Jak technicznie szybko sprawdzic czy Td jest 70 czy 90 konny

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Popatrz jak idzie powietrze Z TURBINY WYCHODZI GORąCE A DO TURBINY ZASYSANE JEST ZIMNE Z FILTRA .
A napisałem poprawną nazwę po to , żeby kolega wiedział jak to się nazywa.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
MARKKO

Post autor: MARKKO »

jamszoł pisze:A DO TURBINY ZASYSANE JEST ZIMNE Z FILTRA .
turbo jest po to żeby dawać dodatkowe powietrze oprócz tego z filtra. a teraz napisałes zupełnie co innego niż wtedy czyli że intercooler wychładzas powietrze z turbiny
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23236
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

MARKKO pisze:turbo jest po to żeby dawać dodatkowe powietrze oprócz tego z filtra
tak,ale to powietrze dodatkowe i tak idzie z fitlra,wiec wcale nie jest dodatkowe, po prostu jest tego powietrza wiecej dzieki turbo


YANEK, dodaj fotke,bo juz mozna :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
MARKKO

Post autor: MARKKO »

WieSiu pisze:ale to powietrze dodatkowe i tak idzie z fitlra,wiec wcale nie jest dodatkowe
to po co turbina nie mogli dac 2 filtro do kolektora dolotowego?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14500
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

drugi filter nie zwiększy siły ssania silnika a turbosprężarka powoduje że to zasysane powietrze jest dodatkowo sprężane. Intercooler jeszcze dodatkowo przez obniżenie temperatury powoduje że do komory spalania trafia więcej (większa gęstość) powietrza a co za tym idzie tlenu.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

FOTY
Załączniki
SILNIK 90KM z INTERCOOLEREM
SILNIK 90KM z INTERCOOLEREM
SILNIK BEZ INERCOOLERA 70KM
SILNIK BEZ INERCOOLERA 70KM
ENDURA 70KM.jpg (12.32 KiB) Przejrzano 4511 razy
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nawet gdyby dali 5 filtrów to i tak silnik będzie wolnossący.
I wciągać będzie tyle samo powietrza co przy jednym filtrze.
turbina spręża powietrze i wtłacza je pod ciśnieniem do kolektora ssącego dzięki temu powietrza jest więcej - dużo więcej a dzięki temu można na wtryskach paliwa dać wyrzsze ciśnienie a co za tym idzie rozpylenie paliwa nad tłokiem jest więkrze - masz lepsze spalanie - leprze osiągi silnika więkrzą moc.
Turbina napędzana jest spalinami przez to panuje tam bardzo wysoka temperatura która rozgrzewa powietrze wciągane do turbiny z filtra - powietrze to jest natychmiast podgrzane w turbinie przez co montowany jest intercooler lub przy innych samochodach powietrze przechodzi przez długą metalową rurę żeby się choć trochę wychłodziło.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
MARKKO

Post autor: MARKKO »

jamszoł pisze:Nawet gdyby dali 5 filtrów to i tak silnik będzie wolnossący.
I wciągać będzie tyle samo powietrza co przy jednym filtrze.
turbina spręża powietrze i wtłacza je pod ciśnieniem do kolektora ssącego dzięki temu powietrza jest więcej - dużo więcej a dzięki temu można na wtryskach paliwa dać wyrzsze ciśnienie a co za tym idzie rozpylenie paliwa nad tłokiem jest więkrze - masz lepsze spalanie - leprze osiągi silnika więkrzą moc.
Turbina napędzana jest spalinami przez to panuje tam bardzo wysoka temperatura która rozgrzewa powietrze wciągane do turbiny z filtra - powietrze to jest natychmiast podgrzane w turbinie przez co montowany jest intercooler lub przy innych samochodach powietrze przechodzi przez długą metalową rurę żeby się choć trochę wychłodziło.
wiem na czym polega turbo doładowanie
MariuszP_Pwr

Post autor: MariuszP_Pwr »

Wielkie dzieki chlopaki o to mi właśnie chodziło;) zamieścilem kolejnego posta zebyscie wyrazili opinie co lepsze escorcik 1,8 TD czy astra 1,7 TD. Napiszcie mi ogolnie o kosztach, w szczegolnosci kosztach czesci czy faktycznie do eskow sa takie drogie. Osobiscie wole eska ale chce uslyszec opinie fachowców;) :roll:
Vieczur

Post autor: Vieczur »

MariuszP_Pwr, na tym forum istnieje cos takiego jak funkcja "pomogl" ;) obdaruj jednym punkcikiem "pomogl" osobe ktora naprawde Ci pomogla... ale zrob to sprawiedliwie ;)
ODPOWIEDZ