Świece żarowe wymiana.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

czpiliscie sie przekaznika a on doskonale dziala, bo na swiecach jest poprawne napiecie, moze troszke minimalnie za male,ale ogolnie ok, jakby bylo cos nie tak z kablami lub przekaznikiem, to napiecie podczas grzania swiec byloby bardzo male
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

w czym więc szukać przyczyny skoro mówisz wiesiu, że przekaźnik jest sprawny? zaczynam widzieć coraz więcej sprzeczności.

Wg ciebie przekaźnik ok - wg jamszoła i ministerq jeżeli napięcie jest tylko przez 8 sek. to przekaźnik padaka.

Generalnie już nie wiem gdzie szukać przyczyn, a kupować i wymieniać w ciemno też bez sensu. Podpiąć pod komputer też nie taka prosta sprawa u mnie w okolicy... generalnie lipa a coraz chłodniej...
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jak chcesz byc na 100% pewien ze to nie przekaznik lub kable, to podgrzej swiece osobnym kablem prosto z akumulatora przez okolo 10 sekund i wtedy zobacz jak pali, najlepiej popros druga osobe zeby taki kabel przylozyla i trzymala nawet przy odpalaniu. tylko zeby kabel byl taki gruby jak ten od swiec albo grubszy.

no i ja dodam od siebie ze jamszol prawdy nie pisze, bo nie ma diesla wiec nie moze wiedziec. Kontrolka gasnie w zaleznosci od temperatury w roznym czasie natomiast swiece grzane sa przez przekaznik zawsze w takim samym czasie, wlasnie 8 sekund. tak mialem w dwoch escortach td, ale w tym d co mam teraz juz gzeje 10 sekund. I taki czas do temperatury 0 stopni starcza, potem trzeba przekrecic ponownie kluczyk i poczekac kolejne 8 sekund i pali bardzo dobrze.

a kontrolka od immobilizera zawsze gasnie po przekreceniu kluczyka jak sa te problemy ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Moim zdaniem Wiesiu ma racje żeście uczepili przekaźnika. To co opisuje Elnino to tak właśnie w moim TD też tak mam czyli grzeje 8 sekund nie ważne jaka pogoda ale i tak zawsze 8 sekund...
Znajomi mają młodsze diesle i grzeją im w różnym czasie zależne od pogody lub temperatury silnika jakoś tak.
Ja grzeję 2 razy do pyknięcia i pali ładnie.
Napięcie to co pokazuje na mierniku podczas grzania jest prawidłowe, u mnie pokazuje w granicach 10,5-11,5 V i zaraz znika na 0.
Teraz w końcu sprawdź czy świece dobrze grzeją od czubka.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nie pisze nieprawdy tylko tak sie zachowują diesle a raczej świeczki przy nich
możliwe , że tu przekaźnikiem steruje komp a jeśli tak to zbiera impulsy od czujnika temp cieczy i lub albo od czujnika temperatury powietrza .
Jeśli świece są sprawne - czego nie wiemy , bo kolega jeszcze ich nie wykręcił i nie sprawdził czy grzeją na samych czubkach to świeczki powinny jeszcze grzać jeszcze w trakcie początkowej pracy silnika
Tak jest przy wszystkich dieslach i jakoś nie chce mi sie wierzyć , że Escort jest wyjatkiem
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

jutro sprawdze grzanie świec na krótko z aku a później je wykrece i sprawdze czy grzeją.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

powinny grzać - czubek i od czubka na 1 cm jeśli czubek nie grzeje a grzeje dalej - świeca do wymiany.
Potrzymaj z 15 s i odpalaj na załączonych a jak odpali to jeszcze z 5 s niech grzeją
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jamszoł, w takim razie escort w oryginale jest inny od wszystkich diesli i czy to wersja endura czy zwykla td nie ma znaczenia, wsyzstkie w oryginale grzeja 8 sekund i po odpaleniu tez 8 sekund niezaleznie jaka jest temperatura na zewnatrz. Nie korzystaja w ogole z czujnikow temperatury do grzania swiec.

moze diesle na pompie bosch maja inaczej.

poza tym w temacie widze niescislosci. Pomiary sa robione w czasie gdy silnik nie chce zapalic czy wtedy gdy pali bez problemu ? bo jak tylko w jednym przypadku to pytania tutaj o przyczyne sa bez sensu.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

dzisiaj sprawdze ile moje grzeją od przekręcenia kluczyka do pyknięcia przekaznika
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

I jestem z powrotem wykonałem test świec żarowych.

Wynik jest taki, 2 dobre, 2 złe.

Uratowały mnie stare świece które miałem w zapasie, 2 NGK dłuższe co prawda od tych które posiadam. Test odpalania rano, a świeczki wyglądały tak:

http://www.youtube.com/watch?v=Sew1e5gnTFI Złe
http://www.youtube.com/watch?v=4a1ZYcwKgRQ Dobre

i fotki w załączniku po wyjęciu i po oczyszczeniu tych sprawnych.

Raczej tu będzie przyczyna skoro dwie nie grzały nic a nic ale nie chcę zapeszać wynik rano i przez kilka kolejnych dni...
Załączniki
Świeca tuż po wykręceniu.
Świeca tuż po wykręceniu.
Świeca przed ponownym włożeniem przeczyszczona.
Świeca przed ponownym włożeniem przeczyszczona.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

dzisiaj mierzyłem grzanie świec i wynik był dziwny :/ raz 12s a dwa razy po 10s i dam se łeb odciąć że dwa lata temu było 15s :)
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

kupiec, widzisz, z wielkiem jest corz gorzej :p
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

1 próba dzisiaj z rana udana, aż sam się zdziwiłem bo nie pamiętam nawet żeby po wymianie świec w zeszłym roku na nowe z febi auto tak zapalało dobrze. A wyglądało to tak:

http://www.youtube.com/watch?v=el_aWlMbjOE dźwiek z bani to bo tylko samsung.

chociaż jak przed chwilą go odpalałem wracając z pracy do domu to trochę zakaszlał dłużej i tak niezbyt zdecydowanie jak rano - cały dzień mżawka i wilgotno.

Ale na pewno odpala zdecydowanie lepiej i w ogóle nie dymi na zimnym
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Jeżeli podgrzałeś raz i to tuż po zgaśnięciu spiralki to moim zdaniem bardzo ładnie odpalał :) Nastepnym razem odpalaj aż do pyknięcia przekaźnika, będzie słychać a jak masz słaby słuch to widać po rozjaśnieniu kontrolki pod zegarami ;-)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

MinisterQ pisze:Teoretycznie powinno się zacząć odpalać w czasie gdy już zgaśnie kontrolka,
teoria teoria, ale akurat te silniki tak zbyt dobrze sie nie odpalaja, latem to sobie tak mozna palic,ale zima to szkoda akumulatora i rozrusznika.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ