Turbina do zwyklego 1.8 D

Moderator: Moderatorzy

Nogal19

Turbina do zwyklego 1.8 D

Post autor: Nogal19 » 12 lip 2013, 00:23

Jest mozliwosc wsadzenia Turbiny do 1.8 D ?
Jaki koszt mniej wiecej by tego byl i czy duzo zabawy z tym jest ?

Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 10878
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: kupiec » 12 lip 2013, 01:19

Jest taka mozliwosc :) jeden kolega z forum to zrobil wiec jak sie pojawi to zapewne udzieli ci pewnych informacji :)
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty

Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 676
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur » 13 lip 2013, 01:47

Nogal19 pisze:Jaki koszt mniej wiecej by tego byl i czy duzo zabawy z tym jest ?
Można uturbić wolnossaka, ale ma to sens tylko i wyłacznie gdy jestes pewien kondycji swojego silnika. Trupa turbić się nie opłaca.
Najlepiej jest zdjąć skrzynię, celem sprawdzenia kondycji sprzęgła, oraz misę, celem sprawdzenia kondycji panewek korbowodowych.

Potrzebujesz turbiny (najlepiej T2 z mondeo) wraz z kolektorem wydechowym, przewodu zasilającego turbinę olejem, przewodu odprowadzającego olej z turbiny (oba z escorta TD/mondeo), pompy olejowej z wymiennikiem ciepła (escort TD/mondeo, kawałka wydechu - również z mondeo/escorta TD, i kawałka dolotu wraz z wężem olejowym od odmy.
Do tego dochodzi kolektor ssący od TD, oraz intercooler.
Przyda się również wymienic wygłuszenie maski na takie od TD (ma specjalny kanał tłoczący powietrze - niewiele to daje, ale zawsze coś).
Oczywiście zestaw nowych uszczelek kolektorów wymagany.
Reszta zostaje od wolnossaka. Skrzyni biegów zmieniac nie trzeba, pompy wtryskowej i wtrysków również.

Potrzebujesz również spawacza, oraz chwili na ogarnięcie dolotu (oryginalny dolot z wolnossaka można pociąć i dosztukować do dolotu mondeo/escorta TD).

Koszt samych części to pewnie jakieś 300-600zł przy sztukowaniu z allegro, na szrocie pewnie uda się to wszystko zdobyć taniej.

Potrzebujesz też kogoś kumatego kto wystroi Ci pompę wtryskową - jest to niezbędne, na dawkach dla wolnossaka nie będzie to działać poprawnie.

Na takim setupie jest możliwe osiągnąć >90KM (realne) oraz >200Nm.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20783
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 13 lip 2013, 06:41

I jwk już idzie wygluszenie maski z kanałem to odpowienia osłonę pasa przedniego też trzeba zalozyc
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Windstar 3.0 148KM LPG 1997
Kymco Super 9 LC 2011

x Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

Nogal19

Post autor: Nogal19 » 26 lip 2013, 22:54

Silnik mam w znakomitej kondycji . Zadnych wyciekow nic nie stuka . Wiec po wakacjach przejde do prac ;D Dzieki wielkie za podpowiedz

ODPOWIEDZ