Zapalająca sie kontrolka hamulca recznego

Moderator: Moderatorzy

Pavel

Zapalająca sie kontrolka hamulca recznego

Post autor: Pavel »

Witam i pozdrawiam wszystkich milosników essiego...
Mam problem bo ostatnio zauwazylem ze podczas jazdy zapala mi sie i gasnie kontrolka hamulca recznego,sprawdzalem klocki i tarcze,wszystko jest ok..prosze o jakies rady.pozdrawiam...Escort forever
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Pavel, zajzyj pod maske i dolej płynu hamulcowego ;) to na 100% to ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nooo to teraz wypowiem się nie jako kierowca Escorta ale jako mechanik samochodowy .
Pod żadnym pozorem nie dolewa się płynu hamulcowego - chyba że brakło go w trasie i nie ma jak dojechać do domu.
PłYNU CHAMULCOWEGO NIE DOLEWA SIę. DLACZEGO ?
Już odpowiadam.
Jeśli w zbiorniczku płynu hamulcowego brakuje płynu to jest to sygnał dla kierowcy ; mechanika - że coś się dzieje złego w układzie hamulcowym.
Przyczyny są dwie:
1. Wyciek płynu hamulcowego.
2. Starte (cienkie) klocki lub okładziny.

Niski stan płynu lub brak płynu oznacza , że musimy się zabrać za naprawę lub wymianę podzespołów w układzie hamulcowym a nie mamy się zabrać za dolewanie.
Kontrolka jest przed naszym nosem po to żeby zasygnalizować wizyte u mechanika - piszę u mechanika ale jak ktoś potrafi to zrobi to sam.

Właściciele samochodów !!! kierowcy !!! - pamiętajcie !!!
nIE DOLEWAMY PłYNU HAMULCOWEGO.

Jeśli ma ktoś na ten temat inne zdanie to proszę bardzo - ale jak ktoś jeszcze napisze o żeby dolać płynu to ja zmienie zdanie o nim :evil:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

MNIE sie w Escorciku zapaliła kontrolka i po sprawdzeniu WSZYSTKIEGO dolałem płynu i do dzis ESS jezdzi besproblemowo .Z dad moja sugestja :!: A i dodam ze po dolaniu nigdy juz sie poziom nie zmienił KONTROLOWANE NA BIERZACO było :!:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Możliwe , że miałeś już mało płynu jak go kupiłeś a zużywające się klocki obniżyły poziom płynu w zbiorniczku do stanu zwarcia czujnika i zapodania prądu na kontrolkę.
Ktoś mógł przed Tobą grzebać w hamulcach np. wyciągał zapieczony cylinderek i nie uzupełnił po naprawie płynu do stanu max.
Jeśli mamy nowe klocki i okładziny i w zbiorniczku mamy max to jest idealnie.
W poprzednim moim poście nie napisałem , że można dolać płynu po wymianie klocków i okładzin jeśli po wepchnięciu tłoczków - wymianie klocków i okładzin - przyciśnięciu parę razy pedałem hamulca , żeby się ułożyło mamy poniżej max - no to lujnij sobie płynu jeden z drugim do wartości max.
Zbiornik płynu hamulcowego jest jakby wskaźnikiem stanu zużysia klocków okładzin ; tarcz i bębnów hamulcowyh.
Dobra koniec wypocin. :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

jamszoł, i własnie to chcielismy przeczytac ;)
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

Właściciele samochodów !!! kierowcy !!! - pamiętajcie !!!
nIE DOLEWAMY PłYNU HAMULCOWEGO.
e tam.... z warszawy do ustronia morskiego "wziął" mi 0,5l płynu DOT-4. tyle dolałem na miejscu. :mrgreen:

Wniosek--- w Kołobrzegu tanio wymieniają cylinderki :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


sorry za OT. Ale nie mogłem się powstrzymać.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
ODPOWIEDZ