Olej silnikowy do diselka

Moderator: Moderatorzy

Marcin 25

Olej silnikowy do diselka

Post autor: Marcin 25 »

Siema wszystkim, chcę się dowiedzieć jaki olej lejecie do waszych autek? Ja stosuje elfa Do TD, i co niektórzy użytkownicy diselków mówią,że niewarto tak drogiego oleju stosować bo tak niema różnicy??podzielcie się własnymi doświadczeniami w tej sprawie. Pozdrowionka dla ESI-maniaków
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja jestem za stosowaniem porządnych olei .
Dobry olej przedłuża życie silnikowi , powoduje mniejsze tarcie a co za tym idzie obniża temperaturę pracy silnika jednocześnie zwiękrzając jego moc. Co prawda niewiele ale zawsze to jest coś.
Ja co prawda mam benzyniaka ale też jeżdżę na Elfie - półsyntetyku.
Ktoś napisze , że porządny olej jest droższy - no i co z tego ? Zmieniamy olej przecież co 10000 km a nie co 100 więc w przeliczeniu nawet na 100 km to niewiele dopłacamy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
TDiesel

Post autor: TDiesel »

Przedwczoraj przywiozłem Escorta 1997 kombi 1.8 TD (90 PS) i ma na zegarze 207000 km przebiegu.
Pytanie jaki olej zalać?
Nie ma żadnej kartki i gościu który mi sprzedał auto nie wie, jaki był wcześniej bo on na handel go przywiózł.

Czy w gre przy takim przebiegu wchodzi tylko minerał? Czy może warto pokusić się na półsyntetyk? Bo niewiadomo właśnie co jest w środku...

Co radzicie?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

półsyntetyk
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
TDiesel

Post autor: TDiesel »

Widzę, że bez zastanowienia. A skąd ta pewność? A jak był zalany minerał to rozszczelni mi silnik?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

półsyntetyk ma właściwości pośrednie między mineralem a syntetykiem. Jeśli był zalany syntetyk to nic się nie stanie, przy tym przebiegu u diesla mógł być dowolny olej. A jesli był mineral? W każdym momencie możesz na niego przejść a z minerala na pół syntetyka to już wątpliwe. Ważne jest żebys zalał dobrym olejem, sprawdzonej marki i o klasie lepkości i jakości zalecanym przez producenta. Ale jeśli cie to nie przekonuje to równie dobrze możesz sobie zalać mineralem i też będzie jeździł. Tylko wtedy to ja cie spytam... po co to pytanie skoro i tak chcesz minerala?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

TDiesel, przy takim przebiegu to już bym przeszedł na mineralny jak bym niemiał pewności ale to tylko moje zdanie ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
TDiesel

Post autor: TDiesel »

Yagr pisze: A jesli był mineral? W każdym momencie możesz na niego przejść a z minerala na pół syntetyka to już wątpliwe.
Tutaj wykluczają się te 2 zdania nawzajem.

1) Jeśli był minerał zaleję półsyntetyk, to w każdej chwili mogę na niego przejść

2) A z minerala na pół syntetyka to już wątpliwe

Więc dalej mam wątpliwości... :roll:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jak z zagramanicy to lej pólsytetyk 10W40 i po problemie :P za granica jak auto jest normalnie serwisowane to z reguly od poczatku do konca leje sie olej taki jak zaleca producent, co najwyzej z czasem zaczyna sie go czesciej dolewac :P

moje nowe autko od nowosci bylo zalewane 5W40 ELFA (pełen sytetyk) i az po dzien dzisiejszy jest takowym zalewany co 15 000 km (a ma już na liczniku 284 000km) i nie ma problemow.


dla silnika jest zdrowiej jak sie wlewa rzadszy niz gestszy olej - co najwyzej bedzie ci palic ten olej ...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

TDiesel pisze:1) Jeśli był minerał zaleję półsyntetyk, to w każdej chwili mogę na niego przejść
kontekst z poprzedniego zdania: "...przy tym przebiegu u diesla mógł być dowolny olej" skoro nie rozumiesz to napiszę prościej.
Jeśli miałeś zalany olejem mineralnym to po zalaniu (przepłukaniu) pół syntetykiem możesz przejść na mineralny w dowolnym momencie. A zalewając silnik olejem mineralnym powrót do syntetyka nie jest praktykowany właśnie ze względu na właściwości czyszczące syntetyka. Paniał, łapie bazę, kuma czaczę, chwyta niuans, zatrybił...?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
TDiesel

Post autor: TDiesel »

Yagr pisze:
TDiesel pisze:1) Jeśli był minerał zaleję półsyntetyk, to w każdej chwili mogę na niego przejść
kontekst z poprzedniego zdania: "...przy tym przebiegu u diesla mógł być dowolny olej" skoro nie rozumiesz to napiszę prościej.
Jeśli miałeś zalany olejem mineralnym to po zalaniu (przepłukaniu) pół syntetykiem możesz przejść na mineralny w dowolnym momencie.
No tak, ale jak mi przepłucze półsyntetyk to już później i na mineralnym mógłby spalać olej albo będzie uciekał gdzie uszczelki wszystkie są?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jak ci polsyntetyk przeplucze silnik na tyle, ze zaczna sie wycieki tzn, ze silnik i tak nie byl w zbyt dobrej kondycji i bedziesz z nim mial problemy jak jeszcze troche temp. spadnie .... i tak i tak bedzie do roboty - od tego nei uciekniesz

mineral jest dobry do zalepiania benzyniaka - tam nawet jak kompresji prawie nie ma to pochłechcze, pochłechcze ale zapali ... z dieslem tak fajnie juz nie jest ...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
ODPOWIEDZ