dławi się przy mocnym dołożeniu gazu

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja obstawiam, że gościu rozregulował instalke totalnie i teraz albo krokowy otwiera sie do oporu a mieszanka dalej jest za uboga albo przymyka sie do oporu a gazu i tak jest za duzo. tzn powiem tak albo krokowy wogole nie pracuje albo zakres pracy krokowego jest aktualnie niewlasciwy do porcji gazu jaka podaje reduktor.

ja bym sprobowal (bo to i tak jest rozregulowane) odpalic auto i tak po 1/2-1 obrot odkrecac gaz na reduktorze i patrzec co sie dzieje - jak nastepuje poprawa idziemy w dobrym kierunku, jak pogorszenie to powinno sie gaz przykrecac o 1/2-1 obrot i sprawdzac.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

ewentualnym rozwiązaniem tymczasowym może być zastąpienie krokowca registrem i wyregulowanie jak I generacji.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Yagr, moznaby sie nawet pokusic i odpalic auto i na jalowym biegu odpiac krokowca - wtedy zatrzyma sie on w jednej stalej pozycji (podobnie jak register) a dalej sruba na reduktorze regulowac
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

new90 pisze:rozlegulowana instalacja bo cała wybebeszałem i czysiłem parownik nowe kable bo elektoraworow itd
co mniales na mysli czyscilem?
zestaw naprawczy do tego tupu reduktora kosztuje w granicach 50zl
radze powymieniac zurzyte mebmrany i inne gadzety znajdujace sie w reduktorze ,wyregulowac porzadnie instalacje ,posprawdzac elektrozawory czy sie odtwieraja do konca
Napisz jakiej produkcji masz przelacznik benzyna -gaz ?ewentualnie zapodaj fotke
new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 »

[ Dodano: Pon 05 Gru, 2011 ]
Witam witam po bardzo Dlugiej przerwie... Miałem nadzieje ze wroce do Was z Mondim Mk3 lecz nagla sytuacja finansowa pozwoliła na zakup tylko Vectry B LF. Przy chwili czasu zaprezentuje w odpowiednim temacie. A teraz do rzeczy... silnik 1.8 na holendersiekj instalacji sekwencyjnej bardzo ładnie pracuje bez strat mocy w porownaniu do benzynki ale.. no własnie jest ale... przy ciepłym silniku, najczesciej po redukcji biegu np przed zakretem lub właczaniem sie do ruchu gdy gwałtownie dodaje gazu vectra robi "zabke"... wcisniete sprzegło i przegazownanie lub redukcja na mniejszy bieg i delikatne dodanie gazu zwykle pomagaja... czytalem Tu i na kilku innych forach ze moze to byc wina filtwow albo sondy choc opisywane obiawy nie zgadzaja sie z moimi w 100%. Niestety od wczoraj pada u mnie pbez przerwy i nie mam jak po grzebac w silniku wiec narazie prosze was o pomysly od czego zaczac.
~~>najszybszy w miescie<~~ :P
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Odświeżę trochę kotleta. Mam podobny problem ze swoim autem, ale tylko na benzynie. Autko dławi się jeśli dodam mu za dużo gazu. Od 1000 obr/min. do 2000 obr/min. auto muli, szarpie i jest mega kangur. Później idzie jak szalony, przyspiesza duuużo lepiej niż na LPG. Zmierzę sondę, żeby to zrobić mam nagrzać auto, przyłożyć masę do auta, a plus do czarnego kabla w sondzie? Muszę ściągnąć wtyczkę od sondy i wtedy mierzyć czy jakoś inaczej to się robi?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Gajek pisze:Muszę ściągnąć wtyczkę od sondy i wtedy mierzyć czy jakoś inaczej to się robi?
mierzy sie na podlaczonej wtyczce, wtedy widac przy okazji czy sterownik silnika probuje oscylowac w okolicach 0,3-0,8V.
Gajek pisze:Zmierzę sondę, żeby to zrobić mam nagrzać auto, przyłożyć masę do auta, a plus do czarnego kabla w sondzie?
tak
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

To do czego mam się wpiąć żeby pomierzyć? Muszę zdjąć izolację? Czy jakoś inaczej to się robi?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Gajek, ja wpycham "miernik" od gory kostki w ta gumowa oslonke oplatajaca kabel na wejsciu do kostki. I jakos tam udaje mi sie zmierzyc,bez zniszczen (ta guma jest dosc odporna,ale nie próbuj czegos grubego wpychac)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Gajek, igła albo szpilka jest dobra
Gajek pisze:Zmierzę sondę, żeby to zrobić mam nagrzać auto,
WieSiu pisze:tak
A konkretnie - sonda zaczyna działać gdy uzyska 300 C
Wyczyść przy okazji wtyczkę i gniazdo przy czujniku położenia przepustnicy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jesli sonda jest sprawna (znaczy sie jej grzalka),to sonda powinna dzialac po jakiejś max minucie od opalenia. Grzalke mozna sprawdzic czy sprawna mierzac bodajże miedzy dwoma bialymi kabelkami czy jest przejscie.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Czyściłem już, psikałem Kontaktem, przylutowałem nowe kable, bo stare już nie miały izolacji.

Wezmę igłę i pomierzę przejście i wartości. Jak się uda to jeszcze dzisiaj to zrobię.

[ Dodano: Czw 29 Gru, 2011 ]
Sprawdziłem sondę i skakała od 0,1V do 0,8V. Chyba jutro wezmę tą co mam w zapasie i zmienię ją.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Gajek pisze:Sprawdziłem sondę i skakała od 0,1V do 0,8V
tak mniej więcej powinna... wazna jest jeszcze częstotliwość ale raczej z sonda wsjo ok
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

lepiej pomierz TPS, bo tam raczej jest problem a jego uszkodzeniem nie musi byc zawsze tylko izolacja kabli. obstawiam, ze potencjometr juz "trezszczy"
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

A jak mam go sprawdzić? Co pomierzyć i jakie ma mieć wartości?
ODPOWIEDZ