POMOC, czy da rade wyjac silnik z 1.8 TD bez skrzyni biegów?

Moderator: Moderatorzy

Sylwek_19

POMOC, czy da rade wyjac silnik z 1.8 TD bez skrzyni biegów?

Post autor: Sylwek_19 »

mam pytanie moze juz ktos kombinował i czy jest mozliwosc wyjecia całego silnika do góry bez demontarzu skrzyni biegów a co za tym idzie bez wyjmowania półosi itp czy jak rozsprzęgle silnik od szkrzyni wyjdzie mi do góry?? pozdrawiam i czekam na opienie
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

tak mi sie troszke zdaje,ze ta skrzynia bedzie chciala Ci opasc jak ja odczepisz od silnika, wiec nie wiem jak sobie z tym poradzisz, ale nie wypowiadam sie,bo ja nie mialem wyciaganego silnika tylko skrzynie...
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

Sylwek_19, sławek może i idzie ale poco proście jest w całości i bez pierdzielenia wyciągaj to razem, mniej się narobisz ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Sylwek_19, a więc napiszę krótko i zwięźle i na temat.
Wg. instrukcji napraw :

OBSŁUGA l NAPRAWA
UWAGI WSTĘPNE
Silnik wyjmuje się wraz ze skrzynką przekładniową od spodu samochodu.

Mowa oczywiście o silniku wysokoprężnym 1.8 ccm.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Sylwek_19

Post autor: Sylwek_19 »

no tak w ksiazce tak pisze o wiem ale nie chce tego w całosci wyciagac ze skrzynia gdyz to duzoo roboty tzreba powyciagac pułoski, zwrotnice wyjac zwachaczy itp, a moze dało by rady sciagnac z silnika głowice od góry, nastepnie rozrzad odzunac silnik max od skrzyni i wyjac moze ktos sie wypowie czy to tak przejdzie??
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Głowice ? - po co ?
Ale zdemontować rozrząd ? może i to jest jakaś metoda - rozrząd + łapa od silnika trzeba by było zmierzyć czy starczy bo może się okazać , że się nagimnastykujesz a tu Ci braknie 2 cm i dupa. :sad: wałek sprzęgłowy nie wylezie ze sprzęgła całkowicie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Sylwek_19, może najpierw napisz w jakim celu chcesz ten blok wyjmować? robisz swap?? być może do tego co chcesz zrobić wyjmowanie całego bloku nie jest konieczne...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Sylwek_19

Post autor: Sylwek_19 »

blok chce wyciagnac po to by założyć nowszy w idealnym stanie bo zamontowany w aucie ma juz słaba kompresje i ciezko pali na mrozach;) a nie chce mi sie wyciagac ze skrzynia całego bo to puoski trzeba wyciagac itp chce tylko sie dowiedziec czy mi wyjdzie sam silnik z komory silnikowje do góry;) aha i jeszcze małe pytanie jakie sa objawy uszkodzonej turbiny?? tak z ciekawosci pisze bo moj eskort idzie do przodu jak rakieta powyzej 2300 obrotów tak musi byc?? i swiszcze turbina jak sie wkreca i nie wiem czy to jest prawidłowe działanie?? np w primerze 2.0TD tez turbina jest i nie słychac zeby gwizdała jak sie wkreca na obroty pozdrawiam i czekam na pomoc
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Sylwek_19 pisze:primerze 2.0TD tez turbina jest i nie słychac zeby gwizdała jak sie wkreca na obroty
ale np we wszystkich silnikach 1.9 TDI słychac turbine i w essie czasem tylko słychać przy dobrym wsłuchaniu się :P
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli słychać gwizd turbiny to - jest sprawna.
Jak padnie to jej nie usłyszysz a na przyspieszenie przegrasz z Maluchem. :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ