ILE pali gazu wasze auto?

Moderator: Moderatorzy

Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss » 10 kwie 2011, 21:59

Powiem Ci że jak pojechałem na umówioną wizytę do NaGaz to spędziłem tam chyba jakieś 2godziny ;/ Komp. sprawdzenie co nie gra, strojenie, później wycieczka eskiem po okolicy z kompem na pokładzie w celu sprawdzenia jak się wszystko zachowuje. Od tego mometu przestałem mieć problemy z instalacją.
Teraz tylko zacząłem się zastanawiać nad tym spalaniem ;/

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13100
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 10 kwie 2011, 22:03

Bazyss, to zanim zaczniesz kombinować podjedź na tą wymianę filterka i regulację. Filterek to 5zł... regulacja nie powinna więcej jak 30-40zł. Ja jestem przekonany że w filterku kupę śmiecia już będzie. Jesli nie zmianiałeś stylu jazdy a paliwa zaczęło więcej brac to może też czas filtr powietrza zmienić?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss » 26 kwie 2011, 22:07

Podjadę, Podjadę. Filtr powietrza ma jakieś 4tys. co do spalania to pierwszy raz mam 195/50/15. po prostu myślę że powinien palić troszeczkę mniej.

[ Dodano: Pon 11 Kwi, 2011 ]
Byłem w NaGaz. Filterek dobry wymianie nie podlega. Poprawił gość troszkę w kompie kilka parametrów ale ogólnie dobrze. Szczelność układu w porządku tylko przerwa na świecach za duża bo 1.1 polecił zmniejszyć na 0.9 co zaowocuje zmniejszeniem spalania.

[ Dodano: Wto 26 Kwi, 2011 ]
Jestem po teście na przerwie 0.9 na świecach. dystans 260km z czego 120km trasa 80-90km/h reszta miasto max 80km/h obroty przeważnie 2,5tys. zmiana czasami 3tys. Wynik 9.95l/100

Co o ty myślcie? Poradźcie czy dalej szukać możliwości obniżenia zużycia czy dobry wynik czy mogło by być lepiej i mniej?? Bo sam nie wiem jak na to patrzeć.

Dodam jeszcze.
Trasa Łódź-Wawa Wawa-Łódź na pokładzie 4os./dorosłe predkość 100-120km/h do tego jakieś 1,5godz w korkach spalanie wyszło 10l/100

Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker » 26 kwie 2011, 22:28

Bazyss pisze:
Co o ty myślcie? Poradźcie czy dalej szukać możliwości obniżenia zużycia czy dobry wynik czy mogło by być lepiej i mniej?? Bo sam nie wiem jak na to patrzeć.

Dodam jeszcze.
Trasa Łódź-Wawa Wawa-Łódź na pokładzie 4os./dorosłe predkość 100-120km/h do tego jakieś 1,5godz w korkach spalanie wyszło 10l/100
Spalanie masz ok.

-hamowanie silnikiem
-jazda na emeryta (zanim się rozpędzisz , puszczasz gaz aby się doturlać i nie hamować)
-węższe opony
-nie włączać zbędnej elektryki
-nie otwierać okien ( opory powietrza )

Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss » 26 kwie 2011, 22:41

Zapomniałem dodać Spalanie przy oponach 195/50/15

Dziękuję za sugestie. Co do jazdy emeryta to stosowana a okna idą w dól bo ciepło :)

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21330
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 26 kwie 2011, 22:41

Przepiszę kawałek bo nie umiem skopiować z pdf-u:

Opory powietrza zwiększa także otwarte okno w samochodzie o ok.5% , otwarty szyberdach o ok. 10% brak kołpaków o ok.3-4%.
Powyżej 60km/h warto domykać szyby i używać nawiewów.
Dla przykładu w aucie o przeciętnej aerodynamice np. do 85km/h opór aerodynamiczny odgrywa rolę w bilansie mocy i pochłania jedynie 9 KM . Przy 120km/h opór pochłania już 25 KM , a przy 150 km/h aż 54 konie co znacznie zwiększa zużycie paliwa
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss » 26 kwie 2011, 22:45

Czyli, Ciesz się że pali oko. 10l i nie marudź już ;)

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21330
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 26 kwie 2011, 22:48

majbiker pisze:-jazda na emeryta
Bazyss pisze:Co do jazdy emeryta to stosowana
BARDZO DUŻY BŁĄD :razz:
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss » 26 kwie 2011, 22:53

Jamszoł pisze: BARDZO DUŻY BŁĄD :razz:
Dlaczego?? jak najpierw odpuszczam gazu i zaczynam hamować a później dopiero wciskam sprzęgło to co w tym złego??

Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker » 26 kwie 2011, 22:59

Bazyss pisze:Czyli, Ciesz się że pali oko. 10l i nie marudź już ;)
Jeszcze możesz poprosić gaziarza aby wykres lpg był znacznie niżej od benzyny , mocy będzie mniej , i spalanie troszkę mniejsze .
To takie mało rozsądne , ale spalanie zmniejszysz .

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21330
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 26 kwie 2011, 23:07

Przepisałem dalej :

1.Staraj się jeździć wykorzystując efektywny zakres obrotów .
Zazwyczaj obroty , przy których auto podczas jazdy spala najmniej paliwa nie są wcale najniższymi obrotami – dlatego też nie zaleca się zmiany biegów na wyższy tak szybko jak to możliwe .
Najmniejsze zużycie paliwa jest w okolicy max. wartości momentu obrotowego.
…........
4. Używaj tak zwanego hamowania silnikiem. Przy hamowaniu silnikiem nie pracują wtryskiwacze
….................................................................
6. Jazda dynamiczna – jeśli w minutę osiągniesz prędkość przelotową , to po minucie silnik zacznie zużywać mniej paliwa – zwiększone zapotrzebowanie na paliwo trwa minutę .
Jeśli będziesz przyspieszał 5 minut silnik ma zwiększone zapotrzebowanie w paliwo przez 5 minut.
7. Przyspieszając nie wciskaj pedału gazu do podłogi Często nie ma większej różnicy w szybkości przyspieszania między 3/4 a 4/4 - poza zużyciem paliwa


Ciśnienie w ogumieniu – zawsze utrzymuj zalecane przez producenta ciśnienie w oponach – zbyt małe ciśnienie – nie dość , że niszczy oponę to zwiększa opory a co za tym idzie zwiększa zużycie paliwa .
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss » 26 kwie 2011, 23:08

Jeszcze możesz poprosić gaziarza aby wykres lpg był znacznie niżej od benzyny , mocy będzie mniej , i spalanie troszkę mniejsze .
To takie mało rozsądne , ale spalanie zmniejszysz .
No tak to już może eksperymentował nie będę. Muszę wziąść poprawkę na to że kapcie 195/50 swoje opory maja. Chce mieć mniejsze spalanie zdjąć kapcie założyć 175. Najważniejsze żeby mi się do 10l w mieście mieścił :)

[ Dodano: Wto 26 Kwi, 2011 ]
Jamszoł pisze:1.Staraj się jeździć wykorzystując efektywny zakres obrotów .
Zazwyczaj obroty , przy których auto podczas jazdy spala najmniej paliwa nie są wcale najniższymi obrotami – dlatego też nie zaleca się zmiany biegów na wyższy tak szybko jak to możliwe .
Najmniejsze zużycie paliwa jest w okolicy max. wartości momentu obrotowego.
…........
Jeżeli mogę wiedzieć przy jakiej wartości obr. Escort ma największy moment ??

Jestem po świeżo zatankowanym autku i jutro w małą traskę się wybieram to mogę sobie sprawdzić jak to będzie wyglądało.

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21330
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 26 kwie 2011, 23:13

Bazyss pisze:Jeżeli mogę wiedzieć przy jakiej wartości obr. Escort ma największy moment ??
Ok 3500 - 5000 obrotów - jeśli się nie mylę
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss » 26 kwie 2011, 23:14

Już znalazłem. Czyli wychodzi na to iż zmieniać biegi najlepiej przy 3tys. obr.

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21330
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 26 kwie 2011, 23:15

tak
A wtedy nie jest to jazda jak emeryt
Dlatego pisałem , że jazda na emeryta to błąd
6.11.2010/28.08.2012_16.30

ODPOWIEDZ