dyskusje na temat LPG

Moderator: Moderatorzy

glaeken

Post autor: glaeken »

Tak mnie jeszcze zastanawia, ze uboga mieszanka sie dluzej pali, ma inne czolo plomienia (z tego co pamietam, to jakos bardziej sie styka z cylindrem czy cos) i przez to bardziej wszystko podgrzewa. Ale jesli silnik jest zimny? To moze dobrze ze podgrzewa, zanim przeciez sie przegrzeje, to musi troche minac, a wtedy juz powinna wskoczyc temperatura plynu chlodzacego? Chyba ze pogrzewa sie znacznie szybciej niz mysle...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zbyt uboga mieszanka przy zimnym silniku , może spowodować nie spalenie się jej prawidlowo (z opuźnieniem_) a co za tym idzie - spala się nad tłokiem oraz w kolektorze wydechowym - wypalając niepotrzebnie zawory.
Poza tym silnik jest słlabszy i kierowca musi mocniej depnąć pedal gazu - zwiększając ilość mieszanki w dolocie .
Silnik grzeje się mocniej , może nastąpiś wystrzał w dolot , istnieje większe prawdopodobieństwo zapieczenia się wtrysków , przedwczesna śmierć sondy lambda , nie wspomnę o smrodzie za samochodem :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
glaeken

Post autor: glaeken »

Fakt. I jeszcze przeciez jesli jest katalizator, to i on dostanie po dupie, chociaz nie wiem jak sie zachowuje katalizator jak dostanie zywy gaz. Bo jak dostanie niedopalona benzyne to sie niszczy.
new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 »

a powiedzcie mi jaki gaz załozyc jesli jest plastikowy kolektor? podobno w gre wchodzi tylko sekwencja ale słyszalem ze i na parowniku robia tylko jakis zawor dodatkowy jest
~~>najszybszy w miescie<~~ :P
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

bezpiecznie sekwencja,ale da się 2 generacji włożyć,tyle że musi być to super założone i wyregulowane.jakość montażu tyczy się sekwencji jak i 2 generacji. Niestety większość kiepsko zakłada i jeszcze gorzej reguluje.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 »

czyli co albo znalesc bardzo dobra firme albo bedzie mi duzo palił itd? (mowa o 2 gen)
~~>najszybszy w miescie<~~ :P
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

new90, to nie chodzi tylko o spalanie a raczej o mozliwość załatwienia silnika przez pseudofachowców. I to niezależnie od rodzaju instalacji. A jak masz plastikowy kolektor to zamiast liczyć że na II generacji nie będzie żadnego strzału lepiej poszukaj sekwencji. Bez pieczniej ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Yagr pisze:lepiej poszukaj sekwencji
tak,ale musi byc dobrze zalozona sekwencja z dobrze dobranymi elementami przez kogos kto sie na tym dobrze zna. Inaczej,to z taka sekwencja moze byc troche problemow (wlacznie z mocnym rozjezdzaniem sie map benzyny). Poza tym sekwencja to ciut wieksza ingerencja w dolot silnika,i nie kazda firma to dobrze robi. No i do sekwencji trzeba miec prace na benzynie w 100% dobra.

spalanie wcale nie jest mniejsze na sekwencji, jest nawet gorzej,bo w sekwencji nie warto oszczedzac na szybkim przelaczaniu zimnego silnika na gaz,bo wtryskiwacze dostaja niezle po gumkach :P Czyli trzeba wiecej benzyny spalic,zeby rozgrzac silnik.

Istnieje tez wieksza szansa na awarie gazu jak jest sekwencja (wiecej elektroniki i skomplikowanie ukladu,to zawsze wiekszy problem). A jak padnie sterowanie benzyna,to na gazie tez sie nie pojezdzi (kolejna wada).

Aha i niech nikt nie mowi ze gaz na sekwencji nie strzela, strzela i to bardzo mocno jak cos jest nie tak ze skladem lub zaplonem (u mnie w cabrio troche z niewiadomego powodu mi strzelala przy niskich obrotach i duzym obciazeniu,ale juz przestalo :D tyle ze ja mam aluminium i nic mi nie rozwala )
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

II generacja wystarczy, byleby mieszanka nie byla za uboga a w kolektorze byly zamontowane takie zaworki upustowe na wypadek wystrzalu no i koniecznie filtry, swiece i przewody w dobrym stanie i nie powinno byc problemu

a z tego co widze http://allegro.pl/item1182783351_peugeo ... ssacy.html w ostatecznosci jakby jednak kolektro rozwalilo to zakup drugiego to nie jest jakis niesamowity wydatek


pamietaj o najwazniejszym - lepiej zeby auto palilo 1-2 litry wiecej gazu niz zeby mialo "oszczednie" ustawiona mieszanke bo wtedy i metalowy kolektor nic nie da bo rozwali zaraz przeplywomierz albo obudowe filtra powietrza i bedzie tak strzelac co chwile :!: :!: :!:


a i jeszcze jedno - sprawdz czy masz hydrauliczne popychacze w silniku czy regulowane recznie (czesto stosowane w silnikach 8V produkcji francuskiej) - jesli regulowane recznie to wyreguluj je przed montazem LPG i pamietaj o regularnym sprawdzaniu i regulowaniu
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
ODPOWIEDZ