Sprzęgło Escort 1.8 TD Kombi

Moderator: Moderatorzy

jasoo

Sprzęgło Escort 1.8 TD Kombi

Post autor: jasoo »

Witam
Mam problem ze sprzęgłem, tzn samoregulator mi nie działa podejrzewam że brakuje jakiegoś elementu nie zazębia się aby napiąć linkę. Prosiłbym o jakiś schemat paedału sprzągła jakie elementy wchodzą w jego skład. Sprawdziłem w swoim drugim escorcie też 1.8 Diesel kombi tyle tylko że z 93 rok to jest zupełnie inne niż to w modelu z 1995 roku.
proszę o pomoc
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ten z 1995 i nowsze nie ma samoregulatora, ma regulacje przez srobe imbusowa...
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
luka113

...

Post autor: luka113 »

Wiesiu podpowiedz mi jeszcze,bo mam podobny problem tez ze sprzęgłem - jezeli mam essi TD z 95r i nie ma samoregulatora to czy można coś sobie podregulować ? o co chodzi z tą śrubą imbusową???
u mnie jest taka lipa że trzeci bieg mi zgrzyta jak go wrzucam.boje sie ze skrzynia mi padnie.
pozdrawiam
GonzoG

Post autor: GonzoG »

luka113, śrubą naciągasz linke, podobnie jak to robił samoregulator.
Co do zgrzytania skrzyni... Jeśli masz tak tylko na 3-ce, to problem jest raczej w skrzyni, a nie z linką od sprzęgła.
U mnie jak kończyło się sprzęgło to zaczęło się od pierwszego biegu, później pojawiły się problemy z dwójką, ale 3, 4 i 5-ty bieg zawsze dobrze wchodziły.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

GonzoG, raczej ma racje,ale regulacja ta srobka z pewnoscia moze pomoc, warto sprobowac. Zwlaszcza jak sprzeglo lapie Ci przy samej podlodze, ja w swoim kolejnym escorcie tym razem Vanie tez regulowalem ta srobka,bo ledo biegi wchodzily,gdyz pedal musial byc na maxa wcisniety,zeby dalo sie bieg wrzucic, po regulacji jest ok :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
luka113

Post autor: luka113 »

ok - dzieki za podpowiedzi,spróbuje podregulować tym imbusem.

a zauwarzyłem jeszcze że trzeci bieg wchodzi znacznie lepiej jak wkręce auto na wyższe obroty,czuje sie jak bym dopiero sie uczył jeździć - od 10 lat śmigam ale z dieslem mam pierwszy raz do czynienia :)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jesli latwiej wchodzi wrzucanie 3 gdy auto jedzie i dodajesz gazu to chyba znaczy ze wysiada Ci synchronizator 3 biegu, no chyba ze na postoju przy zwiekszaniu obrotow latwiej wchodzi,to wtedy nie wiem
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

WieSiu pisze:to wtedy nie wiem
to wtedy też synchronizator :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

no jest jeszcze regulacja samego lewarka tzn "zewnętrznego mechanizmu zmiany biegu"
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ale jak lewarek jest źle wyrególowany to nie będą dobrze wchodzić wszystkie biegi które załącza się do przodu albo wszystkie do tyłu a tu tylko jeden ma kłopot ? :cry:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ