ILE pali gazu wasze auto?

Moderator: Moderatorzy

damian068

Post autor: damian068 » 23 gru 2010, 15:26

sprawdzilem spalanie i sie przerazilem.... 18 LITROW gazu na 100..... czyli chyba czeka mnie wizyta u gazownika

Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek » 24 gru 2010, 09:59

Cześć, mój też ostatnio zaczął więcej palić. W tamtą zimę palił 13-14 litrów po mieście, w lato to samo, ale teraz 17-18 litrów LPG i nie wiem co to może być.

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13100
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 24 gru 2010, 10:25

damian068, Gajek, po pierwsze skontrolować filtry(zwłaszcza filtry gazu), po drugie zrobić regulację ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek » 24 gru 2010, 11:11

Filtr gazu jest OK, nie dawno sprawdzałem, jest jak nowy, trochę na magnesie było opiłków, ale wyczyściłem je. Filtr powietrza jest też dobry, co jakiś czas go wyciągam i przedmuchuje kompresorem. Na regulację chyba będę musiał się przejechać. A czy regeneracja parownika (wymiana membran) coś pomoże? Ma on 6 lat.

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13100
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 24 gru 2010, 11:20

Gajek, parownik moze też być juz wysłużony ale to powinno wyjść na regulacji, po prostu gdy membrany są już zużyte to są sztywne i utrudniaja prawidłową regulację, mogą ponadto mieć już jakieś nieszczelności a 6 lat to juz trochę czasu jest. Zależy też jaki jest przebieg tego parownika. Ale w każdym bądź razie najpierw podjedź na regulację bo to w zasadzie powinno sie robić przy każdej wymianie filtra.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

damian068

Post autor: damian068 » 24 gru 2010, 12:35

a jak mam instalacje na gwarancji to sprawdzac samemu czy lepiej udezyc po swietach do gazownika i niech sam grzebie bo takie rzeczy chyba sa objete gwarancja ?

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13100
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 24 gru 2010, 13:07

damian068, jak masz na gwarancji to co za sens sprawdzać samemu? Jedziesz, zgłaszasz, że instalacja działa wadliwie i mają porządnie wystroić. Zresztą... w twoim 1,8 to już chyba sekwencja jest (nigdzie nie napisałeś co to za instalacja i której generacji) więc sam bez programu, interfejsu i laptopa niewiele wskórasz ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek » 24 gru 2010, 13:17

Przed chwilą byłem zatankować. Weszło 27,78 litra na 203km. Więc spalanie 13,68 na 100km. Jest w normalnie. Te 18 litrów spaliło bo nie miałem na chłodnicy żadnej osłony, a teraz jak wsadziłem to od razu spalanie spadło. Jak byłem na regulacji gazu to gościu powiedział,że przydała by się wymiana parownika. Ale wole wymienić środek parownik bo jest taniej i będzie to samo tylko, że obudowa parownik będzie stara a nie nowa. I zaoszczędzę 200zł.

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13100
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 24 gru 2010, 13:31

Gajek, z tymi wymianami membran to czasami dziwnie wychodzi... mam nadzieję że u ciebie wszystko będzie ok. Tylko kup oryginalny komplet naprawczy a nie jakiś zamiennik wycinany z ceraty ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek » 24 gru 2010, 14:46

Jak będę kupował ten zestaw to tylko oryginał. Gdzie czytałem, że sprzedali mu niby oryginał po 1000km musiał kupić oryginalne bo nie dało się jeździć.

damian068

Post autor: damian068 » 25 gru 2010, 11:39

tylko z tego co wyczytalem to mi chyba gwarancji nie uznaja bo po 1000km nie byl gosciu na przegladzie a warunkiem gwarancji jest ponoc ten przeglad ale i tak podjade w poniedzialek i sie dowiem

dziekowac za porady ;]

Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss » 10 kwie 2011, 17:54

Mam do was pytanko.
Zaczął się letni sezon uradowany że mój esek będzie mniej palił zmieniłem mu kapetki na 195/50/15 i myślę sobie ciekawe jak wyjdzie z tym jego spalaniem.

Miasto. Prędkość max do 80km/h zmiany biegów przy 2,250 - 2,5tys. Zawitałem na stację i zdębiałem 11,5l/100km
Trasa może nie jakąś super daleka 260km mały przelot przez miasto malutkie prędkość max 100km/h miejscami 120km/h podczas wyprzedzania zmiany biegów jw. Z wizytą powrotną na stacji i spalanie 9,66l/100km

Moje pytanko. Czy to spalanie jest w normie czy za duże?? bo ja się pogubiłem ;/ Liczyłem że w mieście to do 10l się zmieszczę z takim trybem jazdy a w trasie to 8,5 do 9l będę się mieścił.
Proszę o poradę i pomoc.
Czy to wina kapci w takim rozmiarze?? czy z silnikiem coś nie tak, gaz do regulacji??
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21330
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 10 kwie 2011, 18:00

Kapcie mogą być przyczyną - jak masz możliwość to podmień na 175 lub 185 i sprawdź
Mowa o 175/65/14
To nic nie kosztuje - więc zaczął bym od tego
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20783
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 10 kwie 2011, 18:12

i sprawdz czy masz cisnienie poprawne,bo przy 195/50/r15 powinno byc z przodu 2,4bara z tylu nie pamietam,ale cos chyba kolo 2,2 dla wersji kombi
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Windstar 3.0 148KM LPG 1997
Kymco Super 9 LC 2011

x Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG » 10 kwie 2011, 18:12

ja na 175/65/14 na trasie ledwo do 10 schodziłem a ty na 195 narzekasz że dużo :P
jak dla mnie spalanie całkowicie w normie
Bazyss pisze:zmiany biegów przy 2,250 - 2,5tys
luudzie to nie diesel- daj mu żyć :/
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD

ODPOWIEDZ