Ubytek oleju

Moderator: Moderatorzy

Pito4
Posty: 32
Rejestracja: 11 gru 2017, 22:27
Pojemność: 1752
Rocznik: 1998
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi

Ubytek oleju

Post autor: Pito4 »

Witam! Mam taki problem w swoim escorcie, że zaczął olej ubywać w dużych ilościach (200 ml na 100 km). Przy dużych mrozach podbierał delikatnie olej ale w normie,gdy się ciepło zrobiło to się uspokoił do tego tygodnia. Nigdzie plam nie widać, silnik praktycznie od razu zaczął tak brać. Może miał ktoś podobny problem ? Silnik to oczywiście toporny 1.8 TD 90 kuca. Ja obstawiam turbo Ale silnik nie dymi i nie czuć spalonego oleju
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: Ubytek oleju

Post autor: WieSiu »

Cudów nie ma, albo wylatuje albo spala. Takie ilości to jeszcze nie jest bardzo dużo wiec może spala w jakiś dziwnych warunkach że nawet nie zdążysz zauważyć.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Re: Ubytek oleju

Post autor: darcun4 »

Nie no 2 setki na 100 km to ilość bardzo duża. Prawdopodobnie spala. I tu zrodzić się może problem, bo do sprawdzenia jest dużo rzeczy. Pierścienie - sprawdzić kompresję, uszczelniacze trzonków zaworowych. To najprościej i najszybciej.
Pito4
Posty: 32
Rejestracja: 11 gru 2017, 22:27
Pojemność: 1752
Rocznik: 1998
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi

Re: Ubytek oleju

Post autor: Pito4 »

Głowica rok temu była robiona, jeśli chodzi o kompresję to by nie palił, a na pewno na mrozach jak było a ja z nim nie mam takich problemów
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Ubytek oleju

Post autor: Jamszoł »

Sprawdź jeszcze czy nie przybywa Ci oleju w płynie chłodniczym
Może skończyła się uszczelka pod głowicą ( rok temu była robiona głowica )
Mogą to być również uszczelniacze zaworów - wtedy zakopci przy odpalaniu a Ty nie zauważyłeś bo w tym czasie siedzisz za kierownicą
Przy nieszczelnych uszczelniaczach będzie też kopcił w trakcie hamowania silnikiem
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: Ubytek oleju

Post autor: WieSiu »

Coś mi się źle przeczytało. Myślałem że proporcje się na odwrót. To rzeczywiście duzo pali. Bo skoro nie cieknie to na pewno pali. Po zrobieniu głowicy też różnie bywa.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Pito4
Posty: 32
Rejestracja: 11 gru 2017, 22:27
Pojemność: 1752
Rocznik: 1998
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi

Re: Ubytek oleju

Post autor: Pito4 »

Uszczelka była robiona w lutym bo spalilo ją. Tam gdzie oddawalem głowicę bo nie słyszałem jeszcze żeby komuś źle zrobili. Tato odpalal auto i stałem za nim to puścił jedynie delikatny dymek, nawet za bardzo nie było go widać. Panowie a jeżeli turbo by puszczalo ? Nie było nigdy robione a wiadomo że po 20 latach to już różnie bywa z takimi podzespołami
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Ubytek oleju

Post autor: Jamszoł »

Jak turbo puszcza to masz chmure dymu z rury wydechowej
Jaką masz pewność , że głowica na 100 % jest dobrze zrobiona ?
I jaką masz pewność , że nie ma gdzieś pęknięcia ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Ubytek oleju

Post autor: kupiec »

Na postoju przy rozgrzanym silniku daj mu w palnik aż się turbo rozkręci :) jak pójdzie dym to będziesz wiedział :)
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Pito4
Posty: 32
Rejestracja: 11 gru 2017, 22:27
Pojemność: 1752
Rocznik: 1998
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi

Re: Ubytek oleju

Post autor: Pito4 »

Podobno była sprawdzana kompleksowo. Nie mam pewności że jest pęknięta, ale jakie były by wtedy oznaki ?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Ubytek oleju

Post autor: Jamszoł »

to zależy gdzie pękła
płyn w oleju lub olej w płynie lub kompresja wali do płynu , słaba kompresja na tłokach gdy silnik się rozgrzeje lub wyciek oleju na zewnątrz lub wyciek płynu na zewnątrz lub wyciek płyna na tłoki
Jest mnóstwo możliwości
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Pito4
Posty: 32
Rejestracja: 11 gru 2017, 22:27
Pojemność: 1752
Rocznik: 1998
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi

Re: Ubytek oleju

Post autor: Pito4 »

Płynu nie ubywa, nie wzrasta jego poziom, ciśnienia nie robi, nie traci mocy jak się rozgrzeje (gdyby tracił kompresję raczej by był słaby)
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Re: Ubytek oleju

Post autor: darcun4 »

Czyli jeżeli nie spala, bo kompresja dobra, nie oddaje w układ chłodzenia, bo nie przybywa, to pozostają te nieszczęsne uszczelniacze trzonków zaworowych, ale wtedy tak czy tak by palił i przy tej ilości musiałby dymić. Czy przy robieniu głowicy, na pewno zostały wymienione?
Gdyby turbina brała olej, a go nie spalała, to przy tej ilości musi być zarzygana calutka.
Pito4
Posty: 32
Rejestracja: 11 gru 2017, 22:27
Pojemność: 1752
Rocznik: 1998
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi

Re: Ubytek oleju

Post autor: Pito4 »

Sytuacja zrobiła się dosyć ciekawa bo na szczęście sam przestał brać olej. Podejrzewam, że pierścienie się tak ułożyły i dlatego brał olej
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: Ubytek oleju

Post autor: WieSiu »

Skoro raz tak było to pewnie nie raz jeszcze się pojawi.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ