ILE pali gazu wasze auto?

Moderator: Moderatorzy

Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss » 10 kwie 2011, 18:25

Co do opon to jak miałem jeszcze zimówki 185/65/14 robiłem tą samą trasę z takimi samymi parametrami jazdy jak wam pisałem wyszło mi wtedy z tego co pamiętam 9,87l/100km ale temperatura powietrza była w granicach -5 - -10C

Co do ciśnienia to muszę sprawdzić bo nie wiem ile mi tam na stacji napompowali ;/

Jeżeli chodzi o zmiany biegów w przedziale 2,250-2,5tys. wyczytałem gdzieś w necie w jakimś artykule o jeździe ekonomicznej. Podawali tam iż benzyna do 2,5tys. obr a diesel do 3tys. obr.

Jak zmiany biegów wyglądają u was? w jakich przedziałach zmieniacie i jak ze spalaniem wam wychodzi.
Pozdrawiam.

Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG » 10 kwie 2011, 18:31

Nie jeżdze już esem więc dokladnie Ci nie napisze- zresztą mój styl jazdy ekonomiczny nie był :P

ale... 1.6 16V ma max moment ok3k rpm więc ok tej wartości należało by utrzymywać obroty czyli zmiana ok 3,5k rpm
Bazyss pisze:Podawali tam iż benzyna do 2,5tys.
niech się ździelą w łeb czymś ciężkim- silniki benzynowe- szczególnie 16 zaworowe to silniki wysoko obrotowe i taka jazda je męczy strasznie- choć trzeba przyznać że akurat ten escortowy się wyjątkowo nisko kręci (jak na benzynke 16V)
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13002
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 10 kwie 2011, 18:32

Bazyss, jaką masz instalację?Której generacji?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss » 10 kwie 2011, 18:35

Oponki sprawdzone. Ciśnienie 4x 2,5bar czyli dobrze.

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21293
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 10 kwie 2011, 18:36

Poczytaj tu - http://moto.money.pl/wiadomosci/publika ... 27843.html
albo znajdź w necie jeszcze inne artykuły o Eco drivingu
Na pewno im szersza opona tym zużycie większe i tym szybciej złapiesz aqua planing
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss » 10 kwie 2011, 18:38

Yagr pisze:Bazyss, jaką masz instalację?Której generacji?
2gen. z krokowcem.

[ Dodano: Nie 10 Kwi, 2011 ]
jarekezg pisze:ale... 1.6 16V ma max moment ok3k rpm więc ok tej wartości należało by utrzymywać obroty czyli zmiana ok 3,5k rpm
Przy takich obrotach to chyba nie zejdę poniżej 11,5l/100km w mieście :)

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13002
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 10 kwie 2011, 19:01

Bazyss, a filterek gazu to kiedy wymieniałeś i kiedy ostatnio robiłes regulację?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20526
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 10 kwie 2011, 19:24

wg mnie jazda z niskimi obrotami to dobra zasada dla niskiego spalania, pod warunkiem ze gaz jest delikatnie wciskany
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Windstar 3.0 148KM LPG 1997
Kymco Super 9 LC 2011

x Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss » 10 kwie 2011, 19:31

Yagr pisze:Bazyss, a filterek gazu to kiedy wymieniałeś i kiedy ostatnio robiłes regulację?
Filterek i regulacja jakieś 10tys.km temu. byłem w NaGaz Stefanowski wymienili krokowca wyregulowali i wsadzili nowy filterek.
WieSiu pisze:wg mnie jazda z niskimi obrotami to dobra zasada dla niskiego spalania, pod warunkiem ze gaz jest delikatnie wciskany
dokładnie tak smigam. Gaz wciskany delikatnie.

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13002
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 10 kwie 2011, 19:32

WieSiu pisze:wg mnie jazda z niskimi obrotami to dobra zasada dla niskiego spalania, pod warunkiem ze gaz jest delikatnie wciskany
zwłaszcza na II generacji. Tu nie ma całkowitego odcięcia jak na benie, nawet jak krokowy jest dobrze ustawiony to nie odcina zupełnie. Im niższe obroty tym niższe spalanie. Oczywiście z pewnymi wyjatkami jak np. podjazd pod górkę. Ale to można dobrze wyczuć kiedy silnik wymaga zmiany bo się dusi...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss » 10 kwie 2011, 19:45

Wracając do Regulacji i filterka. Filterek chę wymienić jak stuknie 20tys.km a regulacje co ile się powinno zrobić??

Mam do was jeszcze jedno pytanko.
Jak to jest z tymi niskimi obrotami?? Chodzi mi o to czy można jechać np. na 4 biegu przy obr. 1,5 ?? bo coś kiedyś słyszałem że jak obroty na biegu spadają w okolice 1,5tys. to komp podaje większą dawkę żeby silnik nie zdechł.
Jest coś takiego w ogóle czy to jakieś farmazony??

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21293
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 10 kwie 2011, 19:53

Bazyss, możesz - ale na podtrzymanie prędkości i po płaskim
Zbyt niskie obroty - słabe smarowanie silnika (ciśnienie)
Wszystko z głową i do pewnych granic
Wg. mojego komputerka w Esie - 5 bieg - 50km/h - płaski teren , bez przyspieszeń - spalanie chwilowe ok 5l/100km
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13002
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 10 kwie 2011, 19:55

Bazyss, przy II generacji to 10-15kkm to odpowiedni czas na wymiane filterka. Ja skłaniam sie do tych 10kkm ze względu na różna jakośc naszego lpg. Regulacje powinienes robić w podobnych okresach więc najlepiej to połączyć.
Co do tego podtrzymania obrotów to spokojnie możesz jeździć z niższymi obrotami. Na benzynie faktycznie działa podtrzymanie ale w wypadku jazdy na "luzie". Wtedy obroty nie spadaja do jałowych a sa podnoszone przez bocznikowy. Jednak żeby to miało sens to musisz brac pod uwage warunki drogowe. Jak ci sie zaczyba bawet lekki podjazd to przy tych 2500 na czwórce nie ma co wrzucac piatki ale gdy jest po prostej, masz jakąś słuszną prędkość to spokojnie możesz piątkę wrzucić tak żeby się autko toczyło z tymi 1200-1500rpm. Ciężko to tak z marszu konkretnie napisac przy jakich obrotach itd... ale da sie to ładnie wyczuć ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss » 10 kwie 2011, 21:18

Dziękuję wam bardzo za informacje.
Przetestuję te niskie obroty :) i wybiorę się na regulację i wymianę filterka.
Teraz sprawdzam raz jeszcze spalanie w mieście to dam znać co wyszło tym razem.
Pozdrawiam.
Dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20526
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 10 kwie 2011, 21:37

Bazyss, dobra regulacja gazu to jakies 15 minut obserwacji silnika jak pracuje na gazie, do tego przydaloby sie sprawdzenie czy wszystko dziala poprawnie podczas jazdy (np. tak zeby nie bylo szarpniec nawet przy gwaltownym dodaniu gazu)
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Windstar 3.0 148KM LPG 1997
Kymco Super 9 LC 2011

x Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

ODPOWIEDZ