czy ta roznica w chlodnicach moze miec wplyw na chlodzenie?
Moderator: Moderatorzy
- WieSiu
- Posty: 23254
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
czy ta roznica w chlodnicach moze miec wplyw na chlodzenie?
czesc Koledzy, na pewno co niektorzy z Was juz wiedza ze moje auto grzeje sie przy wiekszych predkosciach,w miescie jest ok. Od zawsze tak bylo, ze jak jade pod maksymalna predkosc auta,to mi sie zagrzewa prawie do czerwonego pola (do czerwonego nie dochodze,bo troche zwalniam), jak jest goraco,to wcale nie musze osiagac max predkosci, wystarczy ok 160, a jak wlacze klime to nawet 130-140. Raczej wszystko mam sprawne,bo tak jest od zawsze, tyle ze po zalozeniu klimy jest gorzej, bo wiadomo mniejszy przeplyw powietrza,bo chlodnica od klimy jest przed ta od silnika i do tego jak klima wlaczona,to chlodnica dostaje cieple powietrze od tej z przodu. Wentylator sprawny, dzialaja 2 biegi.
Sa dwa rodzaje chlodnic, ja mam zalozona taka jak w pierwszym zalaczniku, z rurka FI 18 z tym ze ta rurka jest u mnie zatkana i nie ma zadnego polaczenia z silnikiem, czy mozliwe jest to,ze przez to ze ktos zalozyl wlasnie taka chlodnice,moze mi sie grzac silnik. W miescie wszystko jest ok, temperatur nigdy nie dochodzi do polowy skali. Jak cisne auto,to dopiero sa problemy. Calkiem mozliwe ze to nieoryginalnie zalozona chlodnica,bo moje auto mialo kiedys lekkie starcie ze zwierzakiem i gosc mogl taka zalozyc. Co Wy na to ??? Po co ta dodatkowa rurka ??? Moze ktos moglby u siebie sprawdzic dokad ta rurka prowadzi ? (pewnie w benzyniakach tak jest).
Sa dwa rodzaje chlodnic, ja mam zalozona taka jak w pierwszym zalaczniku, z rurka FI 18 z tym ze ta rurka jest u mnie zatkana i nie ma zadnego polaczenia z silnikiem, czy mozliwe jest to,ze przez to ze ktos zalozyl wlasnie taka chlodnice,moze mi sie grzac silnik. W miescie wszystko jest ok, temperatur nigdy nie dochodzi do polowy skali. Jak cisne auto,to dopiero sa problemy. Calkiem mozliwe ze to nieoryginalnie zalozona chlodnica,bo moje auto mialo kiedys lekkie starcie ze zwierzakiem i gosc mogl taka zalozyc. Co Wy na to ??? Po co ta dodatkowa rurka ??? Moze ktos moglby u siebie sprawdzic dokad ta rurka prowadzi ? (pewnie w benzyniakach tak jest).
- Załączniki
-
- taka mam
- taka mam.jpg (51.14 KiB) Przejrzano 6786 razy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Wiesiu ja ogólnie to za bardzo na samochodach się nie znam i nie wiem po co ta rurka, ale miałem bardzo podobny przypadek z Mercem W 124 jak jechało się szybko lub z klimą to sie grzał niby wszystko było ok płynu wcale nie ubywało i ogólnie to tzw mechanicy mówili że wszystko jest dobrze ale wóz sie grzał. Pomogła wymiana chłodnicy na trochę większą od TD chociaż to był zwykły Diesel 3000. Dodam jeszcze że stara chłodnica nie była dziurawa czy coś takiego bo sam pod ultrafioletem sprawdzałem. mój znajomy miał też identycznie w swoim W124 i też założyliśmy radiator od TD i problem znikł.
Więc może Ty też masz za mało wydajną chłodnicę.
Więc może Ty też masz za mało wydajną chłodnicę.
- WieSiu
- Posty: 23254
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Moze,tylko co ja mam zalozyc? Od RSa? Choc nawet nie wiem czy ma wieksza. A poza tym podobno pompa moze nie miec pelnej wydajnosci,tak mowi mechanik. Tylko dziwne ze od 2 albo wiecej lat tak jest i nie pogarsza sie
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
wydaje mi się, że nic Ci sie dawno nie popsulo i szukasz dziury w całym od 2 lat tak jest i nagle Ci sie to zaczelo wydawac nienormalne Skoro tak jezdzisz to jezdzij dopuki sie cos nie posypie A co do chlodnicy to mozesz sobie od Stara zalozycWieSiu pisze:Tylko dziwne ze od 2 albo wiecej lat tak jest i nie pogarsza sie
jest: koreański wysokoobrotowiec
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
- WieSiu
- Posty: 23254
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Wuerte,jest tak od 2 lat,ale nigdy mi sie to nie podobalo,a teraz jest gorzej bo mam klime i przez to nie moge szybciej na autostradzie jechac w goracy dzien,wiec teraz wypada to naprawic,zeby nie przegrzac silnika bedac np za granica.auto ma byc niezawodne,a zaniedbujac to moge spowodowac powazna awarie,wiadomo moge jechac wolniej,ale tak nie moze byc bo nie wytrzymam majac przejechac np. 1000km!!! rozumiesz juz po co tak sie czepiam?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Po mojemu jest tak - zauważyłem przy innych wozach i sprzętach kopiących:
Jeśli jest coś z silnikiem diesla to chłodnice lubią być podwójne czyli woda lub płyn + druga do chłodzenia oleju w szczególności jeśli jest turbo.
Może właśnie tu jest podwójna chłodnica ?
Co do grzania - ja bym przepłukał układ - jest taki środek K2 - pisałem kiedyś o nim w poscie dotyczącym cieknącej nagrzewnicy - dawałem wtedy linka do strony producenta.
Jeśli kiedyś było dobrze a teraz się grzeje to albo należy umyć chłodnicę a raczej lamele chłodnicy z wierzchu a jak to nic nie pomaga to od środka.
Opis jak działa preparat do płukania jest również na stronie producenta .
Jeśli jest coś z silnikiem diesla to chłodnice lubią być podwójne czyli woda lub płyn + druga do chłodzenia oleju w szczególności jeśli jest turbo.
Może właśnie tu jest podwójna chłodnica ?
Co do grzania - ja bym przepłukał układ - jest taki środek K2 - pisałem kiedyś o nim w poscie dotyczącym cieknącej nagrzewnicy - dawałem wtedy linka do strony producenta.
Jeśli kiedyś było dobrze a teraz się grzeje to albo należy umyć chłodnicę a raczej lamele chłodnicy z wierzchu a jak to nic nie pomaga to od środka.
Opis jak działa preparat do płukania jest również na stronie producenta .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
WieSiu wydaje mi się że już sam sobie odpowiedziałeś:
Moja propozycja jest następująca: Jeżeli masz taką możliwość,to przesuń kawałek w bok (obojętnie który) np chłodnicę od klimy.Być może,że przypadkowo nałożyłeś 70-80% kanałów jednej na drugą.
Czyli dodatkowo jeszcze obciążyłeś ten nieszczęsny silnik sprężarkąWieSiu pisze:od 2 lat,ale nigdy mi sie to nie podobalo,a teraz jest gorzej bo mam klime
I tutaj dopatrywał bym się głównej przyczynyWieSiu pisze:mniejszy przeplyw powietrza,bo chlodnica od klimy jest przed ta od silnika
Widziałeś jak jest zbudowana w środku?Jeżeli nie ma pełnej wydajności, to musi mieć zasyfione kanały przelotowe lub wirnik.Tam oprócz łożyska to raczej nie ma się co popsuć.Raczej nie sądzę , że straciła wydajność bo pasek Ci się ślizga,a Ty ogłuchłeś.WieSiu pisze: A poza tym podobno pompa moze nie miec pelnej wydajnosc
Moja propozycja jest następująca: Jeżeli masz taką możliwość,to przesuń kawałek w bok (obojętnie który) np chłodnicę od klimy.Być może,że przypadkowo nałożyłeś 70-80% kanałów jednej na drugą.
Jutro luknę.WieSiu pisze:Moze ktos moglby u siebie sprawdzic dokad ta rurka prowadzi
Dziś gadałem w pracy o problemie Wiesia, kolo mówi że w Hondzie miał tak samo jak jechał to temperatura rosła jak szalona. U niego jest układ chłodzenia podciśnieniowy, nie wiem jak jest u nas. Ale on kiedyś otworzył korek w zbiorniku wyrównawczym przy włączinym silniku i tapowietrzył cały układ. dopiero jakiś magik, który znał się na rzeczy odpowietrzył mu porządnie układ i problem zniknął.