Wielki powrót, spalanie 1,8d

Moderator: Moderatorzy

Ciura

Wielki powrót, spalanie 1,8d

Post autor: Ciura »

Witam, dawno mnie tu nie bylo chcialem sie pochwalić że moj essi chodzi ostatnio elegancko (oprocz tego ze wybili mi szybe i ukradli raydjko kenwooda za 450 zl:( )garaz mam, co ulatwilo mi problemy z zapalaniem ktora i tak już wczesniej zniwelowalem do minimum, jesli chodzi o problemy ze sprzeglem mam je juz za soba niestety po pewnym czasie zmiany linki ktora ciezko chodzil i tak musialem wymienic cale sprzegielko:)spaliolo sie z lekka:P teraz mam pytanie dotyczące Spalania 1,8D 91 rok ... chcial bym sie dowiedziec ile tak przecietnie powinien on palic i jak wyczuc codzienna ekoniczną jazde to znaczy z jaka predkoscia powininem jezdzic w trasie jak w miescie itp poniewaz nie mam niestety obrotomierza i ciezko mi jest to stwierdzic tak naprawde i staram sie wszystko robic na "Fordowską Intuicje"hehe pozdrawiam wszystkich klubowiczów
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

takie auto wg instrukcji forda powinno palic:

predkosc 90km/h - 4,5l/100km
predkosc 120km/h - 6,2l/100km
miasto - 6,6l/100km

Dla porownania TD 90PS
predkosc 90km/h - 4,9/100km
predkosc 120km/h - 6,9l/100km
miasto - 7,6l/100km

oraz TD 70PS Endura-DE
predkosc 90km/h - 5,2/100km
predkosc 120km/h - 7,3l/100km
miasto - 7,3l/100km
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Ciura

Post autor: Ciura »

a wedługo moich obliczen troszke wiecej mi schodzi srednio o 2 litry przy kazdej predkosci hehe ale jeszcze chyba musze obliczyc jeszcze raz hehe dzieki za info:) ale tez trzeba brac pod uwage ze samochod jest troche starszy to ma prawo troche wiecej spalac czy nie??
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jak jest sprawny,to raczej nie powinien wiecej palic, a na pewno nie az o 2 litry, przynajmniej nie diesel, bo benzyna to tam rozumiem,gorsza sonda lambda i inne pierdoly elektroniczne. Do tych danych co ja napisalem tez trzeba podchodzic z dystansem, mojemu tez zdarza sie spalic wiecej,ale maksymalnie o 1 litr, ale wg mnie te dane i tak sa w miare prawidlowe. Poza tym to sa dane dla Escortow z 1996 roku,bo z tego roku mam instrukcje, ale jakos nie chce mi sie wierzyc ze te wolnossace diesle z roznych lat sa zupelnie innej konstrukcji,albo jakos tam ulepszone
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14512
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

WieSiu, ja mam instrukcje z 1998 i tam podają zużycie wg normy EEC i w zależności od opon i masy. i tak dla przykładu 90-konny t.dieselek ma palić w mieście 8,7-9,0 litra, poza miastem 5,3-5,5 litra a w cyklu mieszanym 6,7-7,0 litra ale niestety danych dla wolnossącego nie ma choć jest opis furgonu z tym silnikiem.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

to albo norma zupelnie inna,ale escorty jak sa mlodsze zaczynaja coraz wiecej palic :) Moj na pewno w miescie nie pali wiecej niz 8 litrow, no chyba ze szaleje
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
GonzoG

Post autor: GonzoG »

Przede wszystkim spalanie zależy od tego jak kto jeździ. Ja mam raczej cięższą noge i mój pali w mieście (Wrocławiu) od 8 w zwyż (ale mam też coś nie tak z wolnymi obrotami - ok 1000-1100rpm).
Na trasie to tak 4,5-5 (100-110 km/h)
Natomiast przy sprawdzaniu go na autostradzie - prędkość 130-140 przez ok 300km - to spralił mi ok 5l/100km.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

GonzoG pisze:prędkość 130-140 przez ok 300km - to spralił mi ok 5l/100km.
to nie wiem jak to robisz,ale moj wtedy mniej niz 6,8l/100km nie zrobi, a przeciez 6,9 to wg instrukcji podawane i to do tego przy 120 a nie przy 130-140, chyba jednak zle obliczyles lub jakis "tuning" ograniczajacy spalanie zrobiles
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14512
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

może im szybciej jedziesz tym mniej pali :mrgreen: Przy 400 km/godzinę zaczyna przybywać ropy w baku! :mrgreen:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
GonzoG

Post autor: GonzoG »

Ja nic nie robiłem. Ale ogólnie to silnik troche dziwnie się zachowuje - tak jakby ktoś mu stawił jakiś ogranicznik. Maksymalnie osiąga 4500-4600rpm (na luzie), a na biegu to tak 4200... a powyżej 4000 traci moc jakby miał ogranicznik :/

Co do wolnossących to pytałem się po znajomych i essi 1.8D nie powiniej palić więcej jak 5l na trasie i 6-6,5 w mieście.
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Yagr pisze:może im szybciej jedziesz tym mniej pali :mrgreen: Przy 400 km/godzinę zaczyna przybywać ropy w baku! :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: A z gazem i benzyną też tak jest???
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14512
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

darcun4 pisze::mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: A z gazem i benzyną też tak jest???
no u mnie nie :) jak deptam to ssanie w zbiorniku lub wir w baku. Ale co do tego spadku mocy w dieselku to czy czasem on nie ma tak że max mocy jest przy 4800 obr a moment przy2500? czego siespodzieważ to nie benzyniak! a w instrukci piszą że wogóle maks obroty dla tego silnika to 5400 i to przez 5sekund maks! więc chyba wszystko o.k. no ale od diesli to są lepsi na forum ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Ciura

Post autor: Ciura »

hehe a moj niestety tak nie ma ze jak szybciej jade to przybywa ropy w baku hehe ale mam nadziej ze ktos mi zdardzi ten motyw i tak bedzie:D
GonzoG

Post autor: GonzoG »

Przybywać, nie przybywa...
Max moc jest przy 4800 ale mi przy 4000 już odcina moc. Podczas przyśpieszania szczególnie na 2 i 3 przy 4000rpm wylaźnie czuć jak spada moc i to nagle. Tak jakby ktoś odcinał dopływ paliwa. Odczucie podobne jakbym nacisnął na hamulec. Do 4tys wyraźnie pcha w fotel a potem nagle do przodu :/
Ale jak porównywałem osiągi z Golfem 1.9TDI (mały wyścig po Wrocławiu w nocy) to nawet lepiej się zbiera :D, ale ten spadek troche wkurza bo turbo zaledwie na 1000rpm się włącza ;(
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

powinien odcinac dopiero przy 4500... zreszta tylko do takich obrotow dojdziesz na 5 biegu i to jest predkosc maksymalna Ecorta TD :) To moze dlatego Twoje auto mniej pali na trasie ;) bo ma ogranicznik hehe ;)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ