Jak technicznie szybko sprawdzic czy Td jest 70 czy 90 konny

Moderator: Moderatorzy

MariuszP_Pwr

Jak technicznie szybko sprawdzic czy Td jest 70 czy 90 konny

Post autor: MariuszP_Pwr »

[shadow=olive][/shadow][glow=brown][/glow][glow=red][/glow] Prosze o pewne informacjie; z gory dziex
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

MariuszP_Pwr, TO bardzo proste TD 90KM ma chłodnice powietrza doładowanego a TD70 jej nie ma ;)
MariuszP_Pwr

Post autor: MariuszP_Pwr »

Kasia i Yanek, Kasia i Yanek, ale jak ta chlodnica wyglada i gdzie jej szukac. w sensie jak stwierdzic komus kto sie nie zna na 1 rzut oka ze to ten mocnaiejszy disel;)
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

MariuszP_Pwr, podaj mi adres E-mail to CI wysle fotke tego silnika z chłodnica 90KM
MariuszP_Pwr

Post autor: MariuszP_Pwr »

Kasia i Yanek, packero666@wp.pl jak mozesz to wyslij i tego bez, albo napisz mi ktora to ta chlodnica i w ktorym miejscu jest;) z gory dziex za pomoc;)
Vieczur

Post autor: Vieczur »

Yanek, wstaw najlepiej ta fotke jako zalacznik tu w temacie... by kazdy nastepny majacy ten sam problem co MariuszP_Pwr mogl go sobie tu od razu rozwiazac ;)
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Vieczur, chciałem ale NIESTETY NIE MA TEJ OPCJJI !!!!!!!
Vieczur

Post autor: Vieczur »

uu tak wiec czekamy na WieSia :mrgreen:
MariuszP_Pwr

Post autor: MariuszP_Pwr »

Kasia i Yanek, jeszcze jedna prosba, czy ten 0 konnty Td ma cos w miejscu tej chlodnicy, czy poprostu nic tam nie ma. jak jest to co i jak wyglada.
MariuszP_Pwr

Post autor: MariuszP_Pwr »

70* konny
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

MariuszP_Pwr pisze:70* konny
nie ma chłodnicy i w tym miejscu nic niema .
Niestety nie mam fotki takiego silnika ale jak znajde to CI podesle .
P.S doszły fotki
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nie hłodnica powietrza a intercooler.
Służy do wychłodzenia gorącego powietrza z turbiny.
Zbyt gorące powietrze nie jest wskazane na dojściu do silnika.
MariuszP_Pwr popatrz na silnik - popatrz na turbine - jeśli wąż z turbiny idzie na intercooler (hłodnice) to masz pod machą 90 kucyków.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
MARKKO

Post autor: MARKKO »

jamszoł pisze:Nie hłodnica powietrza a intercooler
czym się różni chłodnica powietrza a intercooler????
jamszoł pisze:Służy do wychłodzenia gorącego powietrza z turbiny
od kiedy??? i po co???
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14500
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

intercooler = chłodnica powietrza! tak samo jak
car = samochód :razz:
wikipedia:
Intercooler (ang. "chłodnica pośrednia") to chłodnica powietrza doładowującego w silnikach z turbodoładowaniem. Służy do zwiększenia sprawności silnika. Pracująca wśród spalin turbina dość mocno się nagrzewa, przez co wyraźnie wzrasta temperatura zasysanego powietrza (rozrzedza się). Im temperatura powietrza jest niższa, tym wyższa jest jego gęstość, a co za tym idzie - zawartość tlenu w jednostce objętości. Ponieważ zaś turbodoładowanie umożliwia wtłoczenie dużo większej ilości powietrza do cylindrów i przez to spalenie większej dawki paliwa, większa gęstość to jeszcze większe osiągi. Intercooler może być zwykłym wymiennikiem ciepła z naturalnym owiewaniem (pęd powietrza jadącego auta), może też mieć chłodzenie wymuszone (wentylator), a nawet wodne - jak np. w modelu Lotus Omega. W niektórych samochodach, takich jak np. Subaru Impreza WRX STi czy Mitsubishi Lancer EVO VII (I), stosuje się natrysk wody na intercooler, co ma za zadanie jeszcze silniejsze schłodzenie - pociąga jednak za sobą konieczność zaopatrywania samochodów w dodatkowe zbiorniki z wodą do intercoolera (bywa, że jest to woda z kostkami lodu).
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

jamszoł pisze:Służy do wychłodzenia gorącego powietrza z turbiny.
SŁUZY do shłodzenia powietrza doładowanego czyli dostajacego sie do TURBINY a nie na odwrót !!!!!!!
ODPOWIEDZ