Diesel: 60 KM, 69KM, 90 KM

Moderator: Moderatorzy

TDiesel

Diesel: 60 KM, 69KM, 90 KM

Post autor: TDiesel »

Witam :) W dziale kupię/sprzedam/zamienię napisałem już info, że szukam diesla w Mk7 :)

A teraz chciałem się Was zapytać co sądzicie o tych 3 silnikach, jak w temacie. Czy żywotność tych silników jest zbliżona do siebie, czy raczej zamulony 1.8D (60 KM) z racji tego, że nie jest "popychany" turbem, to większe przebiegi robi. I jak spalanie?
Czy to prawda, że ten turbo bez coolera (69 KM) pali więcej od tego z coolerem (90 KM)?
Jak z awaryjnością?

No ile więcej spala TD od zwykłego? Mam doświadczenie z tym zwykłym 60 KM i wiem, że spala to koło 5,0 litrów, w mieście może do 6... A TD?

Zapraszam do dyskusji i proszę o uwagi co wybrać :D

pzdr
TDiesel
mikruss

Post autor: mikruss »

O czesc TDiesel a jednak essi.
To powiem cos od siebie:
zwykly nie pali prawie w ogole (5 literkow starczy)
1.8 rubo bez IC nie jedzie a pali czasami wiecej jak 90 PS
1.8 TD 90 PS sam bym takiego chcial. No i latwiej trafic Ghie .
Zycze powodzenia w szukaniu
PS. Jak chcesz z niemiec to sie oplaca ale tak min '99 rok czasami 98. No i musis sie liczyc ze jest mniejszy jak VA, chyba ze kombii
Pozdro
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Powiem krótko bierz TD 90 koni mam zwykłego, zamulacz straszny różnica w spalaniu to max 1.5l na 100 ale różnica w mocy ogromna
TDiesel

Post autor: TDiesel »

mikruss pisze:O czesc TDiesel a jednak essi.
To powiem cos od siebie:
zwykly nie pali prawie w ogole (5 literkow starczy)
1.8 rubo bez IC nie jedzie a pali czasami wiecej jak 90 PS
1.8 TD 90 PS sam bym takiego chcial. No i latwiej trafic Ghie .
Zycze powodzenia w szukaniu
PS. Jak chcesz z niemiec to sie oplaca ale tak min '99 rok czasami 98. No i musis sie liczyc ze jest mniejszy jak VA, chyba ze kombii
Pozdro
Ale ten świat mały ;) Witam Kolegę z VU :) Co do Escorta to wiem, że będzie mniejszy od Viki, ale za to silnik diesel, a jak się ma dostęp do ropki, to w ogóle za darmo się jeździ prawie :)
Co do tego turbo bez IC to wiem - jechałem takim i nie ma prawie różnicy od tego zwykłego - może mocniejszy pod górę jest, ale przyspieszenie prawie to samo :) No i też właśnie słyszałem, że spala tyle co 90 KM a czasem i więcej, więc odpada.

Natomiast co do rocznika 98, 99, to 2000 euro nie starczy, pewnie pod 3000 będzie podchodzić, a za tą kasę to kupisz już TDI i nie wiem wtedy czy warto.
MARKKO pisze:Powiem krótko bierz TD 90 koni mam zwykłego, zamulacz straszny różnica w spalaniu to max 1.5l na 100 ale różnica w mocy ogromna
1,5 ltr to chyba w mieście przy mocnym butowaniu :) Bo na trasie to chyba nawet 1 ltr różnicy nie ma... Ale TD w 7 ltr po mieście chyba się mieści, co?
emceha

Post autor: emceha »

TDiesel pisze:Ale TD w 7 ltr po mieście chyba się mieści, co?
Nie zawsze :???: Trzeba liczyć około 8 litrow ;)
TDiesel

Post autor: TDiesel »

emceha pisze:
TDiesel pisze:Ale TD w 7 ltr po mieście chyba się mieści, co?
Nie zawsze :???: Trzeba liczyć około 8 litrow ;)
To patrząc na to i w ogóle po cenach jak kombi, to prawie za taką samą kasę można Mondeo w kombi 98-99 w sumie kupić.
mikruss

Post autor: mikruss »

mondka za 2000 euro bez problemu wychaczysz ale ... tylko kombi sam myslalem nad takim czyms ale jednak to krowa wielgasna (jak bym trafil 5d to ok) no i jest sporo ciezszy od Essa i 90 PS moze byc malo. Mialem okazje sie przejechac kombikiem TD naszego admina (jest z wrocka) i bardzo fajnie to jechalo, no ale co do spalania to mowil ze roznie, czasami dobije 8 L/100km ale to przy max korkach we Wrocku i z klimą chyba.
Wiem ze 99 rok to ok 2000 euro ale ze wszystkim i tak wyjdzie taniej jak w polsce, nie bedzie to Ghia ale bedzie z klima i elektryką a do polski to zwożą te najtansze a chca ponad 10 tys zl za 99 rok. czasami sie uda wyrwac 97-98 rok do 1500 euro ale musisz bardzo uwazac.
Acha kombi jest tansze od hatchbacka ;)

EDIT
cos ciekawego
http://www.autoscout24.pl/home/index/de ... =2000&zip=
A tak poza tym to jest pare fajnych sztok np. 99 rok kombi za 1500 zl ale nadkola z tyl do roboty :cry:
TDiesel

Post autor: TDiesel »

No dość fajy mikruss :) Jest wybór spory, ale muszę dokładnie wszystko przeanalizować :)

A jak Panowie z żywotnością? Wolnossący większe przebiegi robi?

Strasznie mnie denerwuje w Escortach, że licznik jest do 100 tys. km i nigdy niewiadomo która setka leci... Wiadomo idzie rozpoznać, po kierownicy, wnętrzu i ogólnie jak silnik pracuje, ale dzisiaj był Escort na giełdzie - właściciel się przyznał, że ma 300 tys. kierownica mało wyśmigana i chodził jak zegarek, więc ciężko wyczuć.
mikruss

Post autor: mikruss »

Kiery np nie wyczujesz jak jest ze skóry to po 100 tys jest wysmigana. No z przebiegami to roznie, ale w VW-eju to tez nikt nie ma wiecej jak do 200 a maja po 400 tys wiec jak chodzi ladnie nie dymi, zadbany to przebieg mnie w.li :mrgreen:
TDiesel

Post autor: TDiesel »

mikruss pisze:Kiery np nie wyczujesz jak jest ze skóry to po 100 tys jest wysmigana. No z przebiegami to roznie, ale w VW-eju to tez nikt nie ma wiecej jak do 200 a maja po 400 tys wiec jak chodzi ladnie nie dymi, zadbany to przebieg mnie w.li :mrgreen:
Tutaj się mikruss mylisz - bo już nawet w Mondeo jest sporo aut po 250 i 300 tys., a w Escortach większośc 100 ileś ;)

A co do kierownicy, to najlepiej idzie poznać jak jest w oryginale nie obszyta skórą. Przy 200 tys. km powinna jeszcze sporo profilu mieć...
mikruss

Post autor: mikruss »

moja ma 130 tys i wyglada srednio :???:
TDiesel

Post autor: TDiesel »

mikruss pisze:moja ma 130 tys i wyglada srednio :???:
To bardzo możliwe, że ma 230... Normalnie przy 130 tys. jest jeszcze cały profil - bynajmniej nigdzie łysa nie jest.

No ale troszkę z tematu zeszliśmy:

jak z żywotnością? Czy ktoś orientuje się coś w tym temacie? Czy ten 90 KM 1.8 TD ma twardsze materiały w silniku? Jakie przebiegi robią?
mikruss

Post autor: mikruss »

jeden zrobi 200 drugi 500 zalezy jak sie trafi turbo i pompa wiadomo ze predzej siadzie jak reszta ale te 400 powinien min zrobic chociarz ogladalem jednego co mial 300 chodzil rowniotko niby mial kopa ale dymil ajk stary ursus na taki czarny superowy kolor
ODPOWIEDZ