interculer
Moderator: Moderatorzy
interculer
witam,mam takie pytanie,nieznam sie na tym dlatego dla niektórych moze sie to wydac banalne pytanie,mam turbodiesla 70 ps,czy darade wstawic do niego interculer zeby mial 90 kucy czy to jest wogle niemozliwe?
a ja znalazłem http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... r&start=15
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
to w takim razie po co on jest niby ??jamszoł pisze:Interculer nie ma nic wspólnego z przyrostem mocy.No może z pół konia .
To chłodnica powietrza.
mnie na fizyce uczyli, ze rozgrzane czasteczki(w tym wypadku powietrza) poruszaja sie bardzo szybko zderzajac sie ze soba, odbijajac sie (szybki ruch haotyczny) od siebie w skutek czego nie lacza sie z innymi (w tym przypadku paliwem), w efekcie spalanie jest malo efektywne. pod wplywem obnizenia temp powietrza, czasteczki powietrza "zwalniaja", dzieki czemu ułatwiają łączenie sie czasteczek paliwa z powietrzem - a jak wiadomo im lepiej wymieszana mieszanka paliwowa tym wieksza sprawnosc spalania w silniku - na skutek czego moc silnika znacznie rosnie
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
z wikipedii
W wyniku sprężania powietrza w sprężarce (adiabatyczne) następuje wzrost jego temperatury. Ponadto napędzana gorącymi spalinami turbina mocno się nagrzewa, ciepło przez elementy konstrukcyjne przepływa do sprężarki, gdzie powoduje dodatkowy wzrost temperatury powietrza. W wyższej temperaturze powietrze ma mniejszą gęstość. Obniżając temperaturę sprężonego powietrza w intercoolerze gęstość się zwiększa, a co za tym idzie - zawartość tlenu w jednostce objętości. Możliwe jest więc spalanie większej ilości paliwa i WZROST MOCY SILNIKA. Jednocześnie sprężanie chłodniejszego powietrza obniża pracę sprężania, co zwiększa sprawność i moc silnika. Intercooler może być jednocześnie wykorzystany do chłodzenia układu recyrkulacji spalin
W wyniku sprężania powietrza w sprężarce (adiabatyczne) następuje wzrost jego temperatury. Ponadto napędzana gorącymi spalinami turbina mocno się nagrzewa, ciepło przez elementy konstrukcyjne przepływa do sprężarki, gdzie powoduje dodatkowy wzrost temperatury powietrza. W wyższej temperaturze powietrze ma mniejszą gęstość. Obniżając temperaturę sprężonego powietrza w intercoolerze gęstość się zwiększa, a co za tym idzie - zawartość tlenu w jednostce objętości. Możliwe jest więc spalanie większej ilości paliwa i WZROST MOCY SILNIKA. Jednocześnie sprężanie chłodniejszego powietrza obniża pracę sprężania, co zwiększa sprawność i moc silnika. Intercooler może być jednocześnie wykorzystany do chłodzenia układu recyrkulacji spalin