Dlaczego zawsze pada jedna świeca

Moderator: Moderatorzy

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Dlaczego zawsze pada jedna świeca

Post autor: elnino »

Wie ktoś może z szanownych kolegów co może być powodem awarii jednej i tej samej świecy żarowej? Co roku we wrześniu sprawdzam świece i zawsze jedna i ta sama (z tego samego gniazda) jest niesprawna. Co może być tego powodem?
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

może do bani jest na tym cylindrze wtryskiwacz ?
Może "leje" prosto na świece ?
Nie wiem co ile Ci ta świeca siada - piszesz o wrześniu , ale równie dobrze koło lutego może już źle działać
Jeśli możesz to podmień wtryski (zamień) i wtedy sobie sprawdzisz
Pamietaj tylko gdzie dałeś wtrysk z feralnego cylindra
Ewentualnie - jeśli już przelatałeś sporawo na nich to wymień w ogóle na nowe inna opcja - regulacja starych - jeśli da się wyregulować
Bo jak "leją" to tylko wymiana na nowe
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Jamszoł, koncowki wtryskow sie wymienia :) to nie jest drogie
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1415
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 »

No dokładnie,tak jak piszą koledzy-wtrysk ci leje prosto na świece.
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

kupiec pisze:Jamszoł, koncowki wtryskow sie wymienia :) to nie jest drogie
Wiem , że powinno się wymienić
Nie wiem ile kosztują
Co do regeneracji - mówiłem o wymianie końcówki :razz:
Oraz regulacji ciśnienia - podkładkami oczywiście bo to nie stare co sie wkrętakiem regulowało :razz: :razz: :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

końcówka to to w co wchodzą wężyki przelewowe? ciśnienie jak się reguluje? jest na to jakiś patent/urządzenie czy serwis?
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

Adamczyk krzyknął 50zł za sprawdzenie 1szt + 600zł regeneracja 1 szt.

czy to normalne że świece są okopcone sadzą ? oczyściłem je jedną wymieniłem bo nie grzała na 4 gnieździe ten przy termostacie. Na starą tej samej firmy jak będzie więcej kasy wymienię do zimy na nowe tylko martwi mnie ta sadza. auto nie kopci na czarno tylko na gęsty biały dym przy odpalaniu i przechodzeniu na inny bieg na wyższych obrotach. oleju i płynu nie bierze w ogóle,
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Pare lat temu wymienial mi kolega same koncowki , placilem cos ok 40zl za sztuke
Poczytaj na mondeo tam jest pare tematow o wtryskach
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

nie ogarniam tych cen skąd wy je bierzecie, obdzwoniłem kilka warsztatów najtaniej znalazłem 30zł za sprawdzenie 60zł za regenerację od sztuki + końcówki ok 240zł za sztukę. nie wiem czy to kwestia silnika czy firmy wtryskiwaczy. U mnie jest chyba delphi a silnik endura-de z wtryskiem sterującym.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Z boschem jest łatwiej - lepsza dostępność - może stąd różnice.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

Byłem osobiście okazało się, że wtryski będą tańsze tzn końcówki bo pomylono silnik TD z TDDI ale zaproponowano mi najpierw podłączenie pod komputer ponieważ wyjdzie taniej niż wyjęcie wtrysków i sprawdzanie ich każde z osobna. Czas diagnostyki co najmniej godzina tak się dowiedziałem. Nie wiem czy to tak rzeczywiście długo trwa?
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

Stawiam diagnostom piwo jak cokolwiek o wtryskach wyczytają na kompie, a Tobie drugie, jak im uwierzysz w to co Ci powiedzą. :lol:
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

Tzn inaczej. Według opisanych przeze mnie objawów wszędzie zgodnie twierdzą, że to wtryski, oni jednak chcą się upewnić że nie wyjdzie na komputerze nic innego bo bez sensu robota jak efekt średni, mam wtryski ze sterowaniem na 3 gnieździe. Generalnie warsztat jeden z najlepszych w okolicy więc nie przypuszczam żeby chcieli mnie nabić w butelkę.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

Czujka na 3 wtrysku jest używana przez ecu na użytek obrotomierza. I tyle. Odłączysz to, i silnik dalej będzie pracował normalnie.
A co do komputera - jak odczytają COKOLWIEK na temat parametrów tego silnika (poza EGR ewentualnie? Obroty silnika jak działa wtrysk sterujący?) - to stawiam trzecie piwo.
Teraz w warsztatach podstawowym narzędziem pracy jest komputer, i tzw. diagnostyka ujęta jest w cenniku, więc nie dziwię się że tak bardzo jej chcą, nawet w tym przypadku. W przypadku tego escorta potrzebujesz kogoś kto zna się dobrze na starszych silnikach diesla, a nie na obsłudze interfejsu diagnostycznego.
Fajnie że twierdzisz że to jest jeden z najlepszych warsztatów w okolicy, ale jak dla mnie oni się skompromitowali już na wstępie z tym komputerem.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ODPOWIEDZ