Cięzkie odpalanie samochodu rano diesel
Moderator: Moderatorzy
Cięzkie odpalanie samochodu rano diesel
j.w.
Podejrzewam dwie przyczyny:
- zaworki w pompie nie trzymają
- źle ustawiony zapłon
Dodam że świece żarowe są nowe wtryski prawdopodobnie dobre ponieważ nie dymi i dobrze pracuje silnik.
A może jakaś inna przyczyna
Napiszcie czy sie zgadzacie z moimi podejrzeniami
Podejrzewam dwie przyczyny:
- zaworki w pompie nie trzymają
- źle ustawiony zapłon
Dodam że świece żarowe są nowe wtryski prawdopodobnie dobre ponieważ nie dymi i dobrze pracuje silnik.
A może jakaś inna przyczyna
Napiszcie czy sie zgadzacie z moimi podejrzeniami
- Jamszoł
- Posty: 22178
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
raczej nie bo piszesz dalej ,tomasat pisze:- źle ustawiony zapłon
a więc gdyby zapłon był żle ustawiony to by żle pracował silnik po odpaleniu.tomasat pisze:wtryski prawdopodobnie dobre ponieważ nie dymi i dobrze pracuje silnik.
Sprawdź jak długo przekaźnik daje prąd na świece - być może za krótko i to może być przyczyną następnie tak jak pisał kolega - sprawdź czy przy filtrze paliwa nie zasysa ci powietrza to też będzie przyczyną złego odpalania ponieważ najpierw musi się odpowietrzyć pompa no i rurki wysokiego ciśnienia.Nie wiem kiedy wymieniałeś filtr paliwa - przed zimą warto założyć nowy bo jeśli jest stary i zapchany to nie uszczelnisz filtra paliwa - zawsze wessa powietrze poprzez uszczelniacz.(Nie napisałeś nic na temat filtra paliwa).
Następnie -
tak to może być przyczyną.tomasat pisze:- zaworki w pompie nie trzymają
Następnie przy pompie paliwa jest zaworek który utrzymuje ciśnienie paliwa w pompie on może przepuszczać.Co do akumulatora no przy dieslu powinien być więkrzy niż przy benzyniaku ok 60-70 Ah.
To narazie tyle - był już wogóle taki post i tam też podpowiadałem na ten sam temat.
Sprawdź to o czym pisałem a jak nie pomoże to pisz pomyślimy co dalej.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Witam !
Jestem nowy.
W moim przypadku było tak, auto ciężko paliło więc wymieniłem filtr paliwa później końcówki wtrysków, następnie dałem do regeneracji pompę wtryskową, zawór odcinający paliwo do pompy, przewody paliwowe etc. etc. W końcowym efekcie po roku (zimą) rozruch silnika przypominał czkawkę (próbował załapać) po dwóch minutach kręcenia rozrusznikiem samochód zapalał i pracował normalnie. Przyczyną tego wszystkiego był rozrząd (paski, rolki, napinacze-cały rozrząd). Notabene przy demontażu i montażu pompy w warsztacie gdzie ją regenerowałem (niepotrzebnie) mechanik stwierdził na moje pytanie, iż z rozrządem jest wszystko w porządku.
Teraz auto zapala normalnie nawet ubiegłej mroźnej zimy.
escort combi 1.8 td 98
Jestem nowy.
W moim przypadku było tak, auto ciężko paliło więc wymieniłem filtr paliwa później końcówki wtrysków, następnie dałem do regeneracji pompę wtryskową, zawór odcinający paliwo do pompy, przewody paliwowe etc. etc. W końcowym efekcie po roku (zimą) rozruch silnika przypominał czkawkę (próbował załapać) po dwóch minutach kręcenia rozrusznikiem samochód zapalał i pracował normalnie. Przyczyną tego wszystkiego był rozrząd (paski, rolki, napinacze-cały rozrząd). Notabene przy demontażu i montażu pompy w warsztacie gdzie ją regenerowałem (niepotrzebnie) mechanik stwierdził na moje pytanie, iż z rozrządem jest wszystko w porządku.
Teraz auto zapala normalnie nawet ubiegłej mroźnej zimy.
escort combi 1.8 td 98
- WieSiu
- Posty: 23235
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
i znow beznadziejni mechanicy wszystko zamiast naprawic popsuli i jeszcze naciagneli na koszt A z ciekawosci jaki jest koszt naprawy pompy wtryskowej??? I czy to jest pompa Lucasa ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23235
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
MARKKO, tylko ciekawosci
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982