dyskusje na temat LPG

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20783
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 23 gru 2009, 08:50

A sekwencja wcale nie jest taka idealna. Zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia problemów. Bo przy sekwencji jeśli coś na benzynie niedomaga,to na gazie często jest 2 razy gorzej. Przy 2 generacji,często na gazie chodzi lepiej jak na benzynie.
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Windstar 3.0 148KM LPG 1997
Kymco Super 9 LC 2011

x Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

MisiekP

Post autor: MisiekP » 23 gru 2009, 09:14

Nie wiem Wiesiu o tym, słyszałem jednak opinie że to na starszych generacjach mimo wszystko czuć różnice w jeździe (na LPG czuć mniejsze przyspieszenie i jest mniejsze Vmax), a na sekwencji dobrze ustawionej tego nie czuć :) ja akurat nie mam problemów natury "komputerowej" i "mechanicznej" w samochodzie bo pracuje bardzo równo (byle jak najdłużej :) ). Ciekawi mnie tylko ile w ostatecznym rozrachunku (przeglądy,wymiany,eksploatacja itd) wyjdzie po rocznej jeździe IIgen - sekwencja.

marlena487 napisał/a:
.. dlatego rezerwa, to rezerwa, i dolewasz ponad to .....:)
Ale ciężko żyć ze świadomością, że dolewasz mając (przy mojej rezerwie na full) ok 10l paliwa - to w trasie jest ok. 130-140km w moim przypadku :)

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 10857
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej » 23 gru 2009, 09:45

MisiekP, a ile kilometrów przebiegu robisz rocznie ??

przykladowo 15tys km / rok

dla II i IV generacji generacji [zakładamy, że instalacje są założone prawidłowo ! ]:

I rok LPG: jeden przeglad instalacji (wymiana filtra ewentualnie korekcja ustawień) koszt około 60-80zł + wymiana filtra powietrza około 20zł = suma około 100zł po 15 ty km czyli po 1 roku jazdy na LPG

II rok LPG: jeden przegląd z wymianą filtra i regulacją 60-80zł + wymiana filtra powietrza około 20zł + wymiana świec około 60 zł = suma około 160zł po 30 tyś km czyli 2 latach jazdy na LPG

III rok LPG: jeden przeglad instalacji (wymiana filtra ewentualnie korekcja ustawień) koszt około 60-80zł + wymiana filtra powietrza około 20zł = suma około 100zł po 45 ty km czyli po 3 roku jazdy na LPG

IV rok LPG: jeden przegląd z wymianą filtra i regulacją 60-80zł + wymiana filtra powietrza około 20zł + wymiana świec około 60 zł + wymiana przewodów zapłonowych [jeśli konieczna] około 150zł = suma około 310zł po 60 tyś km czyli 4 latach jazdy na LPG


teraz koszty paliwa - spalanie gazu na II generacji jest te 20 % wyższe niż na IV generacji = około 4zł więcej na każde 100km. Czyli przy przebiegu rocznym 15tys km mamy 600pln więcej na każdy rok.

przy różnicy w kosztach instalacji wynoszącej około 1000zł przy 15tys km rocznie potrzebujesz az 1,5 roku zeby ci sie zwrocil wydatek na IV generacje.

Pytanie: czy robisz 15tys km rocznie ?? czy bedziesz jeszcze jezdzil chociaz 1,5 roku tym autem zeby roznica w cenie ci sie zwrocila ?? a jak nawet przejezdzisz te 2 lata to czy warto wydawac tyle kasy zeby zaoszczedzic 300zł ??



ja mam instalacje II generacji od roku i 8 miesiecy, zrobilem na niej 45 tys km, w tym czasie wymienilem raz świece (koszt 4x10zł) (ale tylko tak na wszelki wypadek i przy okazji szukania powodu innej usterki, żadnej różnicy nie bylo miedzy starymi a nowymi w jezdzie), dwa razy filtr powietrza (koszt 2x25zł) i bylem na trzech przegladach gwarancyjnych instalacji za każdym razem po przejechaniu 15 tys km (koszt 3x80zł).

auto palilo 9-9,5L Pb (miasto), teraz pali 10-11,5L LPG i jezdzi troch slabiej niz na benzynie ale zero problemow jakbym dopiero wczoraj gaz założył



UPDATE: ALE SIE ROZGADALEM NIE NA TEMAT :P daje sobie pierwsze SŁOWNE OTRZEŻENIE i nakazuje powrócić do tematu :evil:
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415

MisiekP

Post autor: MisiekP » 23 gru 2009, 14:56

trafiłeś idealnie bo robię około 15-18tys na rok :) auto zamierzam potrzymać ok. 3lat

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 23 gru 2009, 15:28

U mnie wyglądało to inaczej - po założeniu sekwencji na pierwsze 500 km - dorególowanie LPG - koszt 0 zł
Po przejechaniu 1000 km - wyrególowanie ostateczne LPG - koszt 0zł.
Po przejechaniu 10000 km - pierwszy przegląd gwarancyjny - koszt 20 zł filtr + 0 zł robocizna :mrgreen:
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 10857
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej » 23 gru 2009, 16:01

Jamszoł, to juz wszystko zalezy od konkretnego punktu ktory montuje instalacje. ja montowalem u jednego z lepszych i bardziej polecanych warsztatow w warszawie.

a co do samej instalki - coraz czesciej kraza opinie (w internecie), ze lepsza dobra firmowa instalacja gazowa II generacji (np. taka jak moja czyli STAKO + LOVATO + Autronic) niz tania chińszczyzna IV generacji jak u Jamszoła [Zenith] :P

niesety sporo ludzi przejechalo sie juz na IV generacjach, bo są bardziej skomplikowane, w tanich instalacjach czesto padaja poszczegolne elementy instalki oraz pomimo, ze to nie nowosc na rynku to w dalszym ciagu sprawiaja wiele trudnosci w prawdilowym skonfigurowaniu naszym warsztatom.

II LPG jak sie dba i pilnuje przegladow oraz wymian to pojedzie zawsze i wszedzie byle gaz i iskra była :P
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 23 gru 2009, 18:53

cidzej pisze:niz tania chińszczyzna IV generacji jak u Jamszoła [Zenith] :P
Możesz se pisać :mrgreen: instalka nie jest z żółtego lądu :razz: :mrgreen:
6.11.2010/28.08.2012_16.30

choody88

Post autor: choody88 » 28 gru 2009, 21:43

Zatem do zetec'a polecacie II gen?? wszędzie piszą, że plastikowy kolektor, że wtrysk sterowany elektronicznie itp i że lepiej wpakować IV...

ja od maja zrobiłem escortem około 13tys. także mało nie jeżdzę. jezdze przewaznie krótkie miejskie traski, w związku z tym pali ile mu wleje... :P

Czy orientujecie się czy jest możliwość rozłożenia instalki na raty??

Gdzie w Warszawie/okolicach najlepiej założyć i serwisowac lpg??


Mój szwagier ma w passacie b5(1.8 20V 129KM) sekwencje już od dobrych kilku lat. wszystko było ok, dopóki nie skończyła się gwarancja... wtedy wszystko po koleji zaczeło się sypać... jakieś 8-9 miesięcy minęło zanim ktoś to w końcu jakoś ustawił. On nie miał farta do fachowców... dlatego troche się boje 4gen.

new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 » 28 gru 2009, 21:48

nie wiem czy ja dobrze mysle ale tak kiedys słyszałem ze sekwencja sie załacza dopiero jak sie silnik nagrzeje..... wiec w zime sporo benzyny mozna wyjezdzic nim sie na gaz przerzuci
~~>najszybszy w miescie<~~ :P

mikruss

Post autor: mikruss » 28 gru 2009, 22:57

czy to sekw czy II gen i tak nalezaloby silnik rozgrzac dobrze, bo pozniej problemy typu na benie nie pali, nie rowno chodzi, a po zdjeciu glowicy wszystkie zawory do wymiany....
Co do intalki wszystko zalezy od zakladu. Moze byc najlepsza instalka ale zalozona u gamonia ciagle sie bedzie pierniczyc, a moze byc zalozona chinszczyzna u dobrego fachowca i bedzie sluzyc na lata....

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 10857
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej » 29 gru 2009, 08:47

choody88, ja moge polecic GAZ - Autopol Warszawa, ul. Działkowa 23 0-22 868-40-54 - w lagunie i primerze elegancko zamontowali

ja i ojciec zakładaliśmy tam gaz i raczej nie mamy problemów. zreszta na zlocie chłopaki stwierdzili, że mam całkiem spoko ten gaz założony :D

jeżeli chodzi o plastikowe kolektory to mojego brata (a wczesniej Leszka) escort 1.6 16V na plastikowym kolektorze ma II generacje, 70tys km. zrobione na gazie i zero problemów. monter założył klapke antywybuchowa (lub raczej zabezpieczajaca przed nieprzyjemnymi skutkami wybuchu gazu) w kolektorze i odpukac nic zlego sie nei dzieje :D

ps. choody88, jakbys sie decydowal tam na montaż to bierz instalke Lovato + sterownik AUTRONIC AL-700 - czyli opcję droższą! ja za nią 1,5 roku temu płaciłem 1600pln do wielopunktowego wtrysku. wersja tansza (jak to pan okreslil - bez czujnika temperatury :P to zwykly Stag 2L - tego rozwiązania nie polecam)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415

glaeken

Post autor: glaeken » 14 sie 2010, 22:14

II gen:

Plusy:
- tansza w instalacji
- niezalezna regulacja mieszanki od kompa benzyny, komp benzynowy daje tylko iske i wolne obroty (IAC)
- prosty uklad: parownik i krokowiec - obie czesci tanie
- mozliwosc zapalenia na gazie
- prosta regulacja, wystarczy laptop
- mozliwosc jazdy przy ujemnych temperaturach tuz po zapaleniu
- brak filtra fazy lotnej
- przy oddzielnych modulach EEC i zaplonu, mozliwosc dotoczenia sie do warsztatu w razie uszkoszenia komputera od benzyny.


Minusy:
- mozliwosc wystrzalu
- wieksze spalanie
- wolniejsza reakcja w dostosowaniu mieszanki w przypadku nieliniowej charakterystyki podcisnienia oraz parownika
- brak porzadnych centralek z samoadaptacja map (notabene bardzo prostych w konstrukcji)
- udzkoszenie TPS lub sondy lambda skutkuje dziwnymi nieprzewidywalnymi zachowaniami

Jak cos pominalem to niech mnie ktos poprawi

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 14 sie 2010, 23:44

glaeken pisze:Minusy:
= mozliwosc zapalenia na gazie
= mozliwosc jazdy przy ujemnych temperaturach tuz po zapaleniu

A co za tym idzie - wykończenie w szybkim tępie silnika - co zreszta większość użytkowników tych generacji robi i przez nich krąży fama , że LPG zabija silnik .
Przy zimnym silniku w temperaturach minusowych i przełączeniu na LPG - zamarza parownik a co za tym idzie obniża się sprawność silnika , brak powera - zarżnięcie silnika :razz:
6.11.2010/28.08.2012_16.30

glaeken

Post autor: glaeken » 14 sie 2010, 23:47

Kurcze, u mnie rozgrzanie sie sondy lambda to jakies 40 sekund, tuz po tym silnik chodzi juz na poprawnej mieszance, nawet na gazie. Ale w starszych autach bez podgrzewanej sondy albo z instalka I generacji to faktycznie moze byc problem.

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 14 sie 2010, 23:48

Kurcze, u mnie rozgrzanie sie sondy lambda to jakies 40 sekund
Bo w Esie jest sonda z grzałką
6.11.2010/28.08.2012_16.30

ODPOWIEDZ