Pali tylko na 3 gary

Moderator: Moderatorzy

LENZ84

Pali tylko na 3 gary

Post autor: LENZ84 » 14 cze 2007, 23:32

Witam, problem z pracą silnika jest taki że: kilka miesięcy po zakupie samochodu silnik zaczoł dziwnie pracować, po długich wyjaśnieniach znajomy "mechanik" znalazł przyczynę był to według niego uszkodzony przewód zapłonowy do jednej ze świec, na zcas zakupu nowego kompletu zastąpił mi ten przewód zwykłym grubym kablem miedzianym, i muszę przyznać że wszystko było ok, po zamontowaniu nowych kabli okazało się, że z autem jest to samo co wcześniej, więc kolejną przyczyną miały być stare świece, dzisiaj wkręciłem orginały motorcrafta (platinum) wcześniej jeździłem na NGK, i dalej nic auto pali ciągle na 3 gary, przy odłączaniu przewodów od świec na trzech widac efekt osłabnięcia pracy silnika ale na jednym wogóle nie, iskra dochodzi do świecy bo widać, ale kabel można zakładać i ściagać ze świecy a praca silnika jest ciągle taka sama, nie musze chyba przybliżać, że za kable ze świecami dałem ponad 170 zł, a kto wie czy za te pieniądze nie dowiedziałbym się o prawdziwej przyczynie u porządnego mechanika, fakt że kable ze świecami nie były bardzo dawno wymieniame więc i tak nie straciłem bo musiałbym to za niedługo zrobić, proszę Was o pomoc co może być przyczyną takiego zachowania, pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13002
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 14 cze 2007, 23:46

jeśli na świecy jest iskra to mógł paść wtryskiwacz... i nie dostaje paliwa. czy przed założeniem tego tymczasowego kabla miedzianego nie pracował ten sam cylinder co teraz? temat załorzyłes w LPG więc czy na benie jest taki efekt czy na gazie? jeśli na benzynie to może być właśnie wtryskiwacz ale jeśli problem jest taki sam na gazie to raczej coś innego
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś » 14 cze 2007, 23:48

czy to jest wtrysk? jezeli mozesz, wykrec ta niedzialajaca swiece i sprawdz czy jest na niej iskra (jak to sie robilo w komarkach). Wykrec swiece, wloz ja do przewodu WN, poloz na dekielku i odpal samochod i zobacz czy jest iskra na swiecy. Jezeli jest to obstawiam wtryskiwacz (o ile masz wtrysk). Jeżeli nie ma iskry przyczyny należy szukać w zapłonie, tudzież może w kompie jakiś błąd jest... Standartowo proponuje zrobić tzw. RESET KOMPA poprzez odlaczenie na jakis czas klemy "-" od akumulatora :)
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.

LENZ84

Post autor: LENZ84 » 15 cze 2007, 09:09

Witam, włąśnie wracam ze stacji, zatankowałem gazu żeby sprawdzić czy na gazie będzie ten sam efekt i musze powiedzieć że auto jeździ jak dziki osioł, wszystko jest w najlepszym porządku, po przełączeniu na benzyne znowu zaczyna pracować tylko na 3 gary, czyżby wtryskiwacz ???, jeśli tak to czy idzie go jakoś samemu wymienić bez konieczności wizyty u mechanika ???

emceha

Post autor: emceha » 15 cze 2007, 10:42

Czyli wtryskiwacz ale czy da się samemu to nie odpowiem :???:

Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś » 15 cze 2007, 11:38

LENZ84 wszystko się da :) Na przyszłość pamiętaj, żeby od czasu do czasu zrobić pare kilometrów na benzynie, bo sie wtryskiwacze lubią zacierać... a jak wymienić wtryskiwacz? niestety Ci nie opisze, bo sie nie znam... poczekaj na jakieś rady bardziej doświadczonych kolegów :)
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.

Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3213
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 » 15 cze 2007, 14:38

No widzisz, jeden problem a ile odpowiedzi :smile: :http://forum.fordclubpolska.org/viewtop ... fa0#243621

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21293
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 15 cze 2007, 14:40

Zanim dobierzecie się do wtryskiwacza - sprawdźcie czy dochodzi do niego napięcie - może się kabel ukruczył ? poluzował ? rozizolował i prąd idzie do masy ?
6.11.2010/28.08.2012_16.30

LENZ84

Post autor: LENZ84 » 16 cze 2007, 01:04

dzięki za pozdrowionka, a co do tematu gdzie mam szukać tego wtryskiwacza żeby sprawdzić czy kabel nie jest czasem poluzowany, ma ktoś może jakieś zdjęcie silnika gdzie pokazana jest listwa wtryskiwaczy ???

Twiks

Post autor: Twiks » 16 cze 2007, 14:53

Dołączę się do postu kolegi.Mam pytanie jakie czujniki nie działają gdy samochód przełącza się na gaz mam chyba 2 generację instalacji gazowej.Samochód na benzynie chodzi na wolnych obrotach jednak gdy wcisnę pedał gazu zaczyna się dławić i nie ma mocy mam trudność z przełączeniem go na gaz bo przełącza mi się gdy ma jakieś 3 tys.obrotów i nie wiem który czujnik padł a może wtrysk jak u kolegi.Na gazie idzie super.Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13002
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 16 cze 2007, 16:01

LENZ84 pisze:gdzie mam szukać tego wtryskiwacza
listwa wtryskiwaczy jest pod tym aluminiowym kolektorem z napisem "EFI" - takie 4 kręcitofony z wtyczkami po 2 kabelki :mrgreen:
Twiks pisze:akie czujniki nie działają gdy samochód przełącza się na gaz
(II generacja) w momencie przełączenia na gaz odcięte zostają wtryskiwacze ale do komputera (EEC IV) i tak idą "informacje" że wtryskiwacze pracują za sprawą emulatora wtrysku. Sonda lambda też jest emulowana ale jej praca jest konieczna dla komputerka gazowego dla poprawnego sterowania attuatorem (silnik krokowy). poza tym instalacja II generacji bazuje na ustawieniach komputera samochodu i to on w zasadzie reguluje parametry pracy korzystając ze swoich czujników ( jak napisałem wcześniej w wypadku lambdy komputer gazowy emuluje sygnał na kilka możliwych do ustawienia sposobów - w tym również przepuszczenie sygnału z sondy w stanie niezmienionym)) Komputer gazowy tylko "oszukuje" EEC IV w kwestii pracujących wtryskiwaczy i sygnałów lambdy oraz za pomocą attuatora reguluje ilość gazu.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Twiks

Post autor: Twiks » 26 cze 2007, 11:37

Dzięki za wyjaśnienie odnośnie instalacji gazowej.Czyli w moim przypadku wtrysk jest ok.Może to być spowodowane słabym cisnieniem paliwa wtedy siada pompka paliwowa.Tylko zastanawia mnie fakt że tak się dzisje tylko jak silnik jast zimny czyli np.po nocy chodzi nierówno i nie może ustabilizować obrotów po prostu nim szarpie.Byłem u mechanik który zdiagnozował że jest jakis tam błąd zresetował mi kompa ale to było na ciepłym silniku kod błędu nie pojawił się kazał mi sie przejechać i było na benzynie ok.Ale na drugi dziń po nocy znowu to samo się dzieje na bezynie.Może jakiś czujnik na zimnym nie działa ale tylko na benzynie bo na lpg jest ok.

margaritta
Posty: 282
Rejestracja: 12 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Pomorze zachodnie
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Kombi

Post autor: margaritta » 18 wrz 2012, 18:22

Jamszoł pisze:Zanim dobierzecie się do wtryskiwacza - sprawdźcie czy dochodzi do niego napięcie - może się kabel ukruczył ? poluzował ? rozizolował i prąd idzie do masy ?
czy jest to dobry trop w sytuacji, kiedy objawy pojawily sie zaraz po tym jak coś strzeliło i zaśmierdzaiło spalonymi przewodami ?
(kable i swiece dziś wymienione na nowe), ale nadal u mnie nie pali na wszystkie gary (na lpg - od biedy jakos jedżę, a na benzynie wcale bo gasnie).

jakich przewodów szukać i gdzie ?
Wiem jak szybko mój Anioł Stróż potrafi latać, ale bez Abs-u trudniej złapać go za skrzydła

Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1412
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 » 19 wrz 2012, 11:52

margaritta, ja bym ci zaproponował sprawdzenie który gar nie pali,potem wykręcił świecę i sprawdził ją czy nie jest zaolejona,a jeśli tak to stawiam na uszczelniacz zaworowy na danym garze,miałem tak przy poldku,jeden gar zalewał olej przez uszczelniacz.
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎

margaritta
Posty: 282
Rejestracja: 12 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Pomorze zachodnie
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Kombi

Post autor: margaritta » 19 wrz 2012, 12:37

driver98 pisze:margaritta, ja bym ci zaproponował sprawdzenie który gar nie pali,potem wykręcił świecę i sprawdził ją czy nie jest zaolejona,a jeśli tak to stawiam na uszczelniacz zaworowy na danym garze,miałem tak przy poldku,jeden gar zalewał olej przez uszczelniacz.
druga świeca od lewej (stojąc przodem do wału przedniego :twisted: ) miała podejrzanie mokry gwint w oleju..... :evil:
Wiem jak szybko mój Anioł Stróż potrafi latać, ale bez Abs-u trudniej złapać go za skrzydła

ODPOWIEDZ