tej rezerwie wiecej niz na wiekszym stopniu zapelnienia butli xD ciekawe ile jeszcze tak przejade
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

moj rupiec 1.8 zetec obecnie robi za 50zł 200-215km na lpg uwazam ze to dobry wynik ;) gorzej z pb leje i ciagle brak :cry:
ODPOWIEDZ