słabo grzeje

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

słabo grzeje

Post autor: ARIEL »

grzeje mi bardzo pózno termostat jest nowy co jeszcze mam sprawdzić może mi ktoś podpowidzieć co jest nie tak?
Iziek

Post autor: Iziek »

to jest przypadlosc kazdego escorta albo i forda... w obudowie termostatu jest taki zaworek ktory dziala na duzym obiegu i na malym. i najprawdopodobniej skorodowal i woda caly czas idzie na duzym obiego mimo ze termostat jest zamkniety. poszukaj na forum, temat byl przerabiany pare razy...
Grzegorz

Post autor: Grzegorz »

Witam Iziek ma racje ja miałem to samo w silniku 1.6 CVH obudowa była walnięta. Nowa jest droga. Mi udało się załatwić nową za flachę ale miałem szczęście. Jest jeszcze jedna możliwość: skorodowana sprężyna dociskająca termostat, albo nieszczelność między uszczelką a termostatem, albo obudową. Ja za nową sprężynę płaciłem 7 zł. Nareście ktoś z niedaleka, bo ja jestem z Czerwionki. Pozdrawiam i powodzenia.
Iziek

Post autor: Iziek »

Mi w tym też słabo grzeje... Poprostu któregoś dnia wezmę obudowę z XR'a i zamontuje tutaj... Myśle że będzie pasować..
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

dzieki za pomoc a niemacie zdjeć gdziten zaworek może dasie naprawić albo coś dorażnie zrobić bo niemam kasy założyłe lpg i jestem spłukany aczyto ma związek z dużym zużyciem paliwa ten zaworek
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Iziek

Post autor: Iziek »

Nie... Raczej nie... Tylko tyle że dłużej ci się auto grzeje... Możesz włożyć tekture na pół chłodnicy, albo zapalić autko wcześniej żeby ci się silnik zagrzał (bo jak się jedzie to wiadomo że chłodnica robi swoje) i w autku będzie cieplutko...
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

oki dzięki za informacje dałem tekturke na całą chłodnice i zobaczymy
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Iziek

Post autor: Iziek »

to jak dałeś na cała chłodnice to pamiętaj żeby patrzeć na temperaturę silnika... bo ja już pare razy zagrzałem go...
grzechuu

Post autor: grzechuu »

Mam taki sam problem słabo grzeje! Termostat zmieniony, uszczelka pod nim także, i zasłoniety mam cały wlot powietrza na chłodnicę i sinik uzyskuje swoja temp dopiero po 20, 30 min, co w teraźniejszych warunkach jest masakrą. I doszłem wkoncu ze przed termostatem (od silnika) jest płaska dziura przez która przecieka woda do dużego obiegu. Prawdopodobie to ten zaworek o którym mowa. I teraz mam pytanie czy ja mogę ja zaślepić?? Czy ma moze ktos schemat obudowy ternmostatu??

Iziek piszesz ze temat zaworka był przerabiany pare razy, prosze podrzuc mi linka bo ja nie moge trafic DZieki:)

A i co do spalnia, to mi od czasu niedogrzewania silnika spalanie podskoczyło z 11,5-12 na 13l gazu!!! co mnie bardzo :twisted: :twisted:
Pavson

Post autor: Pavson »

Witam
Problem ten dotyczy chyba wiekszości Essinek. Mój też potrzebuje duużo czasu aby się nagrzał. Mam silnik 1,6 i mi spalanie gazu z 11 na 14 skoczyło. Fakt że codziennie pokonuje krotkie odcinki do szkoly (ok8km) i nawet nie ma mowy zeby sie nagrzał, ale mogłby być na to jakiś sposób:) Acha i chłodnice oczywiscie mam zasłoniętą tekturką.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23261
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

to macie na pewno cos uszkodzone (lub pekniete), ja w swoim dieslu po 8 km mam bardzo cieplo, w poprzednim mialem podobnie, moze nawet ciut slabiej :) A wiadomo diesel ma bardzo duzo plynu chlodzacego (kolo 8l, czyli ze 3l wiecej niz benzyna). Do tego ponoc diesel dluzej sie grzeje. I nie zgodze sie z tym ze Escorty tak maja
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Zgadzam sie z tym co napisał Wiesiu ja też momentalnie mam gorąco w swoim autku.
grzechuu

Post autor: grzechuu »

Dokłądnie. Pamietam grzanie sie motoru przedtem, to aż mi wara opadła przy pierwszej zimie. Wysiadałem, snieg zgarnołem, a dziadek mróz juz sie rozpływał:) Także Pavson sprawdż sobie po 2,3 minutkach czy grzeje ci sie rura do chłodnicy za termostatem :) Choć jest zimno idę pokombinować (lepsze to od sprzątania :lol: )
Iziek

Post autor: Iziek »

http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=698 to jest temat założony przezemnie. Myśle że wyjaśnione jest wszystko co mogło nawalić. Jak dalej nie pomoże to pisz... będziemy coś kombinować :D
grzechuu

Post autor: grzechuu »

WIELKIE DZIEKI IZIEK!!!!
Znalazłem ten zaworek w obudowie, jest tak umieszczony ze nic nie mozna zrobic :evil: ,woda która powina dostawać sie z silnika do zbiornika wyrównawczego dostaje sie do obiegu właśnie przez ten zaworek. Nowa obudowa 350ZŁ!!! Ale nie mieli więc nie widzialem jak to powinno wygladac. Pozostaje szrot lub kombinowanie. Chce zakleic miejsce przedostawania sie wody.
ODPOWIEDZ