czy ta roznica w chlodnicach moze miec wplyw na chlodzenie?

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

czy ta roznica w chlodnicach moze miec wplyw na chlodzenie?

Post autor: WieSiu »

czesc Koledzy, na pewno co niektorzy z Was juz wiedza ze moje auto grzeje sie przy wiekszych predkosciach,w miescie jest ok. Od zawsze tak bylo, ze jak jade pod maksymalna predkosc auta,to mi sie zagrzewa prawie do czerwonego pola (do czerwonego nie dochodze,bo troche zwalniam), jak jest goraco,to wcale nie musze osiagac max predkosci, wystarczy ok 160, a jak wlacze klime to nawet 130-140. Raczej wszystko mam sprawne,bo tak jest od zawsze, tyle ze po zalozeniu klimy jest gorzej, bo wiadomo mniejszy przeplyw powietrza,bo chlodnica od klimy jest przed ta od silnika i do tego jak klima wlaczona,to chlodnica dostaje cieple powietrze od tej z przodu. Wentylator sprawny, dzialaja 2 biegi.

Sa dwa rodzaje chlodnic, ja mam zalozona taka jak w pierwszym zalaczniku, z rurka FI 18 z tym ze ta rurka jest u mnie zatkana i nie ma zadnego polaczenia z silnikiem, czy mozliwe jest to,ze przez to ze ktos zalozyl wlasnie taka chlodnice,moze mi sie grzac silnik. W miescie wszystko jest ok, temperatur nigdy nie dochodzi do polowy skali. Jak cisne auto,to dopiero sa problemy. Calkiem mozliwe ze to nieoryginalnie zalozona chlodnica,bo moje auto mialo kiedys lekkie starcie ze zwierzakiem i gosc mogl taka zalozyc. Co Wy na to ??? Po co ta dodatkowa rurka ??? Moze ktos moglby u siebie sprawdzic dokad ta rurka prowadzi ? (pewnie w benzyniakach tak jest).
Załączniki
taka mam
taka mam
taka mam.jpg (51.14 KiB) Przejrzano 6786 razy
taka ma diesel,wiec bez tej dodatkowej rurki, tylko czy TD tez taka ma miec?
taka ma diesel,wiec bez tej dodatkowej rurki, tylko czy TD tez taka ma miec?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

Wiesiu ja ogólnie to za bardzo na samochodach się nie znam :razz: i nie wiem po co ta rurka, ale miałem bardzo podobny przypadek z Mercem W 124 jak jechało się szybko lub z klimą to sie grzał niby wszystko było ok płynu wcale nie ubywało i ogólnie to tzw mechanicy mówili że wszystko jest dobrze ale wóz sie grzał. Pomogła wymiana chłodnicy na trochę większą od TD chociaż to był zwykły Diesel 3000. Dodam jeszcze że stara chłodnica nie była dziurawa czy coś takiego bo sam pod ultrafioletem sprawdzałem. mój znajomy miał też identycznie w swoim W124 i też założyliśmy radiator od TD i problem znikł.

Więc może Ty też masz za mało wydajną chłodnicę.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Moze,tylko co ja mam zalozyc? Od RSa? Choc nawet nie wiem czy ma wieksza. A poza tym podobno pompa moze nie miec pelnej wydajnosci,tak mowi mechanik. Tylko dziwne ze od 2 albo wiecej lat tak jest i nie pogarsza sie
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

WieSiu pisze:Tylko dziwne ze od 2 albo wiecej lat tak jest i nie pogarsza sie
wydaje mi się, że nic Ci sie dawno nie popsulo i szukasz dziury w całym :P od 2 lat tak jest i nagle Ci sie to zaczelo wydawac nienormalne ;) Skoro tak jezdzisz to jezdzij dopuki sie cos nie posypie :P A co do chlodnicy to mozesz sobie od Stara zalozyc :D
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Wuerte,jest tak od 2 lat,ale nigdy mi sie to nie podobalo,a teraz jest gorzej bo mam klime i przez to nie moge szybciej na autostradzie jechac w goracy dzien,wiec teraz wypada to naprawic,zeby nie przegrzac silnika bedac np za granica.auto ma byc niezawodne,a zaniedbujac to moge spowodowac powazna awarie,wiadomo moge jechac wolniej,ale tak nie moze byc bo nie wytrzymam majac przejechac np. 1000km!!! :) rozumiesz juz po co tak sie czepiam?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Po mojemu jest tak - zauważyłem przy innych wozach i sprzętach kopiących:
Jeśli jest coś z silnikiem diesla to chłodnice lubią być podwójne czyli woda lub płyn + druga do chłodzenia oleju w szczególności jeśli jest turbo.
Może właśnie tu jest podwójna chłodnica ?
Co do grzania - ja bym przepłukał układ - jest taki środek K2 - pisałem kiedyś o nim w poscie dotyczącym cieknącej nagrzewnicy - dawałem wtedy linka do strony producenta.
Jeśli kiedyś było dobrze a teraz się grzeje to albo należy umyć chłodnicę a raczej lamele chłodnicy z wierzchu a jak to nic nie pomaga to od środka.
Opis jak działa preparat do płukania jest również na stronie producenta .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

ta rura za zdjęciu w 1.6 16V idzie do termostatu. może masz zasyfiałą chłodnicę sprawdź czy patrząc z przodu samochodu czy nie jest zatkana jakimiś paprochami.
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

WieSiu wydaje mi się że już sam sobie odpowiedziałeś:
WieSiu pisze:od 2 lat,ale nigdy mi sie to nie podobalo,a teraz jest gorzej bo mam klime
Czyli dodatkowo jeszcze obciążyłeś ten nieszczęsny silnik sprężarką
WieSiu pisze:mniejszy przeplyw powietrza,bo chlodnica od klimy jest przed ta od silnika
I tutaj dopatrywał bym się głównej przyczyny
WieSiu pisze: A poza tym podobno pompa moze nie miec pelnej wydajnosc
Widziałeś jak jest zbudowana w środku?Jeżeli nie ma pełnej wydajności, to musi mieć zasyfione kanały przelotowe lub wirnik.Tam oprócz łożyska to raczej nie ma się co popsuć.Raczej nie sądzę , że straciła wydajność bo pasek Ci się ślizga,a Ty ogłuchłeś.
Moja propozycja jest następująca: Jeżeli masz taką możliwość,to przesuń kawałek w bok (obojętnie który) np chłodnicę od klimy.Być może,że przypadkowo nałożyłeś 70-80% kanałów jednej na drugą.
WieSiu pisze:Moze ktos moglby u siebie sprawdzic dokad ta rurka prowadzi
Jutro luknę.
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

lordpablo pisze:sprawdź czy patrząc z przodu samochodu czy nie jest zatkana jakimiś paprochami.
Nie sprawdzi bo pierwsza jest klima :cry:
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

dlaczego chłodnica od klimy jest przed tą normalną? kiedyś widziałem chłodnicę w Oplu to chyba, tego nie jestem pewien ale była ona za tą normalną tzn od strony silnika a nie od zderzaka :-|
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Od strony silnika masz wentylator.
Nie ma gdzie wstawić chłodnicy od klimy.
U mnie oryginalnie jest też przed główną chłodnicą.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

Dziś gadałem w pracy o problemie Wiesia, kolo mówi że w Hondzie miał tak samo jak jechał to temperatura rosła jak szalona. U niego jest układ chłodzenia podciśnieniowy, nie wiem jak jest u nas. Ale on kiedyś otworzył korek w zbiorniku wyrównawczym przy włączinym silniku i tapowietrzył cały układ. dopiero jakiś magik, który znał się na rzeczy odpowietrzył mu porządnie układ i problem zniknął.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tak jest też w renówkach
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Dzisiaj oblukałem moją chłodnicę i jedyna rurka (a raczej gumowy przewód) 18 idzie u mnie bezpośrednio do naczynia wyrównawczego
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

ale czy zapowietrzenie ekładu może powodować problemy, z którymi boryka się Wiesiu? jak powinno się właściwie odpowietrzyć ten układ???
ODPOWIEDZ