interculer

Moderator: Moderatorzy

Szajba

interculer

Post autor: Szajba »

witam,mam takie pytanie,nieznam sie na tym dlatego dla niektórych moze sie to wydac banalne pytanie,mam turbodiesla 70 ps,czy darade wstawic do niego interculer zeby mial 90 kucy czy to jest wogle niemozliwe?
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

temat przerabiany opcja sukaj ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Szajba

Post autor: Szajba »

szukam szukam i nic :-|
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Szajba

Post autor: Szajba »

ok dzieki
;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Interculer nie ma nic wspólnego z przyrostem mocy.No może z pół konia .
To chłodnica powietrza.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
MARKKO

Post autor: MARKKO »

jamszoł pisze:Interculer nie ma nic wspólnego z przyrostem mocy.No może z pół konia
Dobre, muszę się lekko opanowac bo ciężko mi pisac śmiejąc się.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Co masz na myśli ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jamszoł pisze:Interculer nie ma nic wspólnego z przyrostem mocy.No może z pół konia .
To chłodnica powietrza.
to w takim razie po co on jest niby ??

mnie na fizyce uczyli, ze rozgrzane czasteczki(w tym wypadku powietrza) poruszaja sie bardzo szybko zderzajac sie ze soba, odbijajac sie (szybki ruch haotyczny) od siebie w skutek czego nie lacza sie z innymi (w tym przypadku paliwem), w efekcie spalanie jest malo efektywne. pod wplywem obnizenia temp powietrza, czasteczki powietrza "zwalniaja", dzieki czemu ułatwiają łączenie sie czasteczek paliwa z powietrzem - a jak wiadomo im lepiej wymieszana mieszanka paliwowa tym wieksza sprawnosc spalania w silniku - na skutek czego moc silnika znacznie rosnie
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dobrze cię uczyli - ale sam interculer nie dodaje " znacznie" mocy - mocy dodaje turbo sprężarka.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
MARKKO

Post autor: MARKKO »

jamszoł pisze:ale sam interculer nie dodaje " znacznie" mocy - mocy dodaje turbo sprężarka.
to powiedz mi po co w autach przygotowywanych na kreske daje się INTERCOOLERy od ciężarówek skoro wg tego co mówisz mogłybybyć dużo mniejsze?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Żeby był dobry przepływ powietrza - bez żadnych oporów.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
MARKKO

Post autor: MARKKO »

z wikipedii
W wyniku sprężania powietrza w sprężarce (adiabatyczne) następuje wzrost jego temperatury. Ponadto napędzana gorącymi spalinami turbina mocno się nagrzewa, ciepło przez elementy konstrukcyjne przepływa do sprężarki, gdzie powoduje dodatkowy wzrost temperatury powietrza. W wyższej temperaturze powietrze ma mniejszą gęstość. Obniżając temperaturę sprężonego powietrza w intercoolerze gęstość się zwiększa, a co za tym idzie - zawartość tlenu w jednostce objętości. Możliwe jest więc spalanie większej ilości paliwa i WZROST MOCY SILNIKA. Jednocześnie sprężanie chłodniejszego powietrza obniża pracę sprężania, co zwiększa sprawność i moc silnika. Intercooler może być jednocześnie wykorzystany do chłodzenia układu recyrkulacji spalin
Patryk

Post autor: Patryk »

hmm no ciekawe, a powiedzcie mi ten interculer wsadza sie przed czy za turbosprezarka?? bo jezeli przed nia to oki ale jezeli za nia to wtedy nawet zmniejszenie temperatury nie zwiekszy stezenia tlenu, albo jestem w bledzie :cool:
MARKKO

Post autor: MARKKO »

INTERCOOLER jest przed żeby zimne powietrze schładzało tez turbine.
ODPOWIEDZ