Padnięty krokowiec a zwiększenie spalania na lpg?

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2373
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 1800
Rocznik: 2003
Generacja: MK3
Nadwozie: Hatchback

Padnięty krokowiec a zwiększenie spalania na lpg?

Post autor: clhseba » 13 wrz 2010, 06:41

Witka

Czy jest możliwość żeby przy padniętym silniczku krokowym mogło się zwiększyc spalanie LPG?

wczoraj po przejechaniu 270 km (zazwyczaj robie370) okazało się że butla pusta a jedyne co mi szwankuje to krokowiec(chyba) (falują obroty dusi się na zimnym silniku) więc sie zastanawiam czy jedno z drugim ma cos wspólnego ??
GG 2735480

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20526
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 13 wrz 2010, 06:59

krokowiec nie,chyba że masz sekwencje. Zobacz sondę lambda,bo to najbardziej prawdopodobne.
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Windstar 3.0 148KM LPG 1997
Kymco Super 9 LC 2011

x Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2373
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 1800
Rocznik: 2003
Generacja: MK3
Nadwozie: Hatchback

Post autor: clhseba » 13 wrz 2010, 07:49

no niestety sam nie dam rady poprostu sie nie znam na tym :) musze do mechaniora podjechać niech sprawdzi :)
GG 2735480

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 10758
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej » 13 wrz 2010, 08:30

a to napewno krokowy a nie sonda lambda/przeplywomierz/lewe powietrze ?? moze krokowy "faluje", bo takie odczyty z jakiegos innego czujnika dostaje ?? :>

update: z wlasnych doswiadczen z silnikami 1.6 16V w mk7 moge powiedziec, ze to strasznie mądre bestie są, "uczą się" pracy silnika i jego poszczegolnych elementow/czujników/ co potem wplywa na dalsza jazde autem. do czego zmierzam ?? a no do tego, ze wystarczy iz masz zamontowane LPG, to LPG jest zle wyregulowane (np. ustawione za bogaty czy ubogo) i juz zaczna sie cyrki z praca silnika, plywanie obrotow itd. po zresetowaniu kompa i samoadaptacyjnej przejazdzce na benzynie powinno wszystko wrocic do normy, ale po przelaczeniu na gaz znowu stopniowo zaczna sie problemy ....

na poczatek zrob slynny reset kompa (w przypadku tych silnikow naprawde wiele to daje), posprawdzaj uklad podcisnieniowy i pojezdzij chwile na benzynie. jak jest wszystko ok to przelacz na gaz i prawdopodobnie po kilku dniach jazdy jak problemy powroca to masz LPG do regulacji. jezeli jednak juz na samej benzynie po resecie zaczna sie pojawiac problemy to trzeba wziac miernik w garsc i zaczac sprawdzac czujniki ... ja wiem, ze w escorcie to niemal z automatu jak sa problemy to zaraz kaza krokowy wymieniac, jednak najczesciej padniety krokowy w 1.6 (albo raczej zawór bocznikowy) objawia sie zacinaniem obrotow (np. na wartosci 2000rpm) a nie plywaniem. Pływanie obrotow w przypadku zaworu bocznikowego z reguly jest objawem blednego dzialania ktoregos z czujnikow, lania wtryskow lub nieszczelnego podcisnienia.


mam nadzieje, ze skumasz o co mi chodzi :P
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415

Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2373
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 1800
Rocznik: 2003
Generacja: MK3
Nadwozie: Hatchback

Post autor: clhseba » 13 wrz 2010, 13:47

mniej wiecej tak :)
a reset jak zrobic?
GG 2735480

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13002
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 13 wrz 2010, 13:53

Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2373
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 1800
Rocznik: 2003
Generacja: MK3
Nadwozie: Hatchback

Post autor: clhseba » 13 wrz 2010, 16:25

Dobra Wielkie Dzięki teraz to Ja już jestem oblatany z tym RESETEM :)

jutro bede robił reseta a na czwartek mam umówionego gazownika do regulacji gazu i wymiany filtrów zobaczymy co to da

[ Dodano: Sro 15 Wrz, 2010 ]
Więc tak :

Reset kompa zrobiony i na PB smiga o wiele lepiej nic się nie dusi nie szarpie i ogólnie jest Ok

natomiast na LPG bez zmian dalej szarpie dusi się i brak mu mocy jak jadę to tak jak bym z 500kg wiózł w bagażniku takie uczucie :( zobaczymy jutro jak gazownik zajmie się autkiem

[ Dodano: Czw 16 Wrz, 2010 ]
no i autko śmiga jak należy :)

Gazownik wyregulował i wymienił filterki i jest OK :)
GG 2735480

ODPOWIEDZ