Wielki powrót, spalanie 1,8d

Moderator: Moderatorzy

Szajba

Post autor: Szajba »

WieSiu pisze:takie auto wg instrukcji forda powinno palic:

predkosc 90km/h - 4,5l/100km
predkosc 120km/h - 6,2l/100km
miasto - 6,6l/100km

Dla porownania TD 90PS
predkosc 90km/h - 4,9/100km
predkosc 120km/h - 6,9l/100km
miasto - 7,6l/100km

oraz TD 70PS Endura-DE
predkosc 90km/h - 5,2/100km
predkosc 120km/h - 7,3l/100km
miasto - 7,3l/100km

Z tymi td to duza rozbierznosc jest,ja mam wlasnie tego 70 ps i jak zatankowalem ostatmio to wyszło mi ze spalil 7.09 w tym miasto i trasa,predkosci do 160
GonzoG

Post autor: GonzoG »

Znalazłem już przyczynę niskiego (ok 5l przy 130-140 km/h) spalania u mnie.
Jakieś pół roku temu demontowałem skrzynkę bezpieczników i zauważyłem, że mam wsadzony przekaźnik w R3, więc go przełożyłem w miejsce R2 jak jest to w instrukcji. Zmiana była spora. Spalanie skoczyło do 6l/100km lub więcej. Wyciągnięcie R2 też nie pomogło. Jak tydzień temu odnalazłem przekaźnik i wsadziłem do w miejsce R3 spalanie znowu wróciło do poziomu 4,5-5l/100km.
Możliwe, że mam coś pozmieniane w skrzynce, bądź w silniku.
Jak ktoś chce może sprawdzić u siebie, ale nie gwarantuje, że to czegoś nie zepsuje.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14500
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

przekaźnik R2 - wycieraczki szyby przedniej, R3 - ogrzewanie szyby tylnej.... nie pomyliłeś sobie czegoś? Zresztą... w escorcie z elektryką jest możliwe WSZYSTKO! :mrgreen:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Grzesiu ja tez zauwazylem to ! jak skonczyl mi sie plyn w spryskiwaczu to auto tak jakby te 0,5 konia mechanicznego wiecej mialo, a spalanie spadlo o jedną piecdzeisiatke na setke kilometrow :P
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
MARKKO

Post autor: MARKKO »

niektóre przekaźniki w MK VII mają inne numery ale czy to akurat te to nie wiem
GonzoG

Post autor: GonzoG »

R2 - Wtrysk paliwa, regulacja zapłonu, turbodiesel - brązowy
R3 - Pompa paliwa - brązowy

Nie zauważyłem różnicy z założonym przekaźnikiem R2 jak i bez niego. Natomiast R3 daje wyraźny efekt... Namacalny pełniejszym portfelem.
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

GonzoG pisze:Znalazłem już przyczynę niskiego (ok 5l przy 130-140 km/h) spalania u mnie.
Jakieś pół roku temu demontowałem skrzynkę bezpieczników i zauważyłem, że mam wsadzony przekaźnik w R3, więc go przełożyłem w miejsce R2 jak jest to w instrukcji. Zmiana była spora. Spalanie skoczyło do 6l/100km lub więcej. Wyciągnięcie R2 też nie pomogło. Jak tydzień temu odnalazłem przekaźnik i wsadziłem do w miejsce R3 spalanie znowu wróciło do poziomu 4,5-5l/100km.
Możliwe, że mam coś pozmieniane w skrzynce, bądź w silniku.
Jak ktoś chce może sprawdzić u siebie, ale nie gwarantuje, że to czegoś nie zepsuje.
Przekaźnik jest w skrzynce bezpieczników z innymi przekaźnikami ??? Nie wiem czy tego mam a jeżeli nie mam to musze kupić ?? Troche mnie to zaciekawiło gdyż moje auto niestety dużo pali... i tak powoli bede szukac przyczyny choć jest wielu...
GonzoG

Post autor: GonzoG »

mikosz83 pisze: Przekaźnik jest w skrzynce bezpieczników z innymi przekaźnikami ???
Tak. Przekaźnik jest w skrzynce. Brązowy.
U mnie jest to R3, a w przypadku innych skrzynek to może być R9.
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

GonzoG pisze:
mikosz83 pisze: Przekaźnik jest w skrzynce bezpieczników z innymi przekaźnikami ???
Tak. Przekaźnik jest w skrzynce. Brązowy.
U mnie jest to R3, a w przypadku innych skrzynek to może być R9.
Przedchwila byłem w aucie zobaczyć bliżej tą skrzynke, po odkręceniu kilku śrubek byłem przerażony ilością sterty kabelków :o Bałem sie... Delikatnie zajrzałem do przekaźników. Widze taką samą kolejność jak na zdjęciu WIESIU http://siec.no-ip.com/forum/files/thumb ... 01_214.jpg czyli R3 mam puste a R4 jest brązowy i to mam a po prawej stronie mniejszy i czarny ma oznaczenie D czy jakoś tak. Skąd wziąć przekaźnik na R3 ?? Jakoś nie widzę R2.

Na allegro znalazłem przekażniki do Forda : http://www.allegro.pl/item275328376_for ... zniki.html
Tylko bedziesz musiał mi podać cyfry co masz na przekaźniku... :-/
GonzoG

Post autor: GonzoG »

wszystkie brązowe są identyczne. R2, R3, R4 to ten sam przejaźnik...
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Czy zmiana przekaźnika z R4 na R3 nie zaszkodzi silnika ?? Mam taki sam albo podobny do tego http://www.fordescort.org/images/storie ... age012.gif Widze że R4 odpowiada na prace silnika a czy jest to potrzebny ??
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

cos mi sie zdaje,ze wy mowicie o przekazniku odpowiedzialnym za wlaczanie wyprzedzacza zaplonu... bo w sumie innej mozliwosci sterowania dieslem nie ma w tych silnikach (tak wynika z tego co ja sie dowiedzialem). R2 za to odpowiada,ja mam go wywalonego,ale mialem wczesniej wsadzonego i jedyna roznica jaka nastapila,to glosniejsza praca jak jest zimny silnik i ciut mniej mocy :(
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ