Przełączanie na gaz

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
wuka

Przełączanie na gaz

Post autor: wuka » 21 cze 2010, 21:42

Mam elektronikę Autronic 700 z ustawionym przełączaniem na gaz po 3000 obr. Czy jest możliwe obniżenie tego progu do 2000 bez użycia odpowiedniego oprogramowania i interfejsu? Poza tym ostatni mechanior usunął mi krokowca z dolotu gazu zastępując go zwykłym zaworem. Silnik (1,6 16V z 94r.) chodzi dobrze, zbiera sie na obroty, nie gaśnie na wolnych, w cyklu mieszanym pali ok 9l/100km - czy jest sens wstawiania z powrotem krokowca?

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 10857
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej » 21 cze 2010, 21:47

to po kiego grzyba ci ten autronik jak masz srube ? trzeba bylo samego staga 2W dac za 30 zł i bys mial zajebista instalke ....

a obrotow nie da sie obnizyc bez kabla, ale taniej cie wyjdzie jak wymienisz tego autronika na przelacznik (np wspomnianego staga) i bedziesz sobie regulowa srubka ...

a jakbys sie tego autronica chcial pozbyc to daj znac ....


a i pamietaj zeby na przeglad to sie udac tam gdzie za przyslowiowa flache czy pare ekstra zlotych ci go podbija bo na normalnej stacji diagnostycznej mozesz przegladu nie przejsc

jezu co za ludzie .... ja bym wjeszcze wtrysk na gaznik przerobil bo tez latwiej srubka pokrecic niz jakies sondy lambda czy inne diably antychrysty wymieniac :evil:
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13100
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 21 cze 2010, 21:50

Autronik, o ile się nie mylę tą wartość ma zmieniana kompem - potrzebujesz fejs i program. Jeśli ci dobrze chodzi ta I generacja ( :) ) to nic nie zmieniaj. Co prawda jest wiele zalet krokowca w instalacji ale wymagaja odpowiedniej wiedzy przy ustawianiu programem. Twój gazownik chyba tej wiedzy nie ma skoro poszedł na łatwiznę. Oczywiście sam możesz sobie powalczyć ale fejs jest do tego konieczny. Warto też zmienic w programie sposób przełączania z beny na gaz: zamiast standardowo ustawianego przełączania przy wzrastających obrotach lepiej ustawic przy spadających.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 10857
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej » 21 cze 2010, 21:51

II generacja przy dobrym zestrojeniu daje:

1. mniejsze spalanie
2. wieksza moc
3. jest bardziej ekologiczna
4. pozwala glowicy i zaworom nieco dluzej pozyc
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13100
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 21 cze 2010, 21:56

cidzej pisze:II generacja przy dobrym zestrojeniu daje:

1. mniejsze spalanie
2. wieksza moc
3. jest bardziej ekologiczna
4. pozwala glowicy i zaworom nieco dluzej pozyc
5. komfort na przeglądzie ;)
6. wgląd w parametry pracy na żywo.
i jeszcze parę zalet by się znalazło...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Illuminati75

Post autor: Illuminati75 » 21 cze 2010, 23:14

cidzej pisze:II generacja przy dobrym zestrojeniu daje:
Komfort, komfort, komfort...

wuka

Post autor: wuka » 22 cze 2010, 08:44

Dzięki za odpowiedzi. Kolego "cidzej" - ja tego autronika nie wstawiałem - on był już zamontowany w Escorcie jak go kupowałem. A krokowca wywalił mechanior, którego o to nie prosiłem i który mnie nawet o tym nie poinformował. Kolego "Yarg" - krokowca wywalił nie gazownik, tylko "zwykły" mechanior samochodowy który mi miał znaleźć i usunąć przyczynę spadku mocy silnika, szarpania, przerywania pracy zarówno na benzynie jak i na gazie. W końcu okazało się, że był przestawiony rozrząd - widocznie wcześniej mi to zafundował inny majster jak wymieniał pompę wodną. A przełączanie mam ustawione przy opadających obrotach, ale ponieważ staram się nie jeździć ostro, próg 2000 by mi wystarczył.
Mam natomiast problem z interfejsem do autronika bo żaden z gaziarzy w mojej okolicy go nie ma aa

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 10857
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej » 22 cze 2010, 09:22

wuka pisze:Mam natomiast problem z interfejsem do autronika bo żaden z gaziarzy w mojej okolicy go nie ma aa
to ci wspolczuje, ze w okolicy masz tylko pseudogaziarzy :/ ja rozumiem, ze mozna nie miec kabla do jakiegos niesamowitego holenderskiego wynalazku, ale stag autronic i bingo to podstawa !

moze sam sobie zafunduj kabelek i tyle http://www.allegro.pl/item1073469204_in ... _fvat.html regulacja jest prosta, a samo przestawienie obrotow - banał i moze to wykonac nawet czlowiek ktory nie ma pojecia o regulacji gazu
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13100
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 22 cze 2010, 10:18

cidzej ma rację autronik to zupełna podstawa! A z drugiej strony co mechanika ciągnęło do gazu? wuka, Jeśli sam nie masz predyspozycji do grzebania przy instalacji gazowej to proponuję znaleźć warsztat z prawdziwego zdarzenia gdzie mają niezbędne know-how. Umów się z nimi na regulację, przed regulacją wstaw z powrotem krokowego i jedź do nich żeby ci zrobili porządek z instalacją. Przypuszczam że najprędzej znajdziesz jakiegoś fachurę w Rzeszowie ale nie znam okolic i nic nie polecę.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

ODPOWIEDZ