simering na wale albo ??

Moderator: Moderatorzy

bronx

simering na wale albo ??

Post autor: bronx »

Witam serdecznie.
Jaki macie pomysł co może byc przyczyna cieknącego oleju z lewej strony silnika(stojąc od przodu, kolo sprzegla, skrzyni biegów). Na mysl przychodzi mi simering na wale, ale...
no wlasnie. Pamietam jak jeden gosc opowiadal mi ze mial podobna sytuacje. Fachowcy z forda wlasnie upierali sie ze byl to simering na wale, jak sie okazalo później byla to uszczelka.
Tylko nie pamietam czy pod klawiatura czy pod glowica.
Jesli ta pod klawiatura to maly pikus, gorzej jak to pod glowica co?
Wymiana uszczelki pod glowica pociaga za sobą jakies niewygodności poza szlifnieciem? ( tzn tloki pierscienie itp? - albo zrzucienie glowicy nie ma nic do tego ? - pewnie glupie pytanie, ale jeszcze glowicy nie sciagalem :P )
mikruss

Post autor: mikruss »

Jak z pokrywy zaworowej by lecialo to bedzie silnik mokry od samej gory o poleci po bloku. Zobacz pod maske.
Spod glowicy raczej nie bedzie bo masz po zewnetrznej stronie plaszcz wodny ale jak sie myle to niech mnie ktos poprawi.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Może z pod głowicy cieknąć na zewnątrz - zależy jak strzeli uszczelka ali i ten wyciek można zlokalizować - bedzie widać olej na bloku silnika.
Jeśli wyciek jest z uszczelki sigera to olej wydostaje się spomiędzy silnika a obudowy sprzęgła - ale również tamtędy będzie leciał olej ze skrzyni biegów jak padnie uszczelniacz wałka atakującego skrzyni.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
bronx

Post autor: bronx »

jak to jest simering na wale lub w skrzyni duzo roboty z wymiana?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

przy jednym i drugim trzeba ściągnąć skrzynię piegów .
Jeśli cieknie ze skrzyni to pół biedy bo masz ją już na wierzchu.
Jeśli z wału to jeszcze trzeba zdemontować sprzęgło i koło zamachowe .
Istnieje jeszcze możliwość , że olej wycieka z pod misy olejowej w miejscu przy - obudowie sprzęgła.
Musisz się dobrze przypatrzyć z którego miejsca olej wypływa.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ