regulacja biegu jałowego
Moderator: Moderatorzy
regulacja biegu jałowego
witam czy da radę wyregulować bieg jałowy w moim 1.8td??
utrzymują się na poziomie 1000 a powinny być niższe.Proszę o jakiegoś manuala lub konkretną odpowiedź na moje pytanie
dzięki
utrzymują się na poziomie 1000 a powinny być niższe.Proszę o jakiegoś manuala lub konkretną odpowiedź na moje pytanie
dzięki
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego
Zmierzyć prędkość obrotową biegu jałowego i jeśli nie mieści się w zakresie 840 do 870 obr/min, wyregulować ją na 850 obr/min śrubą (2, rys. 3..
Umieścić płytkę o grubości 0,5 mm między dźwignią przyspieszenia na pompie wtryskowej i śrubą (3) regulacji dawki minimalnej. Prędkość obrotowa nie powinna ulec zmianie. Jeżeli się zmieni, należy zmienić położenie śruby regulacji dawki minimalnej (patrz dalszy opis).
Jeżeli prędkość obrotowa nie uległa zmianie, zastąpić płytkę o grubości 0,5 mm płytką o grubości 1,0 mm. Prędkość obrotowa powinna się zwiększyć. Jeżeli nie ulegnie ona zwiększeniu, należy zmienić położenie śruby regulacji dawki minimalnej (patrz dalszy opis).
Regulacja dawki minimalnej
Odkręcić zacisk linki siłownika przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego i zacisnąć go na końcu linki tak, aby siłownik ten nie mógł działać.
Umieścić płytkę o grubości 0,5 mm między dźwignią przyspieszenia na pompie wtryskowej i śrubą (3) regulacji dawki minimalnej. Odkręcić śrubę (3) o jeden obrót i wyregulować śrubą (2) prędkość obrotową biegu jałowego na 850 obr/min. Powtarzać ostatnie czynności, aż obrót śruby regulacji dawki minimalnej przestanie wpływać na prędkość obrotową biegu jałowego.
Zastąpić płytkę o grubości 0,5 mm płytką o grubości 1,0 mm i tak ustawić śrubę regulacji dawki minimalnej, aby prędkość obrotowa wynosiła 860 do 870 obr/min.
Wyjąć płytkę o grubości 1 mm i zanotować prędkość obrotową biegu jałowego silnika.
Włożyć ponownie płytkę o grubości 0,5 mm. Prędkość obrotowa biegu jałowego nie powinna ulec zmianie.
Wyregulować położenie zacisku linki przyspieszonego biegu jałowego tak, aby między zaciskiem i dźwignią istniał luz 1 mm (przy ciepłym silniku).
Regulacja przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego
Przesunąć dźwignię przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego do oparcia o śrubę (1). Prędkość obrotowa powinna zwiększyć się do wartości 1180 do 1200 obr/min. Jeżeli warunek ten nie jest spełniony, wyregulować tę prędkość zmieniając odpowiednio położenie śruby (1).
Regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego i dawki minimalnej
Umieścić płytkę o grubości 4 mm między dźwignią przyspieszenia (6, rys. 3.9) na pompie wtryskowej i śrubą (5) regulacji dawki minimalnej.
Umieścić płytkę o grubości 20 mm między dźwignią (1) regulacji biegu jałowego i śrubą (2) regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego.
Obracając śrubą (5) regulacji dawki minimalnej wyregulować prędkość obrotową na 900 ±100 obr/min.
Wyjąć płytkę o grubości 4 mm.
Za pomocą śruby (2) regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego ustawić prędkość obrotową biegu jałowego na 840 do 870 obr/min.
Sprawdzić szybkość zmniejszania się prędkości obrotowej (prawidłowy czas wynosi 5 sekund). Jeżeli zmniejszanie się prędkości obrotowej następuje zbyt wolno lub zbyt szybko, albo silnik gaśnie na biegu jałowym, należy powtórzyć podane czynności regulacyjne.
Jeżeli, mimo powtórnej regulacji, silnik nadal gaśnie na biegu jałowym, należy wykręcić o ćwierć obrotu śrubę (5) regulacji dawki minimalnej. Uwaga. Nie należy przekraczać jednej czwartej obrotu podczas wykręcania śruby regulacji dawki minimalnej.
Rys. 3.8. Elementy regulacji pompy wtryskowej Bosch (fot. RTA)
1 —śruba regulacji przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego zimnego silnika, 2 — śruba regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego, 3—śruba regulacji dawki minimalnej
Zmierzyć prędkość obrotową biegu jałowego i jeśli nie mieści się w zakresie 840 do 870 obr/min, wyregulować ją na 850 obr/min śrubą (2, rys. 3..
Umieścić płytkę o grubości 0,5 mm między dźwignią przyspieszenia na pompie wtryskowej i śrubą (3) regulacji dawki minimalnej. Prędkość obrotowa nie powinna ulec zmianie. Jeżeli się zmieni, należy zmienić położenie śruby regulacji dawki minimalnej (patrz dalszy opis).
Jeżeli prędkość obrotowa nie uległa zmianie, zastąpić płytkę o grubości 0,5 mm płytką o grubości 1,0 mm. Prędkość obrotowa powinna się zwiększyć. Jeżeli nie ulegnie ona zwiększeniu, należy zmienić położenie śruby regulacji dawki minimalnej (patrz dalszy opis).
Regulacja dawki minimalnej
Odkręcić zacisk linki siłownika przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego i zacisnąć go na końcu linki tak, aby siłownik ten nie mógł działać.
Umieścić płytkę o grubości 0,5 mm między dźwignią przyspieszenia na pompie wtryskowej i śrubą (3) regulacji dawki minimalnej. Odkręcić śrubę (3) o jeden obrót i wyregulować śrubą (2) prędkość obrotową biegu jałowego na 850 obr/min. Powtarzać ostatnie czynności, aż obrót śruby regulacji dawki minimalnej przestanie wpływać na prędkość obrotową biegu jałowego.
Zastąpić płytkę o grubości 0,5 mm płytką o grubości 1,0 mm i tak ustawić śrubę regulacji dawki minimalnej, aby prędkość obrotowa wynosiła 860 do 870 obr/min.
Wyjąć płytkę o grubości 1 mm i zanotować prędkość obrotową biegu jałowego silnika.
Włożyć ponownie płytkę o grubości 0,5 mm. Prędkość obrotowa biegu jałowego nie powinna ulec zmianie.
Wyregulować położenie zacisku linki przyspieszonego biegu jałowego tak, aby między zaciskiem i dźwignią istniał luz 1 mm (przy ciepłym silniku).
Regulacja przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego
Przesunąć dźwignię przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego do oparcia o śrubę (1). Prędkość obrotowa powinna zwiększyć się do wartości 1180 do 1200 obr/min. Jeżeli warunek ten nie jest spełniony, wyregulować tę prędkość zmieniając odpowiednio położenie śruby (1).
Regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego i dawki minimalnej
Umieścić płytkę o grubości 4 mm między dźwignią przyspieszenia (6, rys. 3.9) na pompie wtryskowej i śrubą (5) regulacji dawki minimalnej.
Umieścić płytkę o grubości 20 mm między dźwignią (1) regulacji biegu jałowego i śrubą (2) regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego.
Obracając śrubą (5) regulacji dawki minimalnej wyregulować prędkość obrotową na 900 ±100 obr/min.
Wyjąć płytkę o grubości 4 mm.
Za pomocą śruby (2) regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego ustawić prędkość obrotową biegu jałowego na 840 do 870 obr/min.
Sprawdzić szybkość zmniejszania się prędkości obrotowej (prawidłowy czas wynosi 5 sekund). Jeżeli zmniejszanie się prędkości obrotowej następuje zbyt wolno lub zbyt szybko, albo silnik gaśnie na biegu jałowym, należy powtórzyć podane czynności regulacyjne.
Jeżeli, mimo powtórnej regulacji, silnik nadal gaśnie na biegu jałowym, należy wykręcić o ćwierć obrotu śrubę (5) regulacji dawki minimalnej. Uwaga. Nie należy przekraczać jednej czwartej obrotu podczas wykręcania śruby regulacji dawki minimalnej.
Rys. 3.8. Elementy regulacji pompy wtryskowej Bosch (fot. RTA)
1 —śruba regulacji przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego zimnego silnika, 2 — śruba regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego, 3—śruba regulacji dawki minimalnej
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Pompa wtryskowa
Rozdzielaczowa pompa wtryskowa ma hydrauliczny korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika i jest napędzana osobnym paskiem zębatym od wału korbowego.
Marka i typ: Lucas Diesel 8443 B 795 D. Prędkość obrotowa biegu jałowego: 850 ±50obr/min.
Prędkość obrotowa przyspieszonego biegu jałowego: 900+ 100 obr/min. Prędkość obrotowa maksymalna trwała: 4800 obr/min.
Prędkość obrotowa maksymalna chwilowa: 5200 obr/min.
Ustawienie pompy: za pomocą specjalnego trzpienia.
Kolejność wtrysku: 1-3-4-2 (cylinder nr1 od strony napędu rozrządu).
Regulacja pompy wtryskowej
Sprawdzenie prędkości obrotowej biegu jałowego i prędkości obrotowej przyspieszonego biegu jałowego
W silniku nagrzanym do normalnej temperatury pracy sprawdzić, czy linka sondy termicznej od strony pompy wtryskowej ma luz o wartości 2 mm.
Uruchomić silnik, zmierzyć i zanotować prędkość obrotową biegu jałowego.
Umieścić płytkę o grubości 4 mm między dźwi- gniąprzyspieszenia na pompie wtryskowej i śrubą regulacji dawki minimalnej (strzałka na rys. 16.2).
Obrócić dźwignię „STOP" w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara do takiego położenią, aby w otwór w dźwigniach (strzałka na rys. 16.3) można było włożyć kołek o średnicy 3 mm (np. wiertło).
Rys. 16.2. Sprawdzanie i regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego i przyspieszonego biegu jałowego
Strzałką wskazano miejsce, w którym należy umieścić płytkę o grubości 4 mm
Rys. 16.3. Sprawdzanie i regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego i przyspieszonego biegu jałowego
Czarną strzałką wskazano otwór w dźwigniach, w który należy włożyć kołek o średnicy 3 mm
Rys. 76.4. Usytuowanie śruby regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego
Uruchomić silnik oraz zmierzyć i zanotować prędkość obrotową przyspieszonego biegu jałowego.
Jeżeli prędkości obrotowe biegu jałowego i przyspieszonego biegu jałowego są prawidłowe, sprawdzić czas zmniejszania się prędkości obrotowej od maksymalnej (bez obciążenia) do biegu jałowego (maksymalny czas powinien wynosić 5 sekund). Prędkość obrotowa nie powinna przy tym nadmiernie się zmniejszyć ani nie powinno dojść do zatrzymania silnika.
Jeżeli wymienione prędkości obrotowe nie są prawidłowe, należy je wyregulować (patrz dalszy opis).
Regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego
Umieścić płytkę o grubości 4 mm między dźwi- gniąprzyspieszenia na pompie wtryskowej i śrubą regulacji dawki minimalnej (strzałka na rys. 16.2).
Obrócić dźwignię „STOP" w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara do takiego położenia, aby w otwór w dźwigniach (strzałka na rys. 16.3) można było włożyć kołek o średnicy 3 mm (np. wiertło).
Obracając śrubą regulacji dawki minimalnej wyregulować prędkość obrotową silnika na 900 ±100 obr/min.
Wyjąć płytkę o grubości 4 mm oraz kołek o średnicy 3 mm.
Obracając śrubą regulacji biegu jałowego (rys. 16.4) ustawić prędkość obrotową silnika na 850 ±50 obr/min.
Zwiększyć prędkość obrotową silnika do maksymalnej, następnie zwolnić dźwignię przyspieszenia na pompie wtryskowej i sprawdzić czas zmniejszania się prędkości obrotowej od maksymalnej do biegu jałowego (maksimum 5 sekund). Jeżeli przy tym prędkość obrotowa nadmiernie się zmniejszy lub silnik się zatrzyma, należy postępować w następujący sposób.
Jeśli silnik się zatrzyma, wykręcić śrubę regulacji dawki minimalnej o ćwierć obrotu (obrócić ją w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara patrząc od tyłu pompy wtryskowej) i powtórzyć pomiar czasu zmniejszania się prędkości obrotowej (patrz punkt poprzedni).
Jeśli czas zmniejszania się prędkości obrotowej przekracza 5 sekund, wkręcić śrubę regulacji dawki minimalnej (obrócić jaw kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara patrząc od tyłu pompy wtryskowej) i powtórzyć pomiar czasu zmniejszania się prędkości obrotowej. Uwaga: nie należy przekraczać jednej czwartej obrotu śruby regulacji dawki minimalnej w obu kierunkach.
Rozdzielaczowa pompa wtryskowa ma hydrauliczny korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika i jest napędzana osobnym paskiem zębatym od wału korbowego.
Marka i typ: Lucas Diesel 8443 B 795 D. Prędkość obrotowa biegu jałowego: 850 ±50obr/min.
Prędkość obrotowa przyspieszonego biegu jałowego: 900+ 100 obr/min. Prędkość obrotowa maksymalna trwała: 4800 obr/min.
Prędkość obrotowa maksymalna chwilowa: 5200 obr/min.
Ustawienie pompy: za pomocą specjalnego trzpienia.
Kolejność wtrysku: 1-3-4-2 (cylinder nr1 od strony napędu rozrządu).
Regulacja pompy wtryskowej
Sprawdzenie prędkości obrotowej biegu jałowego i prędkości obrotowej przyspieszonego biegu jałowego
W silniku nagrzanym do normalnej temperatury pracy sprawdzić, czy linka sondy termicznej od strony pompy wtryskowej ma luz o wartości 2 mm.
Uruchomić silnik, zmierzyć i zanotować prędkość obrotową biegu jałowego.
Umieścić płytkę o grubości 4 mm między dźwi- gniąprzyspieszenia na pompie wtryskowej i śrubą regulacji dawki minimalnej (strzałka na rys. 16.2).
Obrócić dźwignię „STOP" w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara do takiego położenią, aby w otwór w dźwigniach (strzałka na rys. 16.3) można było włożyć kołek o średnicy 3 mm (np. wiertło).
Rys. 16.2. Sprawdzanie i regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego i przyspieszonego biegu jałowego
Strzałką wskazano miejsce, w którym należy umieścić płytkę o grubości 4 mm
Rys. 16.3. Sprawdzanie i regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego i przyspieszonego biegu jałowego
Czarną strzałką wskazano otwór w dźwigniach, w który należy włożyć kołek o średnicy 3 mm
Rys. 76.4. Usytuowanie śruby regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego
Uruchomić silnik oraz zmierzyć i zanotować prędkość obrotową przyspieszonego biegu jałowego.
Jeżeli prędkości obrotowe biegu jałowego i przyspieszonego biegu jałowego są prawidłowe, sprawdzić czas zmniejszania się prędkości obrotowej od maksymalnej (bez obciążenia) do biegu jałowego (maksymalny czas powinien wynosić 5 sekund). Prędkość obrotowa nie powinna przy tym nadmiernie się zmniejszyć ani nie powinno dojść do zatrzymania silnika.
Jeżeli wymienione prędkości obrotowe nie są prawidłowe, należy je wyregulować (patrz dalszy opis).
Regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego
Umieścić płytkę o grubości 4 mm między dźwi- gniąprzyspieszenia na pompie wtryskowej i śrubą regulacji dawki minimalnej (strzałka na rys. 16.2).
Obrócić dźwignię „STOP" w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara do takiego położenia, aby w otwór w dźwigniach (strzałka na rys. 16.3) można było włożyć kołek o średnicy 3 mm (np. wiertło).
Obracając śrubą regulacji dawki minimalnej wyregulować prędkość obrotową silnika na 900 ±100 obr/min.
Wyjąć płytkę o grubości 4 mm oraz kołek o średnicy 3 mm.
Obracając śrubą regulacji biegu jałowego (rys. 16.4) ustawić prędkość obrotową silnika na 850 ±50 obr/min.
Zwiększyć prędkość obrotową silnika do maksymalnej, następnie zwolnić dźwignię przyspieszenia na pompie wtryskowej i sprawdzić czas zmniejszania się prędkości obrotowej od maksymalnej do biegu jałowego (maksimum 5 sekund). Jeżeli przy tym prędkość obrotowa nadmiernie się zmniejszy lub silnik się zatrzyma, należy postępować w następujący sposób.
Jeśli silnik się zatrzyma, wykręcić śrubę regulacji dawki minimalnej o ćwierć obrotu (obrócić ją w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara patrząc od tyłu pompy wtryskowej) i powtórzyć pomiar czasu zmniejszania się prędkości obrotowej (patrz punkt poprzedni).
Jeśli czas zmniejszania się prędkości obrotowej przekracza 5 sekund, wkręcić śrubę regulacji dawki minimalnej (obrócić jaw kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara patrząc od tyłu pompy wtryskowej) i powtórzyć pomiar czasu zmniejszania się prędkości obrotowej. Uwaga: nie należy przekraczać jednej czwartej obrotu śruby regulacji dawki minimalnej w obu kierunkach.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Witam.W moim diselku coś jest nie tak.Obroty skaczą,jak puszcze na luz mam 1000 obrotów czasem spada na 800 by powrócić na 900.Jest tak ,że nie raz chodzi dobrze,więc już sam nie wiem co sie dzieje.Mam nadzieje,że to nie pompa.
Chciałem wymienic też tarcze z przodu ,może wiecie jakiej firmy są dobre,bo jak popatrzyłem na allegro to oferuja sie ale nie wiem jakiej firmy wybrać.Pozdrawiam
Chciałem wymienic też tarcze z przodu ,może wiecie jakiej firmy są dobre,bo jak popatrzyłem na allegro to oferuja sie ale nie wiem jakiej firmy wybrać.Pozdrawiam