Ubywajacy plyn chlodzacy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Ubywajacy plyn chlodzacy

Post autor: WieSiu »

Mam taki dziwny problem, poziom plynu jest na minimum, gdy wleje wody do ukladu chlodzenia (mam tam koncentrat,wiec teoretycznie moge wlac troche wody) tak do poziomu max to po niedlugim czasie jezdzenia (pare dni) plyn ten gdzies znika i znow mam poziom minimalny. Na poziomie minimalnym sie zatrzymuje i juz nie znika. Nie mam pojecia co to moze byc, oczywiscie jakis szczegolnych oznak wycieku nie ma, ani spalania plynu tez nie zauwazam. Moze i gdzies ucieka,ale jako ze to woda to i tak szybko wyparowuje :) Ale tego nie jestem w stanie sprawdzic.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

WieSiu, miałem to u siebie i podejzewałem ze padła uszczelka pod głowica i płyn tam znika :( ale okazało sie ze nie :) wiec patrzyłem tu i tam wycieków nigdzie nie było widac wiec co jakis czas dolewałem płynu i pewnego dnia podnosze maske zeby dolac płynu a tam MAX tyle ile było tyle jest i od tamtej pory nic nie ubywało :)

CO BYŁO PRZYCZYNA NIESTETY NIE WIEM ?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Yanek, uszczelka raczej nie moze byc,bo by zchodzilo ponizej poziomu MIN a u mnie na nim sie zatrzymuje.

Ciekawe ile razy bede musial jeszcze dolac zeby w koncu sie ustabilizowalo :) Moze mechanik po prostu nie odpowietrzyl ukladu chlodzacego,bo w dieslu to sie robi (jest taka srobka na grubym wezu idacym do chlodnicy).
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

WieSiu - a sprawdź dokładnie zbiornik wyrównawczy - ale wtedy gdy płyn jest gorący.
Może masz jakieś mikropęknięcie i pod wpływem temperatury się powiększa i wtedy płyn wycieka.
Pęknięcie to było by powyżej stanu MIN.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

tez dobry pomysl, wlalem wode na zimno, narazie laduje akumulator,wiec bede widzial czy na zimno wycieka, ale nie pomyslalem zeby sprawdzic na cieplo :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

WieSiu pisze:raczej nie moze byc,bo by zchodzilo ponizej poziomu MIN a u mnie na nim sie zatrzymuje.
no umnie było to samo ubywałodo MIN i luz dalej nie ;)
Marcin 25

Post autor: Marcin 25 »

Miałem też taki przypadek i co się okazało to na pompie wodnej ciekło-kapało powoli.
Ciekło po bloku pod osłoną plastikową kółka pasowego alternatora - pompy wspomagania i koło pasowe podczas pracy silnika rozpraszało ten płyn , więc niebyło to widoczne!
Może to być uszczelka na pompie lub pompa?Ja wymieniłem pompe i problem znikł ale to jest troszkę wtdatku . Pozdrawiam
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ja zapomnialem dopisac tutaj rozwiazanie swojego problemu, na szczescie bylo troche inne niz u Ciebie Marcin 25. U mnie po prostu z boku przeciekal zbiorniczek wyrownawczy, nie bylo tego prawie widac,bo szybko wyparowywal, a plyn zbieral sie w takim miejscu,ze myslalem,ze cieknie na laczeniu zbiorniczka z przewodem gumowym. Na szczescie po wymianie zbiorniczka juz wszyskto jest ok :) Szkoda tylko ze zmarnowalem ze 3,5 L koncentratu chlodzacego motorcrafta i z 4 L wody destylowanej ;)

A najlepsze bylo to,ze jak auto stalo to nic nie cieklo, dopiero gdy bylo mocno rozgrzane i w ruchu sie znajdowalo (na pewno zbiorniczek sie rozszczelnial pod wplywem temp. i cisnienia w ukladzie chlodzenia).
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Marcin 25

Post autor: Marcin 25 »

No to się ciesze, że tylko tak to się skończyło ja wymieniłem pompe jakiś rok temu i kosztowało mnie to jakieś 200 zł brbrbr
ODPOWIEDZ