dławi się przy mocnym dołożeniu gazu

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3225
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 » 20 paź 2009, 19:00

To podpowiedz jeszcze co to za parownik. Sam miałem ich 4 różne modele i może coś podpowiem.

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13100
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 20 paź 2009, 20:09

zawsze sie da ustawić, nawet ostatni chłam da sie tak wyregulowac żeby w ogóle jakos jechał. Ale trzeba wiedzieć co się dzieje gdy czymś pokręcimy.
Na początek polecam przeczytać łatwo w googlach zanjdowałny "krótki poemat na gazu temat", nastepnie jesli pomiar wskazań sondy multimetrem to zbyt wielkie wyzwanie polecam sobie zakupic jakiś prosty i tani wskaźnik AFR i wmontowanie go w auto tak aby mozna było obserwowac wskazania gdy sie cos pi....szy... Wtedy wiesz czy powodem niedomagań jest zbytnie zubazanie czy wzbogacanie mieszanki nie wspominając o ułatwieniu w regulacji ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 10857
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej » 21 paź 2009, 08:42

zacznijmy może od tego jaka to jest instalacja ?? I czy II generacja ?? jaki sterownik gazu ?

new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 » 21 paź 2009, 16:22

parownik lovato, sterownik stag2 i chyba 2 generacja
~~>najszybszy w miescie<~~ :P

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13100
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 21 paź 2009, 16:43

do staga sa dostepne interfejsy i program. Załatw sobie, podłącz i zobacz co si ę dzieje w czasie pracy - jest podgląd pracy krokowego oraz wskazań lambdy. Jak nie to zapraszam na jakis zlot z WieSiem - on ma caaałą stertę interfejsów i programów więc cos sie poradzi ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 » 21 paź 2009, 16:46

bardzo chetnie ale teraz to ni jezdzi wogole..... (patrz posty wyzej) na banie nie jezdzi bo padał pompka paliwa... a na gazie gasnie przy wiekszych obrotach wiec sie ruszyc nie da
~~>najszybszy w miescie<~~ :P

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13100
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 21 paź 2009, 17:01

new90, no to powoli i do przodu:
1. jesli wymiana pompy odpada to zajmijmy sie tym nieszczęsnym gazem - rozumiem że odpala na gazie. Najpierw odpal i poczekaj az sie nagrzeje. Następnie podepnij miernik pod sondę lambda i powiedz jakie sygnały daje. Najpierw na jałowych, potem najlepiej na 3000 - jesli gasnie i nie da się odczytać to od jałowych odczyty po 1000rpm w górę. Miernik podpinasz pod kabel sygnałowy sondy i masowy. Odczyt powinien być troche trudny bo sonda podaje przy optymalnym składzie mieszanki napięcie zmienne od 0-1V. I tak powinno być. Ale obserwując miernik gdy dodajesz gazu powinienes bez większych problemów zauważyc czy w tym momencie napięcie spada mocno w dół czy też nie. Jak to będziesz miał to daj znać. I proszę jeszcze raz - poczytaj sobie ten polecany wcześniej text - ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/krotki_ ... _temat.pdf
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 » 21 paź 2009, 17:05

pali na gazie i wolne sa jaknajlepsze. po wcisnienciu pedału gazu sie dławi i jak sie przytyma na wysokich obroatach to gasnie...... a co do podpinania miernika sondy lamba i odczytow to chyba przerasta to moja wiedze i umiejetnosci i raczej wezme go na linke i powoli go gazownika :razz: :sad:
~~>najszybszy w miescie<~~ :P

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13100
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 21 paź 2009, 17:07

jesli podpięcie miernika przerasta twoje mozliwości to faktycznie najlepszym rozwiązaniem będzie wizyta u pana doktora od samochodzików z gazotem ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 » 21 paź 2009, 17:11

po pierwsze ze nie mam takiego miernika i raczej nie mam skad go pozyczyc a po drugie mam znajomego gazownika to moze do domu przyjedzie hehe
~~>najszybszy w miescie<~~ :P

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21330
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 21 paź 2009, 17:12

Nie zapomnij opisać co bylo jeśli Esa nareperujecie :mrgreen:
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13100
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 21 paź 2009, 17:14

a co ma być - albo parownik padaka, albo krokowy gazowy padł albo instalacja rozregulowana ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 » 21 paź 2009, 17:17

najpierw pewnie jeszcze sam dzien spedze i sam pokombinuje a pozniejs ie udam gdzies i napewno powiem co sie działo
~~>najszybszy w miescie<~~ :P

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21330
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 21 paź 2009, 17:19

albo emulator , albo zaśniedziałe styki , może elektrozawóe przy butli czy jak on się tam nazywa - może jeszcze kilka innych rzeczy .
Nic się nikomu nie stanie jak kolega napisze co mu leżało na wątrobie :razz:
6.11.2010/28.08.2012_16.30

new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 » 21 paź 2009, 17:21

elekrozawor na butli juz otwiera bo tez były z nim problemy. najpredzej rozlegulowana instalacja bo cała wybebeszałem i czysiłem parownik nowe kable bo elektoraworow itd
~~>najszybszy w miescie<~~ :P

ODPOWIEDZ