Paski wielorowkowe

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Paski wielorowkowe

Post autor: Mikosz »

Witam
Słyszałem kiedyś od mechanika że są do wymiany paski wielorówkowe... To znaczy że do wymiany są wszystkie pasy co jest na rozrządzie tak ?? Jeżeli mylę to piszcie..
Także chcę wiedziec po ile chodzą takie paski Motorcrafty... Na allegro nic nie widzę..
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 20 sty 2008, 18:22 przez Mikosz, łącznie zmieniany 1 raz.
Arekturbo

Post autor: Arekturbo »

niekoniecznie chodzi tu o rozrząd:)
pewnie paski od laternatora klimy wspomagania i czegos tam jeszcze
Ps. nie szukaj motorcrafta bo akurat z pasków to spokojnie mozęsz wziąś jakiąś wiodącą firme
sprawy raczej groszowe
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

mikosz83 pisze:paski wielorówkowe...
Poprawna nazwa pasek wieloklinowy i jest to inaczej po naszemu pasek klinowy z tym , że o kilku klinach .
Ten od rozrządu to - pasek rozrządu i jest zębaty.
Arekturbo pisze:pewnie paski od laternatora klimy wspomagania i czegos tam jeszcze
Nie pewnie ale napewno - alternator ; pompa wody ; pompa wspomagania ; pompa klimy.
I nie są to paski ale jeden pasek.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Tak jak koledzy piszą nie musi, to być pasek oryginalny. Może być nawet coś Polskiego. Nie powiem Ci ile wymiana kosztuje, ale z tego co pamiętam, to są to naprawdę groszowe sprawy.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14500
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

wymiana? no bez przesady, wiem że nie każdy weźmie się za rozrząd ale "pasek wieloklinowy napędu alternatora" (bo tak to się nazywa pomimo że może napędzać też inne rzeczy) wymienić to banał! Jak jeszcze jest samonapinacz (jak u mnie) to wymiana trwa ok 5 minut :) polecam paski Gates'a.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Arekturbo

Post autor: Arekturbo »

dokłądnie paski Gates'a :razz:
niemartw sie wymianą tylko zrób to sam
zajmie ci to max 20min
popuszasz napinacz, wyciągasz pasek
zakłądasz nowy i naciągasz napinaczem:)

a tak na szczególe! pompa wody napędzana nie jest rozrzadem w zetecu jak w CVH?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14500
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

mikosz83, czy ty pytasz o swojego diesla? bo wtedy to mechanikowi mogło chodzić o paski zębate napędu rozrządu i pompy... Bo jesli powiedział o paskach w liczbie mnogiej to dwa są tylko paski zębate rozrządu... do napędu alternatora w twoim silniku służyć może albo pasek klinowy albo wieloklinowy (tego drugiego nie jestem pewien, ale skoro w benzyniakach były i klinowe i wieloklinowe to pewnie w dieslu też wieloklinowe się zdarzały) Musisz zapytać mechanika czy chodziło o napęd alternatora czy o rozrząd... jesli o rozrząd to juz tak łatwo nie ma i jesli nie masz wprawy to się sam za to nie bierz ale.... też polecam tu paski Gates'a :)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

z tego co ja wiem i widziałem to tylko jeden pasek wieloklinowy iałem wymieniany i to od wspomagania kierownika. koszt to 20 pare zeta jak się nie myle goodyera
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Jeśli chodzi o paski, to polecam Contitech'a, ale Goodyer czy Bosh też może być i nie będzie z tym problemów, ja ostatnio zmieniałem u siebie wieloklin i koszt to ok 30zł, także żadna tragedia :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
ODPOWIEDZ